Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en Horse Guard Soundless Flughuva och provade den igår. Men den sitter inte kvar, inte ens när vi bara promenerar i skritt. Fanns inga som helst "fästen" eller så, är tanken att nackrem och pannband ska hålla kvar den, eller finns det något annat sätt?
1655798004934.png
 
Köpte en Horse Guard Soundless Flughuva och provade den igår. Men den sitter inte kvar, inte ens när vi bara promenerar i skritt. Fanns inga som helst "fästen" eller så, är tanken att nackrem och pannband ska hålla kvar den, eller finns det något annat sätt?
Visa bifogad fil 93471

Fäst skosnören i den "virkade" delen och knyt fast i sidostyckena. Enda sättet att få dem att sitta kvar.
 
1655798102375.png

Tänkte att jag köpte ett par såna här för att ha vid promenad/tömkörning och för att kunna avsluta ett pass med några minuters ridning. MEN jag tänkte inte helt klart, utan beställde Mountain Rider Classic.
 
Köpte en Horse Guard Soundless Flughuva och provade den igår. Men den sitter inte kvar, inte ens när vi bara promenerar i skritt. Fanns inga som helst "fästen" eller så, är tanken att nackrem och pannband ska hålla kvar den, eller finns det något annat sätt?
Visa bifogad fil 93471
De huvor jag har sitter kvar utan problem utan ngt annat, men vet att en del knyter fast på olika sätt. Är storleken rätt? Finns det tillräckligt med tyg bakom nacken?
 
Fanns bara storlek Full. Öronen passar iallafall. Det satt bättre med det andra tränset som jag testade igår.
Ja men olika huvor ser olika ut, vissa är små och andra är större. Olika långa öron, olika brett mellan öronen, olika långa, olika mycket tyg i nacken bakom öronen..
Tror huvans utformning påverkar hur bra de sitter.
 
Måste shoppa mer flugspray. Blir väl Ultrashield igen, även om jag inte tycker att den är jättebra. Har dock inte hittat något bättre...
 
Shoppat en ”ny” sadel som jag längtar att få.
Skulle fått igår men JAG angav fel postnummer till säljaren 🙈

Sen vill jag ha ett till equitoschabrak men känns knappt försvarbart. De är inte svindyra dock 🤔

2DAB01A0-5901-4DD3-B3A0-B89BD71AF665.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 569
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 135
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp