Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saknar häst något så gräsligt just nu. Saknar min häst också, men även att ha häst. Att vara i stallet. Rykta. Rida. Mocka. Bära vatten. Doften av häst. Doften av hö. Doften av kraftfoder. Stall. Hagar. Promenader med hästen, frustanden, långa känselhår på mulen som jag alltid kallade morrhår :D Saknaden är otroligt intensiv just nu.

Jag väger för mycket, och har inte råd att äga, köpa häst eller rida på ridskola. Funderar på medryttare men även det kostar och verkar dessutom svårt med tanke på vikten.

Tänk om jag haft råd med häst och kunnat ha den hemma, då hade jag velat ha en clydesdale. Den behöver ju sällskap om den bott hemma, så då hade jag fått ha en ardenner också. Det är nog favoritraserna! clydesdale! <3

Nåja. Ett annat liv.

Saknar häst något så gräsligt just nu. Saknar min häst också, men även att ha häst. Att vara i stallet. Rykta. Rida. Mocka. Bära vatten. Doften av häst. Doften av hö. Doften av kraftfoder. Stall. Hagar. Promenader med hästen, frustanden, långa känselhår på mulen som jag alltid kallade morrhår :D Saknaden är otroligt intensiv just nu.

Jag väger för mycket, och har inte råd att äga, köpa häst eller rida på ridskola. Funderar på medryttare men även det kostar och verkar dessutom svårt med tanke på vikten.

Tänk om jag haft råd med häst och kunnat ha den hemma, då hade jag velat ha en clydesdale. Den behöver ju sällskap om den bott hemma, så då hade jag fått ha en ardenner också. Det är nog favoritraserna! clydesdale! <3

Nåja. Ett annat liv.
Jag rider inte längre av olika skäl, men hjälper till med en häst från marken. Är fantastiskt att få komma ut och greja i stallet och träna häst regelbundet. ❤️
Tänker att det kostar normalt sett inte.

Jag rider inte längre av olika skäl, men hjälper till med en häst från marken. Är fantastiskt att få komma ut och greja i stallet och träna häst regelbundet. ❤️
Tänker att det kostar normalt sett inte.
Ja det är ju också ett alternativ, men vet inte var jag ska finna någon sådan. Som jag kan ta mig till också.

Har gått med i några medryttargrupper och får se vad som finns, har ännu inte orkat kika i dem, ger för mycket ångest.

Allra helst vill jag egentligen skritta ut i skogen, jösses vad jag saknar det! Lugna skritturer i skogen, bara jag och hästen. Hon älskade dem lika mycket som jag, var lika nyfiken som jag. Och där satt jag och pratade med henne om vad vi såg och upplevde. Mest i skritt alltså, det är en förbenat underskattad gångart, så avslappnande. Hon och jag mot världen, på något vis.

Fasen, kan inte ens skriva det utan att gråta! Så tröttsamt. Älskar hundarna och att gå med dem i skogen och allt sånt, men min häst var speciell.

Nåja. Ett annat liv.
Förstår känslan :heart
Saknar också hästarna och ridningen något oerhört. Har funderat på ridskola men det är dyrt och den jag i så fall helst skulle rida på ligger nästan 4 mil bort. Dessutom får jag inte ihop det med barn och sambo som jobbar skift (kväll/dag varannan vecka). Väger också för mycket i vilket fall. Hade en clydesdale när jag var yngre och saknar honom så det gör ont, det är en fantastisk ras som jag gärna skulle ha igen. Så snälla, intelligenta och charmiga. Moses som jag hade var som en stor snäll hundvalp ( i storlek med en chihuahua enligt honom själv :laugh:)

Va? Jag har inte grå starr och behöver inte veta var man har kö eller inte. Vilket jag inte påstått något om utan bara att en optiker kan se grå starr och därefter skicka en remiss. Optiker opererar inte, det gör läkare.
Det beror ju på vilken undersökning man väljer hos optikern. Jag valde endast synkoll, inte ögonhälsoundersökning (redan kollad på ögonmottagning).

Har aldrig hört talas om att de inte kollar sådant som starr, ögontryck, osv under en synundersökning? Hos synsam kan man mig veterligen inte välja. De kallar mig en gång per år.
Då tar de väl mer betalt?
Jag var till Specsavers och de hade olika alternativ med olika pris. Jag valde att kolla ögontrycket och sen endast synskärpekoll, eller vad det heter, alltså vilken styrka jag behövde på glasen.
Varför ska jag betala för mer när det inte behövs?

Jag var till Specsavers och de hade olika alternativ med olika pris. Jag valde att kolla ögontrycket och sen endast synskärpekoll, eller vad det heter, alltså vilken styrka jag behövde på glasen.
När jag köpte mina glasögon hos specsavers så betalade jag inget extra för att de tog ögontryck, det liksom ingick i undersökningen som jag sedan fick gratis när jag köpte glasögon.

Jag både fascineras av och stör mig på att människor måste tycka till om allting. Reklam för tillskott på Facebook, Ulla 54: "Jag behöver inga tillskott". Amerikansk nöjesnyhet i sociala medier, Anders 58: "Vem är det där? Har aldrig hört om." Annonsforum där person söker blått hästtäcke i strl storhäst i märket zz, Carina 32: "Jag hade ett sådant liknande täcke till min ponny för några år sedan. Vid ösregn läckte det men pnnyn hade tjock päls."

Alltså, WTF är det med så många människor?! Fattar de verkligen inte att de inte måste tycka om allt? Carina, ingen bryr sig om din blöta ponny! Anders, bara för att du bor under en sten så betyder inte det att andra gör det.

Sorry för rant, nu är jag lugn igen 😁

Ingen aning. Jag har abonnemang och betalar 260 kr/månad för mina tre glasögon. Två läsglasögon och ett par distans.

Tittar på Den stora keramikkampen på SVTplay. Just nu håller de på att fika och sandpappra bränt gods så mycket så att dammet flyger överallt. Vilket såklart vore fine om de hade ett dragskåp eller ansiktsmask. Hej, stenlunga!

Är så satans trött. Ska till läkaren imorgon och få halsen kollad. Känns skitjobbigt att behöva köra dit, behöva sitta, vänta, leta efter avdelning och försöka prata när jag inte har någon röst. Det är jobbigt att komma ihåg allt man ska säga i vanliga fall. Får väl skriva en lapp men den lär jag ju glömma.

Jag både fascineras av och stör mig på att människor måste tycka till om allting. Reklam för tillskott på Facebook, Ulla 54: "Jag behöver inga tillskott". Amerikansk nöjesnyhet i sociala medier, Anders 58: "Vem är det där? Har aldrig hört om." Annonsforum där person söker blått hästtäcke i strl storhäst i märket zz, Carina 32: "Jag hade ett sådant liknande täcke till min ponny för några år sedan. Vid ösregn läckte det men pnnyn hade tjock päls."

Alltså, WTF är det med så många människor?! Fattar de verkligen inte att de inte måste tycka om allt? Carina, ingen bryr sig om din blöta ponny! Anders, bara för att du bor under en sten så betyder inte det att andra gör det.

Sorry för rant, nu är jag lugn igen 😁
Min favorit är ändå dom av den här typen:

*TS ber om tips på bästa receptet på äppelpaj eftersom träden svämmar över av äpplen.*
Gunilla 68: ”Jag tycker inte om äpplen, föredrar bananer!”

😅😆

När någon säger är det okej att vi kommer om en stund? Så tänker jag att en stund är ungefär tiden det tar att klä på sig och köra dit man ska. Snart 2 timmar har stunden varit vilket ju innebär att jag suttit och väntat. För jag har ingen lust att stå och måla när besöket anländer.. men jag skrev faktiskt och frågade om de var på G för en kvart sen för jag kände att det här är ju slöseri med tid.. aja nästa gång frågar jag om tid på en gång, stunder är tydligen olika långa...

När någon säger är det okej att vi kommer om en stund? Så tänker jag att en stund är ungefär tiden det tar att klä på sig och köra dit man ska. Snart 2 timmar har stunden varit vilket ju innebär att jag suttit och väntat. För jag har ingen lust att stå och måla när besöket anländer.. men jag skrev faktiskt och frågade om de var på G för en kvart sen för jag kände att det här är ju slöseri med tid.. aja nästa gång frågar jag om tid på en gång, stunder är tydligen olika långa...

Störigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar