Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har länge velat köpa ett nytt träns till Nelly, hon har ett jättefint men det är på gränsen till litet så jag har gått och drömt länge om ett nytt i xfull. Fyndade precis ett rundsytt kandar i xfull från SD design till halva priset🤩
De kör ju utförsäljning via facebook frekvent, detta är ett andrasorteringsträns men det lär duga fint för oss!

Inte för att vi är redo för kandar men jag tänker att jag bara tar bort en rem och använder det som träns 👌

25555179-9661-4B22-B644-62C267F82653.jpeg


Jag är ju en notorisk ”komma upp i fri frakt”-shoppare så det slank även med ett par rundsydda tyglar (dock i slätt läder så vet inte om de kommer funka, men då får jag sälja vidare), en glittrig grimma med fluff (också halva priset) och ett par glittriga sporremmar som matchar mina nya sporrskydd👍

Eh ja det blev betydligt dyrare än att bara betala frakten men det känns bättre🤪
 
Har länge velat köpa ett nytt träns till Nelly, hon har ett jättefint men det är på gränsen till litet så jag har gått och drömt länge om ett nytt i xfull. Fyndade precis ett rundsytt kandar i xfull från SD design till halva priset🤩
De kör ju utförsäljning via facebook frekvent, detta är ett andrasorteringsträns men det lär duga fint för oss!

Inte för att vi är redo för kandar men jag tänker att jag bara tar bort en rem och använder det som träns 👌

Visa bifogad fil 98079

Jag är ju en notorisk ”komma upp i fri frakt”-shoppare så det slank även med ett par rundsydda tyglar (dock i slätt läder så vet inte om de kommer funka, men då får jag sälja vidare), en glittrig grimma med fluff (också halva priset) och ett par glittriga sporremmar som matchar mina nya sporrskydd👍

Eh ja det blev betydligt dyrare än att bara betala frakten men det känns bättre🤪
Jag är också sugen på ett nytt träns till B, kan dock inte riktigt bestämma mig för vad jag ska satsa på.
 
Jag är också sugen på ett nytt träns till B, kan dock inte riktigt bestämma mig för vad jag ska satsa på.
Ja det finns ju mycket att välja på!
Jag har SD design på nuvarande tränset och tycker det är toppenfint. Bra kvalitet till bra pris, så ville satsa på samma.
 
Ja det finns ju mycket att välja på!
Jag har SD design på nuvarande tränset och tycker det är toppenfint. Bra kvalitet till bra pris, så ville satsa på samma.
Skulle du vilja mäta ditt träns när du får hem det? Min dam drar också xfull men vad som är xfull och inte skiljer ju sig en del åt mellan olika märken. Jag köpte ett träns från H*rze nyligen där jag fick ha sidostyckena i yttersta hålen vilket är vad det brukar vara när jag provar träns i vanlig full på henne, så fick skicka tillbaka det tyvärr.

Jag gillar annars SD, snygga träns och de har en del breda nosgrimmor vilket jag är ute efter om jag ska ha en aachen/engelsk. Vill gärna ha 5-6 cm och det är få märken som har så breda till rimliga priser.
 
Skulle du vilja mäta ditt träns när du får hem det? Min dam drar också xfull men vad som är xfull och inte skiljer ju sig en del åt mellan olika märken. Jag köpte ett träns från H*rze nyligen där jag fick ha sidostyckena i yttersta hålen vilket är vad det brukar vara när jag provar träns i vanlig full på henne, så fick skicka tillbaka det tyvärr.

Jag gillar annars SD, snygga träns och de har en del breda nosgrimmor vilket jag är ute efter om jag ska ha en aachen/engelsk. Vill gärna ha 5-6 cm och det är få märken som har så breda till rimliga priser.
Ja, bara jag kommer ihåg. Du kanske får påminna mig👍
 
Shettisen gjorde sönder sitt träns idag. Tänk, där fick jag en anledning att köpa ett nytt träns :angel:
Det fick bli ett från begagnatshoppen i svart med vita detaljer, superfint med både ingående aachen- och remontnosgrimma.

Tränset är ju dock svart, och gamla tränset brunt ... Så därmed behövde det också inhandlas ett par nya tyglar i rätt färg :angel: Och när hon ändå fick det kunde hon ju få några nya reflexer också.

Jag var dock en mogen, ansvarstagen vuxen och handlade INGENTING åt mig själv. :banghead:
Egentligen vill jag shoppa loss på reflexer en masse redan nu, men jag misstänker att det lär komma kampanj på det inom relativt snar framtid och lär gräma mig om jag missar det p g a köpsugen ...
 
Beställt sole cleanse och field paste till hovbehandling. Råkade slinka med ett par scootboots också, eftersom provskalen på storleken jag vill prova var slut så får jag prova försiktigt på öppet köp istället. 🙈
 
Senaste tidens shopping har bestått av två par helskodda Fager Loui tights, ett par blå och ett par svarta. Blev också en långärmad grå T-shirt och ett svart bälte från Fager när jag ändå var igång :D

Beställde också ett par nya handskar från Roeckl som jag tidigare klämt på i butik. De var så sanslöst sköna att jag inte kunnat släppa tanken på dom :o Så jag slog till när Hööks hade kampanj. La till en stövelväska från Ariat också till de nya stövlarna.

Och just det! En sunstopper-tröja från Ariat har jag också köpt!

Nu måste jag sluta shoppa ett tag :bag:
 
Jag shoppade lite på VM, en mörkblå roséglittrig huvtröjor från Kingsland, en svart piké från HV Polo och ett schabrak med lindor från ES, Royal Classic. Hade nog köpt ridbyxor om Maya Delorez hade varit där. Letade efter Dyonträns med klinker men hittade inget till bra pris, danska kronan är dyyyr. Letade även hoppgjord från Prestige men fanns bara med platta.

Ångrade att jag inte köpte ett det med svarta glitterskydd från Kingsland som Börjes hade till superpris, nåja.

Åkte förbi Sharpman på vägen hem från Skåne i fortsatt jakt på gjord men blev grymt besviken, halva butiken är vanliga kläder och det fanns knappt några lädervaror, och det som fanns var billig kvalitet till dyrt pris. Vill minnas från min ungdom att Sharpman var bland det bästa av det bästa med massvis av fina saker.
F0739929-0DD8-4EBA-9E66-D0116BC4729B.jpeg
 
Jag shoppade lite på VM, en mörkblå roséglittrig huvtröjor från Kingsland, en svart piké från HV Polo och ett schabrak med lindor från ES, Royal Classic. Hade nog köpt ridbyxor om Maya Delorez hade varit där. Letade efter Dyonträns med klinker men hittade inget till bra pris, danska kronan är dyyyr. Letade även hoppgjord från Prestige men fanns bara med platta.

Ångrade att jag inte köpte ett det med svarta glitterskydd från Kingsland som Börjes hade till superpris, nåja.

Åkte förbi Sharpman på vägen hem från Skåne i fortsatt jakt på gjord men blev grymt besviken, halva butiken är vanliga kläder och det fanns knappt några lädervaror, och det som fanns var billig kvalitet till dyrt pris. Vill minnas från min ungdom att Sharpman var bland det bästa av det bästa med massvis av fina saker.Visa bifogad fil 98286
Ja, jag bor relativt nära sharpman men det är knappt värt att åka dit längre. Det blir bara mindre och mindre hästsaker för varje år..
 
Hööks genuine sherpa (fårskinnspadd), någon som vet om den är typ likvärdig mattes?
Jag valde Mattes istället. GS padden kändes inte lika tät i ullen och inte lika välsydd. Jag skulle rekommendera att lägga de extra pengarna på en Mattes om man är mån om kvalitén.
 
Ja, jag bor relativt nära sharpman men det är knappt värt att åka dit längre. Det blir bara mindre och mindre hästsaker för varje år..
Jag tyckte det kändes så jag med! Jag fattar ju att det är svårt att mäta sig med onlineshoppar men blir kvaliten för låg handlar man ju ännu mindre. Då köper jag hellre från Hogsta och liknande med bättre utbud.
 
Jag tyckte det kändes så jag med! Jag fattar ju att det är svårt att mäta sig med onlineshoppar men blir kvaliten för låg handlar man ju ännu mindre. Då köper jag hellre från Hogsta och liknande med bättre utbud.
Ja jag har hört att hästavdelningen inte gått så bra så över årens lopp verkar de mest ha lagt ner.. De hade även sadelprovning förr men det lades ner också. Jag åker dit om jag vill kolla på typ hjälm eller stövlar som de har i sortimentet, annars inte.
 
Ja, jag bor relativt nära sharpman men det är knappt värt att åka dit längre. Det blir bara mindre och mindre hästsaker för varje år..

Bor också i närheten och åker bara dit efter min födelsedag eftersom svärmor alltid köper presentkort där. Inget vidare utbud. Kanske på borstar, sadeltvålar och märkesschabrak. Annars finns inget.
 
Bor också i närheten och åker bara dit efter min födelsedag eftersom svärmor alltid köper presentkort där. Inget vidare utbud. Kanske på borstar, sadeltvålar och märkesschabrak. Annars finns inget.
När jag red ponny för typ 20 år sedan var det drömstället med stort D, så otroligt mycket fint då… snyft
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 486
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 520
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 132
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp