Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag råkade beställa ett par Uhip ridtights i färgen Khaki vintage på rean. Och så råkade det följa med en 365 jacka i samma färg. Har redan en grön som jag älskar.

Och nu inser jag att jag behöver en ny sadelgjord, och en grimma och kanske en väst.
 
Köpte äntligen en Acavallo seat saver ortho-pubis, en sån sitspadd med avlastning för blygdbenet. Har bara hunnit prova den en gång, och det var lite ovant att ha så mycket padding under rumpan :rofl: Blir lite balansövningar framöver så att jag hittar stadgan i sitsen med padden. Men var skönt att inte få direkt tryck på blygdbenet och då slippa skav! Får annars skav i princip hela tiden, och nu får det vara nog.
 
Lyssnade på podd imorse och det pratades om diverse stövlar.. till våren om haflingern håller sig frisk o fräsch ska vi ut o tävla igen och jag behöver köpa en uppsättning med brunt eftersom jag bytte sadel förra året 😍💸
Stövlar, kavaj och hjälm. Så lär bli ruinerad för jag skulle väldigt gärna vilja köpa fina grejer. 😆 dags att börja spara!

Vad har ni för stövlar och kavaj? 😃
 
Lyssnade på podd imorse och det pratades om diverse stövlar.. till våren om haflingern håller sig frisk o fräsch ska vi ut o tävla igen och jag behöver köpa en uppsättning med brunt eftersom jag bytte sadel förra året 😍💸
Stövlar, kavaj och hjälm. Så lär bli ruinerad för jag skulle väldigt gärna vilja köpa fina grejer. 😆 dags att börja spara!

Vad har ni för stövlar och kavaj? 😃
Jag har ett par bruna MH Serenade, skulle vilja byta ut dem till ett par deniro. Jag har svart utrustning men det stör mig inte att stövlarna har annan färg, däremot så är egentligen inte passformen i vaderna toppen på mina nuvarande. Har dock bestämt med mig själv att det inte blir nya stövlar förrän jag har bättre koll på hästens yttersida, händer då och då att jag skrapar stöveln mot ridhussargen om vi i en dålig stund tappar ytter bog totalt🤪

Köpte en begagnad Animokavaj för ett tag sen, med mycket bling🤩
 
Jag har ett par bruna MH Serenade, skulle vilja byta ut dem till ett par deniro. Jag har svart utrustning men det stör mig inte att stövlarna har annan färg, däremot så är egentligen inte passformen i vaderna toppen på mina nuvarande. Har dock bestämt med mig själv att det inte blir nya stövlar förrän jag har bättre koll på hästens yttersida, händer då och då att jag skrapar stöveln mot ridhussargen om vi i en dålig stund tappar ytter bog totalt🤪

Köpte en begagnad Animokavaj för ett tag sen, med mycket bling🤩
Jag har också tänkt kika begagnat på iallafall kavaj, men tycker det är så svårt med storlek! De två jag har nu är aningens för rymliga, vill ha en tight, figursydd men stretchig. Testade en pikeur paulin och den satt som en smäck 👌🏻 men den finns inte i brunt 😧
 
Jag har också tänkt kika begagnat på iallafall kavaj, men tycker det är så svårt med storlek! De två jag har nu är aningens för rymliga, vill ha en tight, figursydd men stretchig. Testade en pikeur paulin och den satt som en smäck 👌🏻 men den finns inte i brunt 😧
Har du tänkt köra helbrunt på hjälm osv också? Blått är ju annars snyggt med brunt😊

Min animo är figursydd och strechig, var också osäker på storlek men den var så billig så jag vågade chansa👍
 
Har du tänkt köra helbrunt på hjälm osv också? Blått är ju annars snyggt med brunt😊

Min animo är figursydd och strechig, var också osäker på storlek men den var så billig så jag vågade chansa👍
Vill helst ha allt i brunt, tycker det är så snyggt 👌🏻 Om det inte blir alltför stort projekt, bruna hjälmar kryllar det inte heller av 😆
 
Vill helst ha allt i brunt, tycker det är så snyggt 👌🏻 Om det inte blir alltför stort projekt, bruna hjälmar kryllar det inte heller av 😆
Nej det minskar ju urvalet ordentligt ;)
Känns som att det var vanligare med brun kavaj förr än det är nu? Nu är det mest blått och svart med några färgglada undantag :)
 
Lyssnade på podd imorse och det pratades om diverse stövlar.. till våren om haflingern håller sig frisk o fräsch ska vi ut o tävla igen och jag behöver köpa en uppsättning med brunt eftersom jag bytte sadel förra året 😍💸
Stövlar, kavaj och hjälm. Så lär bli ruinerad för jag skulle väldigt gärna vilja köpa fina grejer. 😆 dags att börja spara!

Vad har ni för stövlar och kavaj? 😃

Vilken podd var det?

Jag har ett par äldre stövlar från mountainhorse. För stora kring vaderna men har ju vant mig. Kommer köpa nya, nångång. Skulle vilja ha ett par ego7. Egentligen ett par parlanti, men de är lite för dyra.
Tävlar inte så kavajen jag har är gammal, svart och inget speciellt.
 
Nej det minskar ju urvalet ordentligt ;)
Känns som att det var vanligare med brun kavaj förr än det är nu? Nu är det mest blått och svart med några färgglada undantag :)
Ja jag tycker det verkar så. Förut fanns nästan alla modeller hjälm/kavaj i brunt också. Är väl typ ingen i högre klasser som har brunt? Försöker minnas från VM men det var nog dåligt. Kanske får överväga blått ändå. Eller det billigaste - ha kvar allt de svarta 😂 det ser ju inte konstigt ut, sadel o träns är mörkbrunt, meeeen …

D9EA6543-8500-40BD-95B4-92B4D1BB2723.jpeg
 
Vilken podd var det?

Jag har ett par äldre stövlar från mountainhorse. För stora kring vaderna men har ju vant mig. Kommer köpa nya, nångång. Skulle vilja ha ett par ego7. Egentligen ett par parlanti, men de är lite för dyra.
Tävlar inte så kavajen jag har är gammal, svart och inget speciellt.
Det var systrarna Elfstrands hästpodd, dom hade problem med trasiga stövlar och pratade om nåra nya stövlar med bara fotstorlek och sen passade dom alla vader 🤷🏼‍♀️
 
Jag har ett par dressyrstövlar från Derby, köptes på Falsterbo för lite mer än halva priset. Kavaj har jag från Fager, väldigt sportig och enkel modell som jag gillar :) Finns i många färger och är väldigt stretchig.
 
Ja jag tycker det verkar så. Förut fanns nästan alla modeller hjälm/kavaj i brunt också. Är väl typ ingen i högre klasser som har brunt? Försöker minnas från VM men det var nog dåligt. Kanske får överväga blått ändå. Eller det billigaste - ha kvar allt de svarta 😂 det ser ju inte konstigt ut, sadel o träns är mörkbrunt, meeeen …

Visa bifogad fil 98933
Har hade fått för mig att Johanna Due-Boje iaf haft brunt innan men försökte kolla på insta och såg bara svart och blått.. Måste drömt eller tänkt på någon annan!

Men jag brukar tänka att man liksom matchar läder för sig och övrigt för sig. Så sadel, träns och ev stövlar (inte lika kinkigt) i en läderfärg och sen kavaj, hjälm och detaljer på schabrak matchas för sig :)
Inte det minsta konstigt att ha svart kavaj och hjälm till brunt läder!
 
Får fundera lite o satsa på bruna stövlar iallafall. Har nog ändå inte råd att byta ut allting i samma veva. Men det dröjer ju än. 😁 bara börja spara. 💸
 
Jag har också tänkt kika begagnat på iallafall kavaj, men tycker det är så svårt med storlek! De två jag har nu är aningens för rymliga, vill ha en tight, figursydd men stretchig. Testade en pikeur paulin och den satt som en smäck 👌🏻 men den finns inte i brunt 😧
Jag köpte den från Spooks med krage man kan byta och tycker den är toppen fin i tyget. Va dessutom 50% på den ;) Jag brukar ju gilla svart, men den fanns bara i marinblå och då med rosa krage med bling. Jag har en blå uvexx med bling, så tänker det nog blir toppen :D
Spooks change heter den

showjacketchangenavy.jpg



dressage_tail_change_navy_pink_2376.jpg
 
Jag köpte den från Spooks med krage man kan byta och tycker den är toppen fin i tyget. Va dessutom 50% på den ;) Jag brukar ju gilla svart, men den fanns bara i marinblå och då med rosa krage med bling. Jag har en blå uvexx med bling, så tänker det nog blir toppen :D
Spooks change heter den

showjacketchangenavy.jpg



dressage_tail_change_navy_pink_2376.jpg
Ja snyggt! 😁 har en bra ridsportsbutik i närheten. Får åka dit o klämma o prova lite 😃
 
Har lite olika men favoritstövlarna är från Cavallo och favoritkavajen från Animo.
Enda bruna hjälmarna jag har sett är den Uvex tror jag? Tycker svart är snyggast men så har jag bara svart läderutrustning också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
30
· Visningar
3 185
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 486
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 120
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp