Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte ett par tyglar med hakar på från taur på deras rea. Ska testas imorgon 😍


Screenshot_20230318_231623_Chrome.jpg
 
Var på Granngården för att köpa 4-taktsbensin och tuggben till hundarna men det lyckades slinka med en transportkrubba och ett Bucas regntäcke. Gillar deras stora halsöppning och enkla spänne fram.
 
Mina shortchaps har gett upp, så jag satsade på att hitta lite mjukare stövlar istället. De som jag hade hoppats på att hitta fanns inte (pga utgått ur sortimentet) men hittade ett par andra Cavallo Linus.

Pga höjda priser osv så blev det billigare att köpa ett par med lack och bling än utan, så nu är jag väldigt blingad. :rofl:

Hittade också en ny kavaj (kanske på tiden, har haft en 300kr variant från Ullared). Av alla märkena jag provade så passade enbart Ariat, så nu har jag en ny svart sådan. (Jag är kort och alla andra märken var för långa, antingen i bålen, i ärmarna eller både ock).
 
Igår klickade jag hem ett amigo bravo 100g till min ena islandshäst. Hon går oklippt och är inte frusen av sig. Men när det regnar och blåser på tvären tycker jag synd om henne och vill kunna lägga på ett lätt fodrat täcke.
Har såklart täcken, men inget fodrat hw. De andra håller ju inte 100% tätt, eller så är passformen sådär.
 
33FF83C6-FBF7-4F35-8AD6-BF4C67E8A1E1.jpeg

Kajan har fått ett regntäcke! Han har ju gått naken sen han kom till oss och får rejäl björnpäls på vintern så det har funkat bra, men nu har han börjat tok-fälla senaste veckan och det är fortfarande pissväder med minusgrader på nätterna och massa nederbörd, så känns skönt att ha nånting att slänga på utifall att. Han var dock inte överförtjust i det själv, men himla gullig 😂
 
Stannade på H**ks i Jönköping på väg ned till Skåne och köpte 3 höpåsar, ett hönät (rosa!), en morakniv för den hade jag glömt hemma, en flexicurve ( vill kunna mäta bomvidd etc så snart som möjligt) och ett fleecetäcke att ha under regntäcket på rea. Upptäckte när jag kom hem att fleecetäcket hade fast hals, så det funkar ju inte.:banghead: Måste ju köpa något annat täcke för vi fick ju vinter igen.
 
Tänkte väntat tills jag fick tillbaka på skatten men kunde inte låta bli efter att jag börjat lyssna på poddavsnitt med Celeste Lazaris så nu har jag köpt ett medlemskap i hennes Master Class. Hoppas på att lyckas knyta ihop stillastående rehab med rehabiliterande rörelse på ett sätt min häst känner sig bekväm med!
 
Vill ha ett svängt pannband med klinker i roseguld. Nån som sett något? Hittar bara ett helt träns 🙄
Kom att tänka på dig, såg en bild på instagram från Finesse bridle med klinkerpannband i rose. Deras andra pannband går ju att köpa löst, kanske även detta?😊

B563B019-D68F-4CCD-B752-F0A897C49F85.png
 
Klickade passande nog hem en burk Artimud nu i lervädret. Elsa fick snällt prova den på gången så nu luktar stallet tigerbalsam 😂
Synes du den er bra? Jeg har lest på hov produktene, arti mud, hoof stuff og field paste og har bestilt field paste, men er usikker på om jeg trenger en av de andre og? Siden jeg skal ha hest på løsdrift. Om du har noen erfaringer med produktene så vil jeg gjerne høre.
 
Senast ändrad:
Synes du den er bra? Jeg har lest på hov produktene, arti mud, hoof stuff og field paste og har bestilt field paste, men er usikker på om jeg trenger en av de andre og? Siden jeg skal ha hest på løsdrift. Om du har noen erfaringer med produktene så vil jeg gjerne høre.

Artimud är fantastiskt.

Field paste är lösare och försvinner snabbt. Artimud kan sitta kvar inne i skrymslena i veckor.
 
Synes du den er bra? Jeg har lest på hov produktene, arti mud, hoof stuff og field paste og har bestilt field paste, men er usikker på om jeg trenger en av de andre og? Siden jeg skal ha hest på løsdrift. Om du har noen erfaringer med produktene så vil jeg gjerne høre.
Jag har haft Field Paste och Sole Cleanse innan, gillade sole cleanse och field paste var väl ok men som @skiesabove säger så sitter den inte kvar jättelänge i skrymslena där jag vill ha det. Så jag tänker att artimud ska verka lite bättre med sin fastare konsistens.

Ibland blir man nästan sugen på att göra egen mix med råvaror!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
725
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 194
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 378
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 819
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp