Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutrean på H****..

Jag hittade något helt onödigt men som jag var visuellt kär i sen det kom ut. Ländtäcke och benskydd i vinrött Mullemönster 😍. Och tre reflexmössor till familjen. På något otroligt sätt staplade sig rabatterna så kalaset kostade 260kr? Då är det helt ok att köpa bara för att det är fint även för en fattig student 😁.
 
Lite OT men herregud vad skillnad det är på pris om man tar bort "för häst" och köper för annat djurslag/människor/generiskt. MSM kostar helt plötsligt dubbelt för att någon klistrat på en häst på det :angel:
Ja verkligen, jag köper allt som går via människobulksidorna numera.

MSM. Spirulina. Proteinkoncentrat på rea.

Enda som är dyrt just nu är rent Lysin, post-pandemi-effekt på den av någon anledning. Kanske någon fabrik som la ner? Kina som tar mer betalt?
 
Slutrean på H****..

Jag hittade något helt onödigt men som jag var visuellt kär i sen det kom ut. Ländtäcke och benskydd i vinrött Mullemönster 😍. Och tre reflexmössor till familjen. På något otroligt sätt staplade sig rabatterna så kalaset kostade 260kr? Då är det helt ok att köpa bara för att det är fint även för en fattig student 😁.
Jag har tittat så mkt på dom. Vill verkligen men borde inte. Så fick jag presentkort på Hööks igår. Kanske kommer ändå.. Mulle liksom :heart
 
Jag stod också och höll i det. Men vi har ju fortfarande ingen häst :D Ponnyn har vi redan köpt ländtäcke till och medryttarhästen har tre för ridning, ett för tömkörning och en filt :D
Jag använder verkligen inte ländtäcke - förutom det i reflex. Men Mulle :heart

Man kan köpa saker för att de är fina, eller?

Det kommer definitivt bli en mullegrimma till. Den finns i orange just nu. Det är fint
 
Jag använder verkligen inte ländtäcke - förutom det i reflex. Men Mulle :heart

Man kan köpa saker för att de är fina, eller?

Det kommer definitivt bli en mullegrimma till. Den finns i orange just nu. Det är fint
Alltså, en garderob på ca 12 schabrak till ridskoleponnyn säger att ja, man kan köpa saker för att de är fina :angel: Att jag dessutom köpt ett till ES schabrak av en kompis kan vi väl tala tyst om :angel:
 
Slutrean på H****..

Jag hittade något helt onödigt men som jag var visuellt kär i sen det kom ut. Ländtäcke och benskydd i vinrött Mullemönster 😍. Och tre reflexmössor till familjen. På något otroligt sätt staplade sig rabatterna så kalaset kostade 260kr? Då är det helt ok att köpa bara för att det är fint även för en fattig student 😁.

Jag köpte också mulle ländtäcket på rean till min PRE dam, jag brukar kalla henne för min stora shetlandsponny så det passar utmärkt. :p
 
😂😂

D554FBC4-34DE-470E-86B8-E256B7A53EC6.png
 
Efter att ha slutat lite tidigare från jobbet (:angel:) åkte jag till en hästsportbutik i närheten som jag aldrig besökt. Visste att de hade ett stort sortiment så tänkte att det kan vara kul att glo lite där. Skulle absolut inte köpa någonting tänkte jag :D

Hittade ett ofodrat Amigo Bravo för halva priset och tillhörande hals på 30%. Och S som inte har något ofodrat täcke måste ju ha ett nu till de varmare månaderna :eek: så ....

20230317_183146.jpg

:D
 
Efter att ha slutat lite tidigare från jobbet (:angel:) åkte jag till en hästsportbutik i närheten som jag aldrig besökt. Visste att de hade ett stort sortiment så tänkte att det kan vara kul att glo lite där. Skulle absolut inte köpa någonting tänkte jag :D

Hittade ett ofodrat Amigo Bravo för halva priset och tillhörande hals på 30%. Och S som inte har något ofodrat täcke måste ju ha ett nu till de varmare månaderna :eek: så ....

Visa bifogad fil 114635
:D
Fynd är alltid ok att köpa!! Typ tvång!
 
Måste titta efter en ny sadel till dotterns ponny. Ryggen är inte komplicerad utan rak, v formad. Lurar på en begagnad equipe expression. Men velar på om jag ska ta ut en utprovare eller försöka hitta något på marketplace.
Måste köpa en ny sadel till min ena islänning också. :grin:

Finns det någon hästsportbutik i östergötland med ett relativt stort utbud? Kommer bara på charlies i jönköping. 10 mil dit…
 
IMG20230320150255.jpg


Elsa fick sitt livs första täcke idag, ett begagnat amigo ofodrat regntäcke. Ni ser hur otroligt upprörd hon är med benviftandet, det rullades två ggr direkt i hagen för att se vad som händer med denna hemska sak på sig 😂 Skönt att köpa begagnat som är helt men förnerskitat och sedan legat nerpackat i år. Jag får inte hjärtsnörp om hon sliter i sönder det då det bara kostade 300 kr.
 
Efter att ha sålt mycket på Marketplace har jag nu börjat våga köpa där också :) har innan inte riktigt litat på att varan faktiskt skickas efter betalning, men nu har jag köpt ett Rambo stalltäcke och ett par quick-wraps från BoT som iaf är på väg med posten :D täcket ska vara i nyskick trots att det är rätt gammalt. Wrapsen har lite slitage i padden nertill, men jag tänker att det kan jag nog tråckla ihop rätt enkelt och efter en tvätt kommer de funka alldeles utmärkt!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 365
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 393
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 901
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp