Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har råkat shoppa ett träns till B. Hon har ett Lingus från H**ks sen tidigare som jag är himla nöjd med, hon också dessutom men jag tänker att det är bra med något att byta med. Linguset har ju dessutom fast nosgrimma så det går inte riktigt att byta till något annat om man vill variera sig. Nosgrimman behöver formas till lite och det behövs ett par hål till i pullback'en, den är gränsfall stor på innersta hålet men det finns mycket att ta av.

20220829_173137.jpg
 
Jag har shoppat på Börjes rea :)
Det blev ett par gråa ridbyxor eftersom mina vita är sjukt obekväma :o sen en vinterjacka jag tänkt ha i stan/inte i stallet, hovfett plus pensel och någon grej som ska vara bra när hästarna fäller :D
 
Dottern har en svart CT kavaj. Jätte snygg. Enkel utan några krussiduller. Om jag ska tävla ska jag köpa en likadan (begagnad pga hiskeligt dyra). Jag är inte mycket för strass o grejer. :grin:
 
Har lite olika men favoritstövlarna är från Cavallo och favoritkavajen från Animo.
Enda bruna hjälmarna jag har sett är den Uvex tror jag? Tycker svart är snyggast men så har jag bara svart läderutrustning också.
Jag har också alltid bara haft svart. Enkelt, stilrent och supersnyggt!
Men så provade vi den bruna prestigen som passade kanon, begagnad i nyskick och fick en bra deal med inbyte av den gamla sadeln. Annars hade det blivit fortsatt svart 😌
 
Prisvärda hoppstövlar för smala vader? Kämpat emot länge nu men inser att jag verkligen behöver nya stövlar... Något ställe som gärna kör rea ibland :d:rolleyes:
 
Prisvärda hoppstövlar för smala vader? Kämpat emot länge nu men inser att jag verkligen behöver nya stövlar... Något ställe som gärna kör rea ibland :d:rolleyes:
Sergio Grasso är väldigt sköna i foten och har många olika storlekar på skaften både bredd och höjd. Tyvärr inte de billigaste (runt 4-5000) men enligt mig helt värda priset. Annars är det ju tyvärr få "budgetstövlar" (typ Hööks och hansbo och liknande) som har smalare alternativ på vaderna, oftast är det bara "regular" och "wide" som erbjuds.
 
Lyssnade på podd imorse och det pratades om diverse stövlar.. till våren om haflingern håller sig frisk o fräsch ska vi ut o tävla igen och jag behöver köpa en uppsättning med brunt eftersom jag bytte sadel förra året 😍💸
Stövlar, kavaj och hjälm. Så lär bli ruinerad för jag skulle väldigt gärna vilja köpa fina grejer. 😆 dags att börja spara!

Vad har ni för stövlar och kavaj? 😃
Jeg har svart.. støvler fra Mountain Horse, supreme high rider som ikke selges mer, og en urgammel kavaj fra Hooks tror jeg... typ fra før kavajene ble veldig strechige og korte... blir nesten aldri tavling på meg, så det holder selv om det er gammelt
 
Prisvärda hoppstövlar för smala vader? Kämpat emot länge nu men inser att jag verkligen behöver nya stövlar... Något ställe som gärna kör rea ibland :d:rolleyes:
Dom flesta kvalitémärkena har fler strl att beställa hem än vad som oftast visas i butiken om man frågar. 🙂
 
Sergio Grasso är väldigt sköna i foten och har många olika storlekar på skaften både bredd och höjd. Tyvärr inte de billigaste (runt 4-5000) men enligt mig helt värda priset. Annars är det ju tyvärr få "budgetstövlar" (typ Hööks och hansbo och liknande) som har smalare alternativ på vaderna, oftast är det bara "regular" och "wide" som erbjuds.
Hööks har smala vader i vissa varianter nu, men det är ju ingen höjdarkvalitet..

Jag har ett par Sergio Grassio som jag haft sedan jag var typ 17-18 år gammal. Är 35 nu. De är tunna i lädret på vaderna och dragkedjan har bytts många gånger men så bra kvalitet🥰
Använder dem bara de få gånger jag rider i hoppsadeln nu, kommer gråta blod när de behöver bytas ut!
 
Sergio Grasso är väldigt sköna i foten och har många olika storlekar på skaften både bredd och höjd. Tyvärr inte de billigaste (runt 4-5000) men enligt mig helt värda priset. Annars är det ju tyvärr få "budgetstövlar" (typ Hööks och hansbo och liknande) som har smalare alternativ på vaderna, oftast är det bara "regular" och "wide" som erbjuds.
Tack för tips, såg att det finns en juniorstövel på rea just nu men tror tyvärr den blir snäppet för vid 😓

KL
Jag har haft Romitelli stövlar sedan 2014, bytte kedjan första gången för 2 år sedan (!) och det är först nu det börjat gå hål mitt på vaden. Jag har visserligen försökt använda dem endast vid träning och tävling men jag tävlar typ 3/4 helger under säsong och tränar flera gånger i veckan samt rider 7-10 hästar dagligen i dagsläget. Rider dessutom fälttävlan, så de är definitivt inte pedantskötta 😇
Så kanske får bli ett par till, men mig veterligen rear de inte så mycket?

Jag har tittat lite på Ego7, någon som vet om kvalite mm?

Dom flesta kvalitémärkena har fler strl att beställa hem än vad som oftast visas i butiken om man frågar. 🙂
Jag har ju en (förmodligen tröstlös) förhoppning om att slippa köpa till fullpris :o Tycker fö att det är så otroligt tråkigt att shoppa och prova grejer men antar att jag behöver gå in i butik och pröva :bag:
 
På samma tema, någon som testat dessa? Hade gärna haft ett par som slit och släng stövlar hemma 😅
Jag har provat dem men fanns inte i min storlek. Fasciani håller hög kvalitet.

Har du kollat begagnat? T ex på Facebook? Just ridstövlar kan man superfynda, särskilt om man har en udda storlek :)
 
Ja jag tycker det verkar så. Förut fanns nästan alla modeller hjälm/kavaj i brunt också. Är väl typ ingen i högre klasser som har brunt? Försöker minnas från VM men det var nog dåligt. Kanske får överväga blått ändå. Eller det billigaste - ha kvar allt de svarta 😂 det ser ju inte konstigt ut, sadel o träns är mörkbrunt, meeeen …

Visa bifogad fil 98933
Allra snyggast är bara sadel och träns i brunt och din utrustning i svart (eller mörkblå kavaj och hjälm med svarta stövlar). Ska du ha allt i brunt blir det snyggast om du hittar allt i SAMMA brun vilket lär bli skitsvårt. Annars finns det risk att det blir 50 nyanser av brunt och det (tycker jag) ser lite hopplockat ut.
 
Prisvärda hoppstövlar för smala vader? Kämpat emot länge nu men inser att jag verkligen behöver nya stövlar... Något ställe som gärna kör rea ibland :d:rolleyes:
Jag har visserligen inte smala vader, men mina Mountain Horse Sovereign Luxe är bland de skönaste stövlar som jag har ägt :love: finns många vidder att välja mellan också.
Jag har ett par bruna MH Serenade, skulle vilja byta ut dem till ett par deniro. Jag har svart utrustning men det stör mig inte att stövlarna har annan färg, däremot så är egentligen inte passformen i vaderna toppen på mina nuvarande. Har dock bestämt med mig själv att det inte blir nya stövlar förrän jag har bättre koll på hästens yttersida, händer då och då att jag skrapar stöveln mot ridhussargen om vi i en dålig stund tappar ytter bog totalt🤪
Jag har också ett par Serenade som jag inte är helt nöjd med. Jag är mellan vadstorlekar på Serenade så fick välja mellan lite för tighta eller lite för lösa :arghh: min plan är att eventuellt beställa ett par helmåttade Amazona Sueca eller De Niro eftersom jag tydligen har smala vrister och tjocka vader, dvs omöjligt att hitta standardstorlekar som passar mig perfekt.

För övrigt kollar jag nu på ny hjälm eftersom jag råkade tappa en av mina hjälmar och trillade av två gånger under samma träning med en annan hjälm. Sedan har jag två andra hjälmar som är gamla och borde få åka till sophimlen. Jag älskar hjälmar och får motvilligt erkänna att det är något som jag samlar på :o

Just nu lutar det åt Charles Owen AYR8 eller SP8 (osäker på vilket utförande och om jag kommer se ut som en mupp med gigantisk solskärm) för jag har kommit fram till att jag inte tycker om plasthjälmar. Är alldeles för pedantisk med min utrustning och avskyr repiga hjälmar. Jag har en glossy OneK som ligger i sin påse och som jag knappt vågar använda. Sedan får jag erkänna att jag gillar varma hjälmar när det är kallt ute eftersom jag är väldigt frusen av mig. Detta får bli en följetong och kom gärna med era åsikter gällande SP8:ans stora solskärm. Jag har ett ganska litet huvud med fem fingrar bred panna och har 54-56 i hjälmar beroende på märke.
 
Allra snyggast är bara sadel och träns i brunt och din utrustning i svart (eller mörkblå kavaj och hjälm med svarta stövlar). Ska du ha allt i brunt blir det snyggast om du hittar allt i SAMMA brun vilket lär bli skitsvårt. Annars finns det risk att det blir 50 nyanser av brunt och det (tycker jag) ser lite hopplockat ut.
Jo jag har tänkt på det. Men jag såg en så fin dressyrryttare på tävling en gång, allt i brunt. Men hon hade kanske lyckats👌🏻

Tycker du svarta eller bruna stövlar till svart kavaj o brun sadel?
 
Jag har visserligen inte smala vader, men mina Mountain Horse Sovereign Luxe är bland de skönaste stövlar som jag har ägt :love: finns många vidder att välja mellan också.
Tyvärr finns de inte tillräckligt smala 😅 Däremot kan nog Sovereign funka. Får kika lite. Jag har varit lite skeptisk till MH tidigare eftersom jag ofta tyckt de sett lite "klumpiga" ut men dessa såg fina ut.


Jag har provat dem men fanns inte i min storlek. Fasciani håller hög kvalitet.

Har du kollat begagnat? T ex på Facebook? Just ridstövlar kan man superfynda, särskilt om man har en udda storlek :)
Tack, de finns inte min storlek nu heller men kan vara värt att hålla utkik då. Dammsög Hästnet igår men hittade inga tyvärr, men det kanske dyker upp. Tycker inte jag ser så mycket stövlar i de säljgrupper jag är med i, finns det några specifika/bättre?
 
Tack, de finns inte min storlek nu heller men kan vara värt att hålla utkik då. Dammsög Hästnet igår men hittade inga tyvärr, men det kanske dyker upp. Tycker inte jag ser så mycket stövlar i de säljgrupper jag är med i, finns det några specifika/bättre?
Kolla Marketplace på Facebook.
 
Jag har mountain horse protective lite, har haft vanliga protective i hur många år som helst och trivts bra med dom. Köpte lite rätt nyss och de är jättetrevliga, lättare, känns lite mindre klumpiga och jag hittade ett ställe som hade inne min storlek i svart 😍

Jag rider även i skorna så de används mycket.
Verkar de hålla fortfarande? Haft den vanliga innan och varit nöjd men lättare skor hade inte varit fel.
 
Jag har mountain horse protective lite, har haft vanliga protective i hur många år som helst och trivts bra med dom. Köpte lite rätt nyss och de är jättetrevliga, lättare, känns lite mindre klumpiga och jag hittade ett ställe som hade inne min storlek i svart 😍

Jag rider även i skorna så de används mycket.
Håller Mountain Horse Protectiv XTR light? Haft den vanliga innan och varit nöjd men lättare skor hade inte varit fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 766
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 421
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 443
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp