Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När någon säger är det okej att vi kommer om en stund? Så tänker jag att en stund är ungefär tiden det tar att klä på sig och köra dit man ska. Snart 2 timmar har stunden varit vilket ju innebär att jag suttit och väntat. För jag har ingen lust att stå och måla när besöket anländer.. men jag skrev faktiskt och frågade om de var på G för en kvart sen för jag kände att det här är ju slöseri med tid.. aja nästa gång frågar jag om tid på en gång, stunder är tydligen olika långa...
Såna typer som inte håller på reglerna.
1770582444261.webp

Du får komma över hit och klia på några! <3 De ska öppna ett nytt Clydesdalecenter utanför Glasgow som ska fungera lite som Wången för nordsvensken förr i tiden och hjälpa bevara rasen här i Skottland. Det är visst ett jätteprojekt!
Det hade jag gärna gjort!
Men det kanske finns någon närmare här i Sverige. Har inte funderat på det faktiskt hahaha men någon borde väl ha även här som man kan hälsa på någon gång? Jag gillar dem med vitt under magen, som om det stänkt upp "snö" på magen på dem! <3

• Hjärta
Reactions: Sel
Du får komma över hit och klia på några! <3 De ska öppna ett nytt Clydesdalecenter utanför Glasgow som ska fungera lite som Wången för nordsvensken förr i tiden och hjälpa bevara rasen här i Skottland. Det är visst ett jätteprojekt!
Jag kanske ska önska mig det i present av äldsta sonen när jag sedan fyller 50 år om fyra år. Han får följa med förstås. Då har han tid att planera osv.

1. Att den här tråden inte kommer upp under bevakade eller nytt, bara den förra tråden.

2. När man ska tömma ett fack i dosetten men har råkat öppna flera fack. :down:

Det hade jag gärna gjort!
Men det kanske finns någon närmare här i Sverige. Har inte funderat på det faktiskt hahaha men någon borde väl ha även här som man kan hälsa på någon gång? Jag gillar dem med vitt under magen, som om det stänkt upp "snö" på magen på dem! <3
Min gamla kallblodstravare var bästa vän med en clydesdale under hans tre sista år. Han såg pytteliten ut bredvid honom i hagen, då var det ändå en unghäst.
Var lite nojig när jag såg dom leka med varandra. 😅

Min gamla kallblodstravare var bästa vän med en clydesdale under hans tre sista år. Han såg pytteliten ut bredvid honom i hagen, då var det ändå en unghäst.
Var lite nojig när jag såg dom leka med varandra. 😅
Vad fint! <3 Ja de är ju lite stora :D Jag skulle vara som en myra bredvid en sådan! Och på!

Jag kan inte sova och ögonen bränner.
Blunda och lyssna på musik/ljudbok eller podd?

Själv ligger jag med en rinnande näsa och då är det fullt flöde. Om jag ligger och reser mig upp så rinner det snabbt nerför hakan , försöker jag snyta mig får knappt ut något, om det inte är direkt efter jag nyst och det blåst rent. Lutar jag mig framåt så rinner det okontrollerat om jag inte har papper till hands och jag är snart skinnflådd av allt snytande. Just nu ligger jag med ett par tussar i näsan men måste strax lägga bort dem. Behöver gå upp och dricka lite så läskpapperet i munnen inte håller mig vaken inatt. Tagit antibiotika, två Treo och en insomningstablett, bullat upp med kuddar och snytpapper bredvid mig i sängen.

:devil: Vad jag hade velat ha ett stort gas whisky ikväll och riktigt kryddstark mat, typ Vindalo. :arghh:

Ska jobba hemifrån i morgon, undrar om jag vågar laga en riktigt stark lök- och vitlökssoppa och sedan ta ett hett bad före sängen?

Blunda och lyssna på musik/ljudbok eller podd?

Själv ligger jag med en rinnande näsa och då är det fullt flöde. Om jag ligger och reser mig upp så rinner det snabbt nerför hakan , försöker jag snyta mig får knappt ut något, om det inte är direkt efter jag nyst och det blåst rent. Lutar jag mig framåt så rinner det okontrollerat om jag inte har papper till hands och jag är snart skinnflådd av allt snytande. Just nu ligger jag med ett par tussar i näsan men måste strax lägga bort dem. Behöver gå upp och dricka lite så läskpapperet i munnen inte håller mig vaken inatt. Tagit antibiotika, två Treo och en insomningstablett, bullat upp med kuddar och snytpapper bredvid mig i sängen.

:devil: Vad jag hade velat ha ett stort gas whisky ikväll och riktigt kryddstark mat, typ Vindalo. :arghh:

Ska jobba hemifrån i morgon, undrar om jag vågar laga en riktigt stark lök- och vitlökssoppa och sedan ta ett hett bad före sängen?
Nässpray brukar hjälpa mot rinnet

PS.Du kanske ska prova @Hippocampus semla :idea: :nailbiting:

Att äldre förfasas över att ungdomar inte längre vill duscha efter skolgympan.
"-På min tid gick det minsann utmärkt att duscha på skolan!" Jaha du Gunnar, men på din tid satt telefonen i en sladd i väggen, att smygfotografera med era manuella kameror krävde heltäckande förklädnad och uthängningar på nätet existerade inte, så håll bara käften.

Stör mig på allt detta användande av AI. Slentrianmässigt. Vet inte folk vad AI gör med klimatet och på platser där datacenterna finns? Bryr man sig inte?
Har AI-skam myntats som begrepp ännu? (Ja, det hade det visst)

Jag tycker iaf det känns oerhört konfliktfyllt i min kropp kring det hela. Älskar bollandet avseende ordbehandlingar och texter, avskyr alla AI-inlägg i sociala medier, förstår nyttan inom vissa områden. Men kostnaden..

Har AI-skam myntats som begrepp ännu? (Ja, det hade det visst)

Jag tycker iaf det känns oerhört konfliktfyllt i min kropp kring det hela. Älskar bollandet avseende ordbehandlingar och texter, avskyr alla AI-inlägg i sociala medier, förstår nyttan inom vissa områden. Men kostnaden..
Det var några som spådde att AI skulle kunna kapa arkitekternas jobb med hälften...

Jag brukar använda AI för hjälp med hur jag ska kunna skriva ett bättre personligt brev (Obs, jag skriver med egna ord, men använder det som hjälp hur jag ska kunna utveckla det). Men tycker det är konfliktfyllt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat