Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 869

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någonting har låtit väldigt högt väldigt länge från en park utanför. Det är minst fem män med lövblåsare, men jag kan inte fatta att så många behöver så mycket tid på sig för den lilla parken.
Dessutom är det söndag.

Har försökt med det, men det blev inte bra det heller. Kanske hade fungerat bättre med en annan rullgardin, men har inte råd att köpa en ny just nu. Och mörkläggningsgardiner har jag hemma redan.
I farmors sommarstuga satte hon dem på små spikar i hörnet på fönsterbågen för att de skulle sitta helt tätt emot. Lätt att plocka av och vika ihop när de inte behövdes. Mätta efter fönstret, fållade på fyra kanter med påsydd ring eller öljetter i hörnen. (Mot gassande södersol, men det är väl typ samma). Sedan kan man ha vad man vill framför av gardiner och blomvaser.

När mediciner har expedieringsintervall, men det står inte tydligt när nästa uttag är så jag beställde. Fick ett sms att imorgon är förstås möjliga dag för uttag. Så nu får jag bara hem hälften av medicinerna jag behöver och måste lägga en ny beställning imorgon. Och betala frakt igen :banghead:

Medicinen finns inte i lager på något av mina fyra närmsta apotek så jag måste beställa. Antingen online eller till apotek. Då beställer jag hellre hem och slipper åka.

När mediciner har expedieringsintervall, men det står inte tydligt när nästa uttag är så jag beställde. Fick ett sms att imorgon är förstås möjliga dag för uttag. Så nu får jag bara hem hälften av medicinerna jag behöver och måste lägga en ny beställning imorgon. Och betala frakt igen :banghead:

Medicinen finns inte i lager på något av mina fyra närmsta apotek så jag måste beställa. Antingen online eller till apotek. Då beställer jag hellre hem och slipper åka.
Det där har jag också råkat ut för några gånger nu. Det brukar stå när man inte kan beställa och vilket datum det går så när de är "beställningsbara" brukar jag beställa och då kan jag få meddelande om att det är för tidigt. Ja men det stod ju inget som det brukar göra!

Fast det står ju hur långt intervallet är, så man kan räkna ut det själv.
Förresten så tror jag att Apotek Hjärtats app visar det du efterfrågar, för jag har också stört mig på det men såg nyligen att det syns rätt datum i appen. (Det står både ”inom förmån-datum och uttagsintervalldatum).

Riksbyggen.
Hade felanmält porten 3 ggr. Idag när jag skulle ut hade den gått i baklås, så fick ringa och felanmäla igen, samtidigt som jag hämtade en annan nyckel så jag kunde ta mig ut via källaren och porten bredvid.
Förra förvaltningen hade fixat det inom ett dygn vid 1a felanmälan.
Blir bara mer och mer less på att bo här. :down:

Fast det står ju hur långt intervallet är, så man kan räkna ut det själv.
Förresten så tror jag att Apotek Hjärtats app visar det du efterfrågar, för jag har också stört mig på det men såg nyligen att det syns rätt datum i appen. (Det står både ”inom förmån-datum och uttagsintervalldatum).
Nej, Jag har ingen koll på när jag gjorde senaste uttag för det står ingenstans.
Jag vill inte ha fler appar. Helst vill jag kunna gå in på apotek och få medicinen direkt men det är tydligen lite av en utopi.

Det där har jag också råkat ut för några gånger nu. Det brukar stå när man inte kan beställa och vilket datum det går så när de är "beställningsbara" brukar jag beställa och då kan jag få meddelande om att det är för tidigt. Ja men det stod ju inget som det brukar göra!
Jag fattar inte varför det ens går att beställa utanför intervallet. Eller ens varför jag har intervall. Det är dessutom ett sjukt tajt intervall (tre veckor, och 28 tabletter per uttag, lägg till ett par dagar för leverans.....).

Jag fattar inte varför det ens går att beställa utanför intervallet. Eller ens varför jag har intervall. Det är dessutom ett sjukt tajt intervall (tre veckor, och 28 tabletter per uttag, lägg till ett par dagar för leverans.....).
Här är det apotekets intervall som inte alltid går att se vilket är skitstörigt. Jag har intervall på narkotikaklassad medicin, tror inte läkaren satt intervall på någon annan, men har stött på patrull när det gäller nya epilepsimedicinen, svårt att hinna få hem till höjningen eftersom det bara finns 28 tabletter i varje. Skitstörigt!

Nej, Jag har ingen koll på när jag gjorde senaste uttag för det står ingenstans.
Jag vill inte ha fler appar. Helst vill jag kunna gå in på apotek och få medicinen direkt men det är tydligen lite av en utopi.
Du kan kolla här https://www.ehalsomyndigheten.se/privatperson/lakemedelskollen/
Inloggad kan du välja att se aktuella recept och utgångna recept. Där står det när du tog ut senast.
Du kan även ladda ner de dokumenten. Jag brukar ladda ner Aktuella recept och spara, sen skriva ut och/eller göra anteckningar om uttag på dokumentet.

Konstigt när jag loggar in på apoteket, apotea och liknande och kollar står det alltid vilket datum jag kan ta ut dem igen.

Konstigt när jag loggar in på apoteket, apotea och liknande och kollar står det alltid vilket datum jag kan ta ut dem igen.
Ja jag brukar använda apotea och flera gånger när jag beställt olika mediciner har det stått som om jag kan beställa och så har de skickat meddelande "Du har beställt för nära inpå förra uttaget, två tredjedelar ska ha gått". Jo jag vet, men jag trodde det gick och hade inte koll! DE brukar ha! :D

De jag har på intervall står intervallet där med datum och när det datumet gått förbi står inget längre utan då är det "fritt fram".
På min står det bara att det finns ett intervall, inte när det börjar eller slutar. Jag trodde att om det inte står så får det beställa men icke

På min står det bara att det finns ett intervall, inte när det börjar eller slutar. Jag trodde att om det inte står så får det beställa men icke
Så korkat, det är som med mina mediciner som beställs för nära inpå enligt apotekets regler då. Inget står så jag tror det går. Märkligt, enkelt att skriva ut för att slippa bekymmer från båda hållen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka