Senaste skottdramat i USA på den årliga galamiddagen för Vita huset-korrespondenter när en person greps, får mig att undra om det verkligen var en hotbild mot tRump eller om det är iscensatt för att som vanligt flytta fokus. Den förra skottskadan i öat finns det inga bildbevis på, man ser lite rött på bilderna när han håller sig för örat och hur han sedan har en stor kompress fasttejpad. Om han blev skottskadad borde det synas eftersom brosk inte läker och han hade väl snarare viftat med det för att bevisa äktheten?
Det får då iaf mig att tänka på alla planer som fanns före valet i Ungern, när de hade planerat ett fejkat mordförsök på Orbán för att vinna sympatier.
Nåja, jag säger inte att det verkligen inte fanns en avsikt att ta lagen i egna händer vad det gäller hans presidentperiod, men han är samtidigt känd för att gilla drama och startar både krig och hotar ta Grönland, Kanada, Panama, Kuba, spränga en hel civilisation i luften mm för att flytta fokus från Epstein och hans kvinnoaffärer.