Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och maken håller på att rådda med ekonmin inför pensionen. Och det stör mig så förb-t att allt som har med pengar att göra är så obegripligt.

Pensionsvalen är ett skämt. Den bank där jag har i stort sett allt mitt pensionssparande har en sajt som suger, blanketter som inte stämmer med dom val man kan göra och jag får utskick som är helt obegripliga och inte stämmer med valen jag gjort.
Lyckligtvis har dom en extremt hjälpsam kundtjänst.

Jag har oxå öppnat ett ISK-konto och den dokumentation man förväntas läsa och godkänna är fullständigt obegriplig. Det går f-n inte att förstå vad det står ens om man anstränger sig.

Beklagade mig för kompisen i stallet som jobbat med ekonomi i hela livet och tycker det kul 😳. Inte ens hon förstår.

Jag är arg, besviken, ledsen och trött. Fick upp en jobbig nyhet som berör min stad precis innan jag skulle gå hem. Fick ont i magen. Jag som bara ville slappna av och ta helg.
Nu ska jag bara försöka ignorera det ett tag och gå vidare med livet 😓

Jag är arg, besviken, ledsen och trött. Fick upp en jobbig nyhet som berör min stad precis innan jag skulle gå hem. Fick ont i magen. Jag som bara ville slappna av och ta helg.
Nu ska jag bara försöka ignorera det ett tag och gå vidare med livet 😓
Och nu är jag mest arg på tidningars rubriker :rage:

För det var inte riktigt som jag trodde, det var inte bra. Men ändå inte så illa som det lät.

Tänkte köpa salladsingredienser idag men allt skulle inte få plats i påsen (kom på nu att man kan ju köpa en kasse …).
För en stund sen såg jag att jag hade bara behövt köpa ost, paprika och isbergssallat.

Jag stör mig på folk i diverse hjälp- och bortskänkesgrupper på Facebook.
Exempel:
En person vill skänka bort ett par specifika klädesplagg. Det står klart och tydligt vilken storlek det är.
Folk: "Åh, önskar! Men jag vill ha den i en annan storlek!"

Exempel 2:
En person skänker bort ett skal till en telefon. Det står klart och tydligt att det ENDAST är ett skal och alltså ingen telefon.
Folk: "Ja! Jag behöver verkligen en ny telefon, för jag har ingen att ringa från nu."

Jag förstår absolut att vissa är desperata och behöver prylar, pengar m.m. Men kan de inte bara läsa vad som står?

Jag köpte ramen för nästan 200 spänn. Har spenderat ca 40 minuter på att cykla fram och tillbaka för att hämta den.

IMG_20260213_200124.webp

Plastlocket flög av behållaren med nudlar, så de kom i direktkontakt med marken. Nästan all buljong har spillts ut.

Jag kanske grät en skvätt.

Jag har lagt pussel alldeles för länge och är nu jättehungrig samt förvirrad över om jag fått ett inlägg raderat eller om jag aldrig klickade på "posta" innan min bingepussling :confused::laugh:

Den här veckan.
Den började rörigt, blev omedelbart rörigare, och efter att vissa omständigheter rört lite mer i soppan blev det kaos.
I dag hade jag fått ordning på kaosveckan i mars, som det mesta av röran koncentrerar sig till.
Då kommer mitt i allt besked om en läkartid som vi väntat på i evigheter. Givetvis bokad precis i den kaosveckan och andra möjligheter till tider finns inte inom överskådlig framtid. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka