Störiga saker vi stör oss på, del 40

Befinner mig på ett litet pensionat en bit från Stockholm. I rummet bredvid mitt finns något form av maskin som låter högt med ojämna mellanrum. Jag kan inte sova 😭 Började vid 23 då jag la mig. Det låter i tio minuter, är tyst i kanske tjugo minuter, sen börjar det igen. Det är ren terror!
Nu började det igen för sjätte gången.

Finns ingen nattportier annars skulle jag kontaktat denna. I morgon ska jag kräva att nästa natt blir tyst annars behöver jag ett nytt rum. Det här är den värsta hotellvistelsen jag någonsin varit med om.
Jag är bara så himla nyfiken på vad det var som lät??

Min världsbild är krossad! :arghh: Här har jag gått och trott att jag under mitt 40+ åriga liv aldrig ätit antibiotika. Så läser jag i min hälsobok från BVC, jag har tydligen fått penicillin vid 2!! tillfällen. Första gången när jag var dryga 1 mot öroninflammation och andra gången för kikhosta när jag var 3,5. Var tydligen sjuk i 9 veckor! O_o:jawdrop:

Min världsbild är krossad! :arghh: Här har jag gått och trott att jag under mitt 40+ åriga liv aldrig ätit antibiotika. Så läser jag i min hälsobok från BVC, jag har tydligen fått penicillin vid 2!! tillfällen. Första gången när jag var dryga 1 mot öroninflammation och andra gången för kikhosta när jag var 3,5. Var tydligen sjuk i 9 veckor! O_o:jawdrop:
Jag var öronbarn så jag är uppväxt på antibiotica

Min förbannade tvättstuga! :rage:

Efter en massa krångel hela våren då jag fick ta med mig tvätt ner till huset och tvätta där så har bokningen inte fungerat öht för mig. Nu igår så verkade det som det äntligen löst sig och jag kunde äntligen boka en tid. Dörren stod lite, lite på glänt när jag kom ner ikväll så jag slängde in i maskinerna, låste och åkte för att handla. När jag kom tillbaka och skulle ner i tvättstugan igen så fungerar inte min :devil: bricka! :banghead:

Tre maskiner med tvätt och jag tar mig inte in! Som tur var så var en granne hemma när jag knackade på. Vi följdes åt, jag avbokade min tid och han kunde boka istället och dörren låstes upp. Nu ligger tvätten i tumlarna, jag har städat och ställt dörren lite på glänt, MEN någon annan var nere i förråden och har jag otur trycker han till dörren sen när han går ut så jag inte tar mig in igen utan måste knacka på hos grannen igen. :mad:

Min förbannade tvättstuga! :rage:

Efter en massa krångel hela våren då jag fick ta med mig tvätt ner till huset och tvätta där så har bokningen inte fungerat öht för mig. Nu igår så verkade det som det äntligen löst sig och jag kunde äntligen boka en tid. Dörren stod lite, lite på glänt när jag kom ner ikväll så jag slängde in i maskinerna, låste och åkte för att handla. När jag kom tillbaka och skulle ner i tvättstugan igen så fungerar inte min :devil: bricka! :banghead:

Tre maskiner med tvätt och jag tar mig inte in! Som tur var så var en granne hemma när jag knackade på. Vi följdes åt, jag avbokade min tid och han kunde boka istället och dörren låstes upp. Nu ligger tvätten i tumlarna, jag har städat och ställt dörren lite på glänt, MEN någon annan var nere i förråden och har jag otur trycker han till dörren sen när han går ut så jag inte tar mig in igen utan måste knacka på hos grannen igen. :mad:
Håll tummarna, nu ska jag ta bilen och köra dit för att se om jag tar mig in. :cautious:

Har bott mycket på hotell på sistone och det verkar vara en trend att ha skarpt luktande tvål etc i badrummen. För mig som är doftkänslig är det förskräckligt! Jag blir väldigt dålig av det. Har börjat ta med mig plastpåsar som jag kan sätta över förpackningen om den sitter fast i väggen, annars kan jag flytta ut dem ur rummet. Har också börjat ta med mig egen tvål med doft som jag tål.

Varför känner var och varannan människa sig manad att berätta för mig när deras mens börjar? :crazy: Typ, tjejen i kassan på mitt jobb, eller min chef.... jaha, liksom, vad svarar man ens 😅

Vad man svarar beror väl på hur det sägs?

Om det är i stil med "jag har migränkänningar/min mens börjar idag -> jag kan behöva gå ifrån och lägga mig ibland undrar dagen" så hade jag svarat typ "vad jobbigt för dig, men vi löser det!"

Om det mer är en allmän, neutral hälsostatus i stil med att man slog tån i dörrposten i morse eller att det regnade när man gick till bussen, dvs mer bara vill få ur sig lite gnäll men det finns inget att göra åt saken, så hade jag nog inte kommenterat det så mycket alls faktiskt, utan bara sagt något om min morgon. Man väljer ju själv vad man vill berätta om sitt liv för andra, så jag hade inte tänkt eller sagt något särskilt om det om personen i fråga inte verkar förvänta sig någon typ av svar på det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 627
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 141
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 074
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V