Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror ju på vilken undersökning man väljer hos optikern. Jag valde endast synkoll, inte ögonhälsoundersökning (redan kollad på ögonmottagning).
Optiker kan fortfarande se grå starr vilket var frågan. Jag tror också att någon som inte går till ögonläkare utan bara till optiker också gör en större ögonundersökning där. Mamma valde för övrigt inte mellan olika undersökningar, det var samma för alla.

Förstår känslan :heart
Saknar också hästarna och ridningen något oerhört. Har funderat på ridskola men det är dyrt och den jag i så fall helst skulle rida på ligger nästan 4 mil bort. Dessutom får jag inte ihop det med barn och sambo som jobbar skift (kväll/dag varannan vecka). Väger också för mycket i vilket fall. Hade en clydesdale när jag var yngre och saknar honom så det gör ont, det är en fantastisk ras som jag gärna skulle ha igen. Så snälla, intelligenta och charmiga. Moses som jag hade var som en stor snäll hundvalp ( i storlek med en chihuahua enligt honom själv :laugh:)
Så jobbigt när det finns käppar i hjulet för ens längtan!
Clydesdale låter häftiga och de är vackra också! Min travare var som en hund och hur snäll som helst. Sådan vill jag ha, med sådan själ!

Jag både fascineras av och stör mig på att människor måste tycka till om allting. Reklam för tillskott på Facebook, Ulla 54: "Jag behöver inga tillskott". Amerikansk nöjesnyhet i sociala medier, Anders 58: "Vem är det där? Har aldrig hört om." Annonsforum där person söker blått hästtäcke i strl storhäst i märket zz, Carina 32: "Jag hade ett sådant liknande täcke till min ponny för några år sedan. Vid ösregn läckte det men pnnyn hade tjock päls."

Alltså, WTF är det med så många människor?! Fattar de verkligen inte att de inte måste tycka om allt? Carina, ingen bryr sig om din blöta ponny! Anders, bara för att du bor under en sten så betyder inte det att andra gör det.

Sorry för rant, nu är jag lugn igen 😁
På den tiden jag sålde hästar (uppfödingar) var det skapligt vanligt att folk ringde och berättade ALLT om sin förra häst.
Favoriten var de som klagade över sin otur. De hade fått ta bort flera hästar pga hälta. (tack och hejdå)

Och ja folk är idioter. Alldeles för många i alla fall

Alltså, jag är gammal men...
Avkomma köpte bil årsmodell 2018. Alla bilar jag haft genom åren och jag åkt i har haft nån form av instruktionsbok och ett servicehäfte.

I handskfacket (heter det ens så nuförtiden?) Låg några A4 från senaste verkstadskollen.

Är all dokumentation borta? förväntas man hitta alla småfunktioner och roligheter på egen hand?

/fornlämningen

Avkomma köpte bil årsmodell 2018. Alla bilar jag haft genom åren och jag åkt i har haft nån form av instruktionsbok och ett servicehäfte.

I handskfacket (heter det ens så nuförtiden?) Låg några A4 från senaste verkstadskollen.

Är all dokumentation borta? förväntas man hitta alla småfunktioner och roligheter på egen hand?

/fornlämningen
I min bil låg manualen med, men den är så värdelös att jag googlar istället om jag behöver veta något.

/fornlämningen
Vi har digital manual. Helt värdelöst.

/fornlämningen
Min bil årsmöte 2016 har Instruktionsbok

Har två beställningar som gjordes i slutet av förra året. Båda hade ungefär en månads leveranstid och båda två är försenade. Företagen har gett rimliga anledningar men kan de inte själva höra av sig när de vet att det kommer bli sent istället för att jag ska behöva skriva och fråga.

Min favorit är ändå dom av den här typen:

*TS ber om tips på bästa receptet på äppelpaj eftersom träden svämmar över av äpplen.*
Gunilla 68: ”Jag tycker inte om äpplen, föredrar bananer!”

😅😆
Exakt så är det! 😄 Någon ställer en specifik fråga och in i kommentarerna kastar sig folk som har ett behov av att ta upp något annat och inte svara på frågan. Buke är såklart undantaget.. :angel:

Så jobbigt när det finns käppar i hjulet för ens längtan!
Clydesdale låter häftiga och de är vackra också! Min travare var som en hund och hur snäll som helst. Sådan vill jag ha, med sådan själ!
Ja verkligen.
Det är de :love: Moses red jag i bara halsring, hamnade jag i minsta obalans så stannade han direkt och puttade lite på min fot, som för att kolla läget.
Stod i hagen och drack en cola medan jag pratade med mamma, helt plötsligt kom det en stor mule över axeln, nöp tag i flaskan, vände den upp och ner och drack upp alltihop 🤣🤣🤣

Ja verkligen.
Det är de :love: Moses red jag i bara halsring, hamnade jag i minsta obalans så stannade han direkt och puttade lite på min fot, som för att kolla läget.
Stod i hagen och drack en cola medan jag pratade med mamma, helt plötsligt kom det en stor mule över axeln, nöp tag i flaskan, vände den upp och ner och drack upp alltihop 🤣🤣🤣
Men så underbar! :) Jag vet inte mycket om dem egentligen, mer än att det är synnerligen vackra bumlingar och verkar så lugna och charmiga, som hundar! Dock vet jag att jag aldrig kommer att äga en, men drömma är ju inte fel!

• Hjärta
Reactions: Sel
Men så underbar! :) Jag vet inte mycket om dem egentligen, mer än att det är synnerligen vackra bumlingar och verkar så lugna och charmiga, som hundar! Dock vet jag att jag aldrig kommer att äga en, men drömma är ju inte fel!
Du får komma över hit och klia på några! <3 De ska öppna ett nytt Clydesdalecenter utanför Glasgow som ska fungera lite som Wången för nordsvensken förr i tiden och hjälpa bevara rasen här i Skottland. Det är visst ett jätteprojekt!

Exakt så är det! 😄 Någon ställer en specifik fråga och in i kommentarerna kastar sig folk som har ett behov av att ta upp något annat och inte svara på frågan. Buke är såklart undantaget.. :angel:
Eller ”åh det är för långt bort”. ”Jag skulle vilja men bor inte i närheten/har inte tid/är allergisk whatever…”

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat