Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 101 642
Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg att jag lyckats beställa RC Gastrointestinal och inte RC Gastrointestinal Fibre Response till katten. Hon behöver fiber för att inte bli hård i magen. Nu har jag plötsligt en två kg påse av dyrt och värdelöst RC foder. Funderar om jag kanske ändå kan ge henne det, ser att det är extra smakligt och energitätt. Inte direkt Megaras problem om vi säger så 😸

Perfekt, ringde Bitiba och jag får en kostnadsfri frakt tillbaka med PostNord. Och en rabattkod så jag kan köpa fraktfritt fibern. Känns som de har en bra kundtjänst öht. Särskilt när PostNord krånglat och leveranser gått sönder eller kommit bort.

Senast ändrad:
Om det finns ungefär en miljon lediga parkeringsplatser så kanske man inte måste parkera såhär?
(Min bil är alltså den smutsiga till vänster på bilden.)

1000025571.webp

Ungefär allt är dubbelt så dyrt i fysiskt apotek än på nätet, upptäckte jag till min förtret när jag nödköpte värktabletter. :meh: Det blir alltid nätapotek hädanefter.
(Brasklapp, nu finns det ju andra att handla ifrån men..)

Apotea har bra priser, men kass arbetsmiljö för sina anställda.. Dyrare blir det ju när det ska betalas hyror och inte slavliknande förhållanden. Söker man på Apotea + arbetsmiljö ser det ju inte smickrande ut.

(Brasklapp, nu finns det ju andra att handla ifrån men..)

Apotea har bra priser, men kass arbetsmiljö för sina anställda.. Dyrare blir det ju när det ska betalas hyror och inte slavliknande förhållanden. Söker man på Apotea + arbetsmiljö ser det ju inte smickrande ut.
Tror det var apotek hjärtat eller apoteket, som var dubbelt så dyra i butik jämfört med hemsidan. Priset på hemsidan var i nivå med apotea

Man kan beställa på hemsidan, få det lägre onlinepriset, välja att hänta upp det på ett fysiskt apotek två timmar senare. Då slipper man dessutom fraktkostnaden.
Det gör jag ibland på jobbet, så himla fånigt. Beställer på datorn, väntar nån timme och tar sen kanske 30 sekunder att gå till butiken och hämta upp det. Mycket billigare!

Det gör jag ibland på jobbet, så himla fånigt. Beställer på datorn, väntar nån timme och tar sen kanske 30 sekunder att gå till butiken och hämta upp det. Mycket billigare!

Apotekspersonal tipsade min mamma om det en gång när hon var på apoteket och skulle ha en vara. Så hon köpte den på nätet och fick det billigare priset och varan med sig hem direkt. Så gissar att personalen också tycker att det är fånigt.

Inget ont om mitt jobb men ska jag inte få pensionspengar före jag är 65?
Då blir det att spara på för så länge ska jag INTE jobba!

Ok. Jag hade inte jobbat en dag om jag inte behövt.
Inte jag heller men jag har roat mig med att kolla vad utfallet blir och kan leva med den prognosen + att jag har en pensionsrådgivare genom jobbet som hade mycket roligt att visa mig vid vårt första möte. Ska bli spännande att se vad han har kommit fram till inför vårt andra möte. :idea:

Inte jag heller men jag har roat mig med att kolla vad utfallet blir och kan leva med den prognosen + att jag har en pensionsrådgivare genom jobbet som hade mycket roligt att visa mig vid vårt första möte. Ska bli spännande att se vad han har kommit fram till inför vårt andra möte. :idea:
Jag fortsätter att spara så får vi se. Man kanske inte ens blir så gammal.
När två av mamma och pappas grannar dog för unga sa min pappa till min mamma ”Nu går vi i pension för man vet aldrig hur lång tid man har”. Han var 64 och hon 63. Nu är de snart 73 och 72 och har levt livet precis som dom önskat. Det är jag väldigt glad för.

Själv planerar jag att jobba tills jag är 68.
Jag hade tänkt jobba tills jag blev 68 men så fick jag covid-19 och blev jättesjuk i post-covid. Mitt immunförsvar försökte verkligen ha ihjäl mig.
Jag har med hjälp av tung medicinering kunnat andas någorlunda normalt i något år nu och sedan i somras så börjar det kännas som vanligt i alla fall några timmar om dagen.
Tur att jag hade andra pengar så att jag inte har behövt trassla med sjukskrivningar och sjukersättning och så.

Men det stör mig att det inte blev som jag hade planerat.
Jag saknar att jobba och jag gillade mitt jobb.

Jag tänker inte på pensionen eftersom jag inte är där ännu. Jag har fullt upp med att inte gå sönder av att jobba 50% och ha sjukersättning 50% redan nu. Fortsätter det som det gör nu så håller jag inte alls länge till i arbetslivet, om ens året ut. Jag älskar att jobba och skulle ge vad som helst för att jobba heltid och kunna jobba resten av mitt liv, inte bara nå pensionsåldern liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 672
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 152
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 085
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
134 422