Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Jag har insett att mina hjälmar är köpta 2020 och 2021. Dvs borde köpa nya… Men det verkar inte finnas snygga bruna hjälmar längre? Jag hade BoT förut, vill gärna ha det igen men inte ruinera mig. :crazy:
Kolla deras hemsida, för några veckor sedan såg jag att de sålde de ut några hjälmsorter för 500 kr

Kolla deras hemsida, för några veckor sedan såg jag att de sålde de ut några hjälmsorter för 500 kr

De hade tyvärr inte i min storlek. Efter en del googling hittade jag iaf en svart av samma modell, så nu blev det köp. 999 kr känns mer rimligt för en hjälm när jag rider så sällan. :)

Sen fuskar jag och fortsätter med bruna hjälmen när jag kör. Lite skyddar den säkert.

Jag blev så oerhört nöjd med nya Equine fusion trailblazer så investerade i ett nytt par även till bak. Hade lite problem med att dom inte sluter helt tätt bak i trakterna och är rädd att grus ska hoppa in så har satt dit en tejpsnutt och det fungerar klockrent om än inte så snyggt kanske.. Men kan annars verkligen rekommendera dom för jag har haft lite problem med skav och vridningar men dessa inte tillstymmelse till skav och vrider sig inte alls. Bästa investeringen!
Visa bifogad fil 189364
Ni kör inte scootboots längre? :D jag har precis köpt ett par på rea, av den nya modellen. Sulan verkar mycket tjockare på dom nya scootboots när jag jämför med mina gamla

Shoppade en ELT gjord på Vinted till hoppsadeln! Ska testa och se om jag ska köpa en till dressyrsadeln också, om det känns bra.
Köpte en Treadstone dressyrgjord men den är misshandlad av tidigare ägare och SÅ stel. Vet inte ens om jag törs sälja den igen. Har oljat x flera men det verkar kört. Den står av sig själv, Treadstone som brukar vara så mjuka och fina. Och resåren är helt stum 🤔
Aja. Så är det med begagnat.

De hade tyvärr inte i min storlek. Efter en del googling hittade jag iaf en svart av samma modell, så nu blev det köp. 999 kr känns mer rimligt för en hjälm när jag rider så sällan. :)

Sen fuskar jag och fortsätter med bruna hjälmen när jag kör. Lite skyddar den säkert.
Så jag tänker när jag har min gamla lamicellhjälm 😅 har den när vi tömkör lr går, eller kör. Bättre än inget tänker jag.
Inte för att min 'riktiga' hjälm är dirket dhr heller, men den gamla är nättare 😅

Ni kör inte scootboots längre? :D jag har precis köpt ett par på rea, av den nya modellen. Sulan verkar mycket tjockare på dom nya scootboots när jag jämför med mina gamla
Nej. Köpte Adjust och Mysen fick skav av pinnen baktill, fick modifiera massor men blev inte 100% bra ändå. Dessutom höll dom bara 2 år så vet inte om dom gjort om gummiblandningen. Har fortfarande kvar vinterdojjor som vi kör slut på innan vi byter även där.

Jag har köpt en sadel! Min ena häst knäckte bakvalvet på min dressyrsadel och det kändes som att jag inte skulle kunna köpa något liknande tillräckligt snabbt. Men en begagnad Amerigo är provad ett par ridpass och känns riktigt bra, nu är den inlämnad på omstoppning så jag tror att det kommer bli jättebra. Bra pris också även om det inte alls var inräknat i budgeten den här månaden.

Dock fattar jag inte vilken modell det är. Står bara Pinerolo i den, den har flat back bakvalv och monokåpa. Någon som har någon ide?

Sadelmakaren ville kolla på min kraschade sadel också för hon tror att den kan gå att laga, så håll tummarna för det!

Jag har köpt en sadel! Min ena häst knäckte bakvalvet på min dressyrsadel och det kändes som att jag inte skulle kunna köpa något liknande tillräckligt snabbt. Men en begagnad Amerigo är provad ett par ridpass och känns riktigt bra, nu är den inlämnad på omstoppning så jag tror att det kommer bli jättebra. Bra pris också även om det inte alls var inräknat i budgeten den här månaden.

Dock fattar jag inte vilken modell det är. Står bara Pinerolo i den, den har flat back bakvalv och monokåpa. Någon som har någon ide?

Sadelmakaren ville kolla på min kraschade sadel också för hon tror att den kan gå att laga, så håll tummarna för det!
Lägg in ett foto på märkningen så kan jag hjälpa dig med modell😃.

Bifogade filer

• Messenger_creation_C0757774-F416-4316-8D92-D7D061C64B5C.webp
    Messenger_creation_C0757774-F416-4316-8D92-D7D061C64B5C.webp
    88,1 KB · Visningar: 746
Jag har spenderat en mindre förmögenhet på 8 st 1x1 m gummimattor. 4 st är 4 cm tjocka och ska sitta mot väggen och 4 st är 2 cm tjocka och ska ligga på golvet. Eftersom hästen lärt sig att sparkar jag får jag mat och jag har milt sagt svårt få mina stallkamrater att hantera det hela på ett vis som inte uppmuntrar beteendet ännu mer ska jag försöka gå runt det.

De väger ca 25 kg styck och är små as att hantera. Stackars särbon behöver inget gymkort denna vecka. Stor humor är att jag förra helgen tänkte jag kunde åka och köpa den själv. Haha Joråsåatteh.. nej 😅
IMG_5017.webp

Senast ändrad:
Plötsligt händer det! Nu har jag äntligen haft sadelutprovaren på besök med fyra olika tänkbara dressyrsadlar som funkade på Dominus. Och helt motsatt vad jag förväntat mig så var det den billigaste av dessa som också passade mig klart bäst, en fin Equipe Olympia. Så helt upprymd över detta så la jag in en beställning på nya Equipestigbyglar samtidigt, var ju stor skillnad i stabilitet och grepp mot mina uråldriga gummisnoddstigbyglar.

Utprovad hoppsadel får dock vänta till våren, men det går lite snabbare att lägga undan till den när jag inte behövde nyttja hela budgeten för dressyrsadeln. Ja om jag inte plötsligt faller för en växande längtan att köpa en lyxigare tömkörningsgjord....

Plötsligt händer det! Nu har jag äntligen haft sadelutprovaren på besök med fyra olika tänkbara dressyrsadlar som funkade på Dominus. Och helt motsatt vad jag förväntat mig så var det den billigaste av dessa som också passade mig klart bäst, en fin Equipe Olympia. Så helt upprymd över detta så la jag in en beställning på nya Equipestigbyglar samtidigt, var ju stor skillnad i stabilitet och grepp mot mina uråldriga gummisnoddstigbyglar.

Utprovad hoppsadel får dock vänta till våren, men det går lite snabbare att lägga undan till den när jag inte behövde nyttja hela budgeten för dressyrsadeln. Ja om jag inte plötsligt faller för en växande längtan att köpa en lyxigare tömkörningsgjord....
Åh vad roligt! Jag har haft en Olympia och jag tyckte den var så fin och så skön!

Åh vad roligt! Jag har haft en Olympia och jag tyckte den var så fin och så skön!

Ja det verkar vara mångas upplevelse! Skönt att det var ett så självklart val också, jag provade den först och sedan tog det bara en liten stund att känna att de andra inte var lika bra. Olympian är tydligen lite smalare i sitsen och det var den enda som satte mig direkt så skänkelläget blev bekvämt utan några spänningar i höftpartiet. Nu ska jag bara fixa en kort ELT-gjord också, så är vi redo för stordåd med höstens träning!

Min förra dressyrsadel var en Olympia. Älskade den! Det gjorde dock inte nya ponnyn…

Ja det verkar vara mångas upplevelse! Skönt att det var ett så självklart val också, jag provade den först och sedan tog det bara en liten stund att känna att de andra inte var lika bra. Olympian är tydligen lite smalare i sitsen och det var den enda som satte mig direkt så skänkelläget blev bekvämt utan några spänningar i höftpartiet. Nu ska jag bara fixa en kort ELT-gjord också, så är vi redo för stordåd med höstens träning!
Ja, och extra bra att den med mer human prislapp passade!
När du och Dominus kommer ut på tävlingsbanorna så blir ni snabbt poster boy och poster girl för denna eminenta sadeltillverkare!

Kanske de kan sponsra med snyggt träns när det blir känt vad sadeln gör för er?

Btw, vilken bomvidd har din häst?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka