Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag red ponny för typ 20 år sedan var det drömstället med stort D, så otroligt mycket fint då… snyft
Jag är typ uppvuxen där och har samma minnen som du 😊. Numera åker jag aldrig dit trots att jag bor i närheten fortfarande. Det är tyvärr inte alls samma grej längre. Dyrare grejer handlar jag oftast på nätet numera, och "slitochsläng" duger ofta Hööks bra till.
 
Shoppade detta nu på morgonen.

4185990F-3740-4B05-B135-EBF18A80691D.png


En i stallet har det och jag har suktat efter det i ett halvår. Hittade det nedsatt 40% nu, så jag slog till.
 
Håller på att lägga en beställning på horselet, min sambo kommenterade försynt ”Men du gillar väl inte PS of Sweden”
”För 300kr för schabrak gillar jag dem” 🤣

Men seriöst, 4 schabrak, en tröja och ett fyrpack benlindor för 1700kr, då har jag inga principer alls.
Jag är helt med dig, bli en del grejer därifrån...
Var beredd på att leveranstiden är rätt lång bara, tog lite drygt två veckor för mig att få mina grejer.
 
Skulle du vilja mäta ditt träns när du får hem det? Min dam drar också xfull men vad som är xfull och inte skiljer ju sig en del åt mellan olika märken. Jag köpte ett träns från H*rze nyligen där jag fick ha sidostyckena i yttersta hålen vilket är vad det brukar vara när jag provar träns i vanlig full på henne, så fick skicka tillbaka det tyvärr.

Jag gillar annars SD, snygga träns och de har en del breda nosgrimmor vilket jag är ute efter om jag ska ha en aachen/engelsk. Vill gärna ha 5-6 cm och det är få märken som har så breda till rimliga priser.
Har inte mätt tränset men det är iaf bra mycket större än full! Har fått göra extra hål och ändå är det på gränsen till stort, men hoppas kunna få till det så det funkar👍
Måste kanske byta till ett bett med mindre bettringar bara för sidostyckena går inte att korta mer😅
Detta är ju rundsytt, mitt andra i full är vanligt. Vet inte om de skiljer sig i storlekarna, finns ju färre hål att välja mellan på rundsydda😊
 
Var tvungen att fixa ny padd häromdagen. Den jag hade vart för liten så ny Mattes correction padd

Nya sadeln, "nytt" shabrak (köpte det för över 1 år sen men inte kunnat använda det)

Nu är det bara sadelgjord som måste bytas då den är svart men har inte orkat ta tag i det än.

300985990_5455754861174181_3835257804743642234_n.jpg
 
Och här råkade det komma en Eskadrongrimma i brevlådan som jag suktat efter hela sommaren :angel:
Behöver verkligen ingen grimma men kunde inte låta bli när det nu råkade vara rea… Jag ville egentligen ha den gröna då jag tycker den är snyggast, men den var slut i cob så det fick bli den beiga. Hästen passar nog bättre i den beiga så det blev bra. Den är så fin! 😍
Har alltid tyckt det är onödigt med lyxiga grimmor då de ändå alltid blir smutsiga direkt. Men nu tyckte jag att jag var värd det och luddet går att ta av att tvätta så den ska väl hålla sig snygg ett tag i alla fall 😊

4E993787-BD7F-479B-9D59-33D9F8E6FACB.jpeg
 
Körde inom H**ks för att fylla på hästgodisförrådet men det är ju nästan omöjligt att hålla sig till det så kom ut med hästgodis och 3 täcken. Köpte två regntäcken och en 100g liner. Jag har ingen aning om vilken sorts vinterpäls B kommer få, när hon kom i mars så var hennes päls rätt tunn och hon gick med täcke en ganska lång period när det var som blötast så det känns bra att kunna gardera sig lite och ha ett par täcken att byta med och fylla på en en liner vid behov.

600408-21_2.jpg


600325-21_1.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 414
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 513
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 926
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp