Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 869

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på människor som alltid bara vill prata om sitt, och när det är klart så avslutat de samtalet eller liksom zonar ut och slutar lyssna.

Jag pratar visserligen gärna om andras saker, men just nu hade det varit fint med någon som iallafall var semiintresserad av att lyssna på mitt också.. :(

Står det inte antal veckor eller dagar ens? Det var ju dåligt. Be läkaren vara tydligare.
Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.

Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.

Kan du inte kolla senaste beställningsbekräftelsen? Om du nu aldrig köper på fysiskt apotek utan enbart beställer online så bör det funka.

Då får du kanske börja spara. Vilket apotek det är spelar ju ingen roll om du i din mejlkorg söker på medicinens namn.
De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?

Edit: testade med meningen jag beställde i morse. Funkar inte.

Jag skriver datum på kartongen eller burklocket. Besparar mig letande.

Står inte senaste uttag i receptlistan när du loggar in på nåt apotek? Det gör det hos mig och infon kommer från centralt register så det bör synas oavsett apotek.
Nej. Då hade det inte varit ett problem.
Jag skriver datum på kartongen eller burklocket. Besparar mig letande.
Det skulle kanske funka. Fast jag brukar slänga kartongen innan intervallet går ut (fyller dosett för två veckor i taget).

Men själva störningen är att jag inte vill behöva räkna och skriva ner. Jag vill att apoteket håller koll innan jag beställer.

Eller ännu hellre, att jag inte har ett intervall på en medicin jag ätit dagligen i nästan tio år :arghh:

De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?

Edit: testade med meningen jag beställde i morse. Funkar inte.
Börja med att markera mejlen så de nålas längst upp i inkorgen så försvinner de inte i "vimlet". Så gör jag alltid med viktiga mejl, som till exempel fakturor.

Det står ju datum på lappen på burken/asken när du tog ut den …
Om du vill slippa störa dig på att inte veta så får du nog börja hålla reda på det.

Börja med att markera mejlen så de nålas längst upp i inkorgen så försvinner de inte i "vimlet". Så gör jag alltid med viktiga mejl, som till exempel fakturor.
Fast jag har viktigare mail än orderbekräftelser från apotek.

Då kan jag lika gärna sätta en notis i mobilen. Grejen är att jag inte vill behöva göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka