Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att det är klassiskt och menlöst att klaga på vädret och jag är säker på att folk har det värre... men ALLTSÅ! Det har regnat här varje dag i Två Månader (på riktigt. Varje dag. Två månader.)! Idag är det dessutom iskallt! Kan det inte lika gärna få snöa då? Eller nåt?!

Snön! Enligt väderprognosen finns det inget hopp om barmark inom en överskådlig framtid.
Jag kan gå rätt bra nu efter min olycka, men jag kan inte gå ut och riskera att ramla och skada mig. Trots att jag bor i Stockholms innerstad finns det ju snö och is här också.
När jag blev skadad för fyra månader sen sa alla till mig att det inte gjorde något att jag inte kunde gå ut eftersom jag ändå avskyr vintern. När jag sa att jag skulle börja gå när det är risk för snö sa man till mig att den brukar ju inte ligga så länge, om det ens kommer någon. Och nu är det värre än på många år 😟

Jag vet att det är klassiskt och menlöst att klaga på vädret och jag är säker på att folk har det värre... men ALLTSÅ! Det har regnat här varje dag i Två Månader (på riktigt. Varje dag. Två månader.)! Idag är det dessutom iskallt! Kan det inte lika gärna få snöa då? Eller nåt?!
Ok, då vet jag med bestämdhet att någon flytt till Skottland blir det inte!! :cautious:

Regn och blåst är värsta vädret för min kropp :meh:

Snön! Enligt väderprognosen finns det inget hopp om barmark inom en överskådlig framtid.
Jag kan gå rätt bra nu efter min olycka, men jag kan inte gå ut och riskera att ramla och skada mig. Trots att jag bor i Stockholms innerstad finns det ju snö och is här också.
När jag blev skadad för fyra månader sen sa alla till mig att det inte gjorde något att jag inte kunde gå ut eftersom jag ändå avskyr vintern. När jag sa att jag skulle börja gå när det är risk för snö sa man till mig att den brukar ju inte ligga så länge, om det ens kommer någon. Och nu är det värre än på många år 😟
Så med andra ord är det deras fel att det är så mycke snö i stockholm :idea:

Kopplat till min tidigare störning 😃 https://www.facebook.com/share/v/1ASzaLR9SU/

Screenshot_20260212_080519_Facebook.webp

Optikern sa att de är svåra i början.
Får kanske ta såna när jag behöver nya
Det är nog individuellt med. Mina första så trappor var inga problem men jag kunde inte dammsuga med den på då böljade golvet. Försvann efter ett tag. I övrigt noll besvär
Jag är inne på mitt femte par och inga problem, men man lär sig ju vilken vinkel man ska titta på saker och sen går det automatiskt.

Det är nog individuellt med. Mina första så trappor var inga problem men jag kunde inte dammsuga med den på då böljade golvet. Försvann efter ett tag. I övrigt noll besvär
Jag är inne på mitt femte par och inga problem, men man lär sig ju vilken vinkel man ska titta på saker och sen går det automatiskt.
Ja, jag minns att jag tyckte att det var lite jobbigt att sopa i stallet i början. 😅 Blev väl att jag tittade i "fel fält" då. Men nu tänker jag inte på det alls.

Att mina föräldrar som har det väldigt gott ställt aldrig erbjudit sig eller hjälpt min syster?

Min far sitter i ett radhus ensam på 120kvm med 2 bilar mm men frågar inte min sjukskrivna syster som har ångest för sin ekonomi hur hon mår? Om hon behöver något?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur