Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
De senaste är ännu större 🙈
Monogram full funkar på haflingern. Men vill inte ha större. Jag tänker på dressyrschabraken.
Att hopp är lite stora ser inte lika konstigt ut så det kvittar😎
Aha! Var länge sedan jag köpte något nytt PS så har inte provat de nya. Min häst är ju stor så är väl egentligen inget problem, men har svårt att se varför de skulle behöva vara ännu större ;)
 
De senaste är ännu större 🙈
Monogram full funkar på haflingern. Men vill inte ha större. Jag tänker på dressyrschabraken.
Att hopp är lite stora ser inte lika konstigt ut så det kvittar😎
Åh nej, klickade hem två på rean, men hoppas det inte är dom nya nya modellen då 🙈 min häst är ju kort i modellen och behöver inget schabrak som typ äter upp henne 🤣
 
Älskar PS schabrak. Tycker det är lite synd att de blivit gigantiska nu bara, och under våren är det många nya som inte kommit i storlek cob. 🤔 min korta d-ponny drunknar i de nya full. De gamla monogram går bra.

JA! Jag har pga detta slutat köpa dem då de ser så extremt överdimensionerade ut på min häst 😪
 
JA! Jag har pga detta slutat köpa dem då de ser så extremt överdimensionerade ut på min häst 😪
Skall hämta ut mina imorn tillsammans med nya sadeln :nailbiting:

Dessa:
594_06426b63ac-dsc_7991-original.jpg


510_3f228eafb9-dres-winter-grey-1500x2000-original.jpg


Hoppas inte det är gigantiska :angel::banghead:
 
Jag kunde inte motstå det här schabraket i kylande material, kyleffekten ska aktiveras av svett och min häst svettas alltid kopiöst. Efter ridning var han i alla fall mindre svettig under schabraket än utanför, så någon effekt har det uppenbart. Jag tycker dessutom att det är snyggt!
20220610_175409_copy_1156x651.jpg
 
Jag kunde inte motstå det här schabraket i kylande material, kyleffekten ska aktiveras av svett och min häst svettas alltid kopiöst. Efter ridning var han i alla fall mindre svettig under schabraket än utanför, så någon effekt har det uppenbart. Jag tycker dessutom att det är snyggt!Visa bifogad fil 93234
Ikke kritikk, men synes du ikke det er for stort når det stikker så mye nedenfor sadelen? Ser ut som det er 15 cm nedenfor for salen.
 
Jag har rätt korta ben och alltså också korta kåpor.
Jeg og! (Har korte ben, ikke korte kapper desverre) Tror det er derfor jeg har blitt så opphengt i at sjabrakene ikke skal være for store, jeg er så lei av å bare treffe sjabraken med sjenklene. 🙂 bruker eskadron ponni dressur sjabrak, for de passer fint til salen og slutter ved kappen.😁
 
Jag kunde inte motstå det här schabraket i kylande material, kyleffekten ska aktiveras av svett och min häst svettas alltid kopiöst. Efter ridning var han i alla fall mindre svettig under schabraket än utanför, så någon effekt har det uppenbart. Jag tycker dessutom att det är snyggt!Visa bifogad fil 93234

Var köpte du det? Och det fungerar? Jag har kollat på ett snyggt på Horze som ska ha kylande effekt men jag känner mig alltid tveksam till såna påståenden.
 
Var köpte du det? Och det fungerar? Jag har kollat på ett snyggt på Horze som ska ha kylande effekt men jag känner mig alltid tveksam till såna påståenden.
Jag köpte det på equisporrtz, som ju säljer Le Mieux. Att det finns smarta textilier är ju ingen hemlighet, sen vet jag inte hur effektivt detta är egentligen. Men jag såg en tydlig skillnad i svettmängd under schabraket och utanför - mindre svett under, brukar ju vara tvärt om. Dessutom är det ett välventilerat material, så bara det är ju positivt med en häst som svettas så mycket som min gör.
 
Jeg kjøpte en jakke fra Horze og ennsjabrak fra Eskadron (gjennom Horze). Men sjabraken kom i feil størrelse :meh: så den er på vei tilbake, og på den nye bestillingen skrev jeg at de måtte sjekke at det sto PD på sjabraken og ikke DL...
Men her er hvertfall bilde av jakken (som matcher sjabraken ganske bra, når jeg først får den riktige størrelsen).
20220620_171827.jpg
 
Jag köpte det på equisporrtz, som ju säljer Le Mieux. Att det finns smarta textilier är ju ingen hemlighet, sen vet jag inte hur effektivt detta är egentligen. Men jag såg en tydlig skillnad i svettmängd under schabraket och utanför - mindre svett under, brukar ju vara tvärt om. Dessutom är det ett välventilerat material, så bara det är ju positivt med en häst som svettas så mycket som min gör.
Det är mer att det är lätt att påstå saker men när den enda information som finns om materialet är att det är kylande och nylon så ger det inte så mycket.
 
Jag har äntligen hittat chaps som är lagom långa och sitter bra. Var dom alldeles för dyra? Japp, men i ärlighetens namn är jag så urbota trött på att vara tvungen att nöja mig med saker som sitter halvarslat bara för att jag har en annorlunda kroppsform än den genomsnittliga hästkvinnan. Jag är trött på att se ut som en gänglig tonåring som fortfarande har samma kläder som man hade när man var 11 år trots att man vuxit ur det på längden för länge sedan, alt se ut som att man lånar kläder av ett småsyskon bara för att det råkar passa på bredden. Vissa saker köper man inte nya så ofta och då ser jag ingen anledning till att inte kunna kosta på lite för att det ska sitta bra.

20220620_182938.jpg
 
Jag har äntligen hittat chaps som är lagom långa och sitter bra. Var dom alldeles för dyra? Japp, men i ärlighetens namn är jag så urbota trött på att vara tvungen att nöja mig med saker som sitter halvarslat bara för att jag har en annorlunda kroppsform än den genomsnittliga hästkvinnan. Jag är trött på att se ut som en gänglig tonåring som fortfarande har samma kläder som man hade när man var 11 år trots att man vuxit ur det på längden för länge sedan, alt se ut som att man lånar kläder av ett småsyskon bara för att det råkar passa på bredden. Vissa saker köper man inte nya så ofta och då ser jag ingen anledning till att inte kunna kosta på lite för att det ska sitta bra.

Visa bifogad fil 93446
Ja så är det verkligen! Kul att du hittat några som passar bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
771
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 417
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 314
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp