Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hem mina nya rid/stallskor idag. Ett par Mountain Horse protective jodhpur xtr lite. Jag har stora problem med mina fötter efter diverse häst- och ridolyckor så jag har svårt att hitta jodhpur som är nog sköna och stabila för mina fötter. Men dessa känns bra än så länge och sitter bra på foten.
Fick även hem ett Mio flugtäcke till nya hästen. Har ett till hblstoet som jag är nöjd med och har hållit i flera år.
Detta satt dock inte lila bra på nya hästen. Beställde 130 och det var bra över kroppen, men halsen var lika lång som på det i 155 som jag har! Men det får duga så länge då det var billigt då det var rea.
I morgon ska jag hämta ut mina ridbyxor. Hade ju beställt från Zaczess, men de hade slarvat bort min order och egentligen beställde jag bara därifrån för att jag ville ha ett par ljusa när det var så varmt. Så nu när det dels har blivit svalare och min order ändå var borttappad blev det ett par svarta från Maya Delorez i stället, de som jag egentligen ville ha 😄

Ser även att pannbandet från Utzon som jag suktat efter länge nu är på 20%, men ändå för dyrt för mig just nu 😫
Håller Mountain Horse Protectiv XTR light? Haft den vanliga innan och varit nöjd men lättare skor hade inte varit fel.
 
Jo jag har tänkt på det. Men jag såg en så fin dressyrryttare på tävling en gång, allt i brunt. Men hon hade kanske lyckats👌🏻

Tycker du svarta eller bruna stövlar till svart kavaj o brun sadel?
Svarta!

Ja när man lyckas och allt matchar är det absolut snyggt med helbrunt, det håller jag med om! Hade själv brun kavaj och hjälm på ponny. Så hittar du en hel ensemble så kör på, men är det svårt att hitta så kör på svart.
 
Svarta!

Ja när man lyckas och allt matchar är det absolut snyggt med helbrunt, det håller jag med om! Hade själv brun kavaj och hjälm på ponny. Så hittar du en hel ensemble så kör på, men är det svårt att hitta så kör på svart.
👍🏻👌🏻
Blir kanske billigt ändå 😂 men måste ha nya stövlar, kanske kan lägga nån extra tusenlapp på dem istället 😃
 
IMG_20220830_171634_HDR.jpg

Fyndade ett täcke på Hööks slut-rea, så nu får jag väl börja täcka shettisen när det regnar 😅
 
Håller Mountain Horse Protectiv XTR light? Haft den vanliga innan och varit nöjd men lättare skor hade inte varit fel.
Har bara haft dessa ca två månader men de verkar tåliga då de ser fina ut fortfarande. Har haft de med vanlig stålhätta tidigare och de har hållit i flera år.
Är väldigt nöjd med den mjuka sulan, mina fötter är nu mycket gladare än de var i mina Jacson jag hade innan.
 
Min villhöver lista är ganska lång:

-vinterridtights
-mattes padd
-kask hjälm
-ego7 stövlar
-nya stigläder
-ny sadelgjord
-nytt ES schabrak

Vad behöver jag av det här? Vinterridtights möjligtvis (har ett par softshell) och mattes padden (har en annan iof, men den känns liten).

Jag är en sånn som inte gillar att konsumera i onödan. Allra helst nu när priserna på allt stigit. Vill inte lägga halva min lön på onödiga utgifter till hästarna. Speciellt inte när man har en familj, där inte alla delar hästintresset.
 
Och jag klickade hem ett set med Rambo fly boots :up: Har från Amigo sedan innan och har varit nöjd, men vill ha en uppsättning till att byta med nästa säsong.
Ibland lönar det sig att både kolla i butik och på nätet, eller nått :angel:
 
Fick hem min beställning från Horselet och jag förstår ju ändå varför folk blir helt besatta och beställer ett set varje dag på julkalendrar och så, det är verkligen jättetjusiga saker. Kvaliteten har jag ingen aning om än men utseendemässigt.
 
Fick hem min beställning från Horselet och jag förstår ju ändå varför folk blir helt besatta och beställer ett set varje dag på julkalendrar och så, det är verkligen jättetjusiga saker. Kvaliteten har jag ingen aning om än men utseendemässigt.
Ja det är fina grejer! Jag har inget negativt att säga om deras kvalitet, tycker allt jag köpt från ps håller fint!
Har inte handlat något från dem till ordinariepris dock, de har ju väldigt ofta rea om man inte måste ha just allra senaste kollektionen😊
 
Fick hem min beställning från Horselet och jag förstår ju ändå varför folk blir helt besatta och beställer ett set varje dag på julkalendrar och så, det är verkligen jättetjusiga saker. Kvaliteten har jag ingen aning om än men utseendemässigt.
Kvaliteten på schabraken är i alla fall helt outstanding, tycker jag! Använder bara PS efter att ha köpt mitt första. De ligger SÅ stilla och bra på hästen och är dessutom så fina. Även om man tvättar dem stup i kvarten så ser de nya ut!
 
Om ni söker lite täcken så har strömsbergsgård lite täcken till bra rabatterat pris såg jag nu. Sugen på ett 100g rhino själv, men kanske får sonens höstjacka gå i första hand :p
 
Fick hem min beställning från Horselet och jag förstår ju ändå varför folk blir helt besatta och beställer ett set varje dag på julkalendrar och så, det är verkligen jättetjusiga saker. Kvaliteten har jag ingen aning om än men utseendemässigt.
Det säljer ju som sjutton att schabraken inte kommer tillbaka också. 🫣
Och att andrahandsvärdet varit enormt på de äldre monogram.

Är så sugen på Coral som finns till ordinarie pris men hoppas ju det ska komma i outleten 😅 lika det nya mörklila Hortensia. Sååååå läckert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 587
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 146
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp