Typ den viktigaste segern i turneringen.Belgien vann med 4-1.
Frågan är nu vad Trumps nästa drag blir.
ICE?
Jag som inte ens följer fotbollen får med mig två saker. Belgien slår USA och Norge slår Brasilien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ den viktigaste segern i turneringen.Belgien vann med 4-1.
Frågan är nu vad Trumps nästa drag blir.
ICE?
Det var en journalist som bad att han skulle uttala sig om Grönlandsfrågan. Så det är knappast något nytt att lägga vikt vid att han säger det nu.Nu hotar clownen på andra sidan pölen Danmark och Europa igen med att dra tillbaka alla trupper i Europa om han inte får köpa Grönland. Gubbfan har fått hybris av att alltid strykas medhårs och det ständiga fjäskandet för honom.![]()
Det var en journalist som bad att han skulle uttala sig om Grönlandsfrågan. Så det är knappast något nytt att lägga vikt vid att han säger det nu.
Men hela uttalandet låter ju som en blandning av gamla käpphästar och ostrukturerat svammel. Jag uppfattar det mest som att han ordbajsar för att fylla ut sin kostym och ge ett svar?
Det är väl den här tråden som behandlar USAs inrikespolitik, så det passar ju.Jag vet att jag håller på att bli någon form av konspirationsteoretiker, och det här rör ju inte Trump, men det får ta och hamna här ändå.
Tycker det är intressant att Platner så lägligt blir anklagad för våldtäkt, strax innan det ska tas beslut om vem som ska bli Demokraternas kandidat till senator för Maine.
Jag förstår inte hur du menar? Vad spelar det för roll om det kanske var fler som ställde frågan? Poängen är väl ändå att signifikansen av faktumet att ämnet kom upp i ett uttalande bör värderas efter om han gjorde det på eget initiativ eller inte.Nja, det är inte bara en journalist
https://www.theguardian.com/world/2026/jul/07/trump-renews-call-us-take-over-greenland-nato
Jag tycker väl att politiken över lag grejar detta så bra att den inte behövs uppmanas och påminnas om det.Håll politiken utanför folks fritidsintressen som sport etc.
Fast, som jag inflikat tidigare, mitt intryck är att Trump som person är mer av en galjonsfigur och möjligen murbräcka, än han skapar den aktuella politiken. Oavsett om han lever eller ej finns hans puppet masters kvar - Miller, Vought, Dearborn... och Vance... och närmare The Heritage Foundation: Dans, Groves och Roberts. Och de krafter som står bakom dem. Och de tiotals miljoner hardcore fans som fortfarande köper allt Trump et al säger. Galenskapens rötter slutar inte att finnas och verka när Trump försvinner.Hela processen, om den ens inleddes skulle ta längre tid än Brexit och Trump är för länge sedan död och begraven, eller iaf inte president innan man ens skulle komma överens om att komma överens om att komma överens om att diskutera det.
Dock inget med trådämnet att göra,Norge slår Brasilien.
För att vara en gnutta närmare trådens ämne så kan man se på kontrasten i "kronprinsen ror ute på gatan tillsammans med random firande allmänhet" och vad man tänker sig att vissa andra statsöverhuvuden (Dock inget med trådämnet att göra,
men detta är ändå värt att nämnas:
Nu har Norge och Brasilien mötts fem gånger i Fotbolls-VM genom tiderna.
Norge har vunnit tre matcher.
Två har slutat oavgjort.
Och världens kanske bästa fotbollsland Brasilien väntar ännu på sin första VM-seger mot Norge.
Usel idé i så fall att påminna honom, han är ju så lättpåverkad.Det var en journalist som bad att han skulle uttala sig om Grönlandsfrågan. Så det är knappast något nytt att lägga vikt vid att han säger det nu.
Men hela uttalandet låter ju som en blandning av gamla käpphästar och ostrukturerat svammel. Jag uppfattar det mest som att han ordbajsar för att fylla ut sin kostym och ge ett svar?
Jag vet inte om jag tror att det är så.Fast, som jag inflikat tidigare, mitt intryck är att Trump som person är mer av en galjonsfigur och möjligen murbräcka, än han skapar den aktuella politiken. Oavsett om han lever eller ej finns hans puppet masters kvar - Miller, Vought, Dearborn... och Vance... och närmare The Heritage Foundation: Dans, Groves och Roberts. Och de krafter som står bakom dem. Och de tiotals miljoner hardcore fans som fortfarande köper allt Trump et al säger. Galenskapens rötter slutar inte att finnas och verka när Trump försvinner.
Jag tror båda delarna går att kombinera.Jag vet inte om jag tror att det är så.
De vågar inte ens byta skostorlek om han ger dem skor
https://www.vogue.com/article/marco-rubio-too-big-shoes
https://www.huffpost.com/entry/donald-trump-gift-top-officials_n_69afca09e4b0a62acae56846
Ja han har nog delvis letat sig till den del där han lättare kan få makt, även Musk som ju ändrat sina ytliga åsikter. Medan andra aktörer som Ryssland, Epstein osv skapat grundmiljön där det kan odlas.Jag tror båda delarna går att kombinera.
Han hårdstyr i viss mån efter sina nycker. Men den djupare och bredare ideologiska samhällsförändringen har han rätt lite att göra med annat än som verktyg. (även om vissa konkreta saker han gör kan få långtgående följdverkningar)
I det större perspektivet är historien om Ds väg till den maktroll han har idag en mer separat personhistoria än vad som är gängse för politiska ledare som samutvecklas mer med rörelse och ideologi under en period före tillträdet.