Störiga saker vi stör oss på, del 40

Vad man svarar beror väl på hur det sägs?

Om det är i stil med "jag har migränkänningar/min mens börjar idag -> jag kan behöva gå ifrån och lägga mig ibland undrar dagen" så hade jag svarat typ "vad jobbigt för dig, men vi löser det!"

Om det mer är en allmän, neutral hälsostatus i stil med att man slog tån i dörrposten i morse eller att det regnade när man gick till bussen, dvs mer bara vill få ur sig lite gnäll men det finns inget att göra åt saken, så hade jag nog inte kommenterat det så mycket alls faktiskt, utan bara sagt något om min morgon. Man väljer ju själv vad man vill berätta om sitt liv för andra, så jag hade inte tänkt eller sagt något särskilt om det om personen i fråga inte verkar förvänta sig någon typ av svar på det.
Ja det är just det att det sägs sådär i förbifarten, utan kanske direkt förväntan på svar som gör mig lite förvånad. Jag är inte van att folk delar med sig av sådan information, som jag tycker är lite väl personlig.

Jag har skrivit på avtalet med mäklaren nu ikväll, men jag vill ha kvar huset! Om det inte vore för jobbet och hästarna skulle jag flytta tillbaka bums. Jag älskar mitt hus, jag saknar mina höns, jag saknar tomten och alla ljud från det vilda. Tystnaden, utan barnskrik. Jag saknar att bara kunna släppa ut hundarna istället för att klä på mig och halta ut med kryckan varje gång. Jag saknar allt jag kunnat göra förut som dagkryssningar, museer, utflykter ...

Jag saknar däremot inte mitt gamla jobb eller mina gamla kollegor.
Jag saknar inte den ständiga stressen som gjort mig sjuk.
Jag saknar inte det ständiga pendlandet, ibland 2 timmar/dag.
Jag saknar inte regnet och den skitiga, gråmulna vintern eller ångesten att få tag på foder till hästarna.

Jag kan inte flytta tillbaka för då är jag utan jobb. Jag har inte längre kvar stallet, hagarna och lösdriften till hästarna. :(

Men jag saknar mitt hus och min stora, vackra tomt full med blommande träd och buskar. Det blir så verkligt nu. 😢

Stör mig på stadsfolk som stör sig på när jag nämner vanliga saker som händer här ute i skogen/landsbygden. Folk och fä skadas samt dör ibland, ser nog inte hur ickegrafiska omnämningar av sådant kan vara så upprörande. Sorgligt när någon dör, men också en del av livet att det sker.

Stör mig på stadsfolk som stör sig på när jag nämner vanliga saker som händer här ute i skogen/landsbygden. Folk och fä skadas samt dör ibland, ser nog inte hur ickegrafiska omnämningar av sådant kan vara så upprörande. Sorgligt när någon dör, men också en del av livet att det sker.
Jag är inte "stadsfolk" utan bor i högsta grad ute på landet. Jag tar ändå väldigt illa vid mig av att höra om skadade och döda djur. Tror att det handlar mer om hur man är som person än var man bor.

Stör mig på mina knän som känns svullna inuti, stela och gör ONT! Inte att gå på, men att stå på knä är uteslutet. :cautious:

Less!

Har dock beställt nya skor, så jag hoppas att det kommer hjälpa lite med mer dämpning på mina promenader.

Varför, varför, varför läser jag kommentarer på some? Det får ju mig bara att tappa hoppet om mänskligheten.

Nu var det en artikel om raset i Blatten i Schweiz.
80% av kommentarerna (mestadels amerikaner) handlade om "it's just e few buildings, they are exagurating, not the whole willage. It's not the same angle on the two photos. You can se that the mud was there before."
"Why do you build a willage att the bottom of a walley, it's like building a house att the beach and then be surpriced when a hurricane takes it away.."
Kanske lite skillnad på det och på en by som har stått där sedan 1400 talet :banghead:

Min våg! När jag ställde mig på den igår visade den en grotesk siffra och jag tänkte att den gått sönder på något vis. Sen började jag tänka att det på något sätt, utan att jag petat på den, ställt om sig till pound. Det stämde men jag lyckas inte ändra tillbaka:cry:

Jag vet att ett pound är 454 gram och jag kan räkna, men jag mår dåligt av att se den groteskt höga siffran.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 668
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 151
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 084
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka