Står det inte antal veckor eller dagar ens? Det var ju dåligt. Be läkaren vara tydligare.På min står det bara att det finns ett intervall, inte när det börjar eller slutar. Jag trodde att om det inte står så får det beställa men icke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står det inte antal veckor eller dagar ens? Det var ju dåligt. Be läkaren vara tydligare.På min står det bara att det finns ett intervall, inte när det börjar eller slutar. Jag trodde att om det inte står så får det beställa men icke
Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.Står det inte antal veckor eller dagar ens? Det var ju dåligt. Be läkaren vara tydligare.
Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.
De sparar jag inte. Och det är olika apotek var gång i och med att det inte alltid finns i lager.Kan du inte kolla senaste beställningsbekräftelsen? Om du nu aldrig köper på fysiskt apotek utan enbart beställer online så bör det funka.
De sparar jag inte. Och det är olika apotek var gång i och med att det inte alltid finns i lager.
De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?Då får du kanske börja spara. Vilket apotek det är spelar ju ingen roll om du i din mejlkorg söker på medicinens namn.
Står inte senaste uttag i receptlistan när du loggar in på nåt apotek? Det gör det hos mig och infon kommer från centralt register så det bör synas oavsett apotek.De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?
Jag skriver datum på kartongen eller burklocket. Besparar mig letande.Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.
Nej. Då hade det inte varit ett problem.Står inte senaste uttag i receptlistan när du loggar in på nåt apotek? Det gör det hos mig och infon kommer från centralt register så det bör synas oavsett apotek.
Det skulle kanske funka. Fast jag brukar slänga kartongen innan intervallet går ut (fyller dosett för två veckor i taget).Jag skriver datum på kartongen eller burklocket. Besparar mig letande.
Börja med att markera mejlen så de nålas längst upp i inkorgen så försvinner de inte i "vimlet". Så gör jag alltid med viktiga mejl, som till exempel fakturor.De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?
Edit: testade med meningen jag beställde i morse. Funkar inte.
Det står ju datum på lappen på burken/asken när du tog ut den …Tvek på att läkaren kan ändra apotekens rutiner. På 1177 står det tre veckor. Men vad hjälper det när jag inte kommer ihåg exakt när jag plockade ut sist. Jag vill inte behöva hålla på att skriva ner allt jag gör, så därför stör det mig att apoteken inte har ett slutdatum för intervallet eller att det helt enkelt inte går att beställa alls.
Fast jag har viktigare mail än orderbekräftelser från apotek.Börja med att markera mejlen så de nålas längst upp i inkorgen så försvinner de inte i "vimlet". Så gör jag alltid med viktiga mejl, som till exempel fakturor.
Fast jag fattar inte varför inte apoteket kan ha en funktion att det inte går att beställa innan intervallet går ut. Det är det som är störningen.Det står ju datum på lappen på burken/asken när du tog ut den …
Om du vill slippa störa dig på att inte veta så får du nog börja hålla reda på det.
De kommer drunkna i vimlet. Söka på medicinens namn i mailen? Funkar det verkligen? Det brukar bara stå receptbelagt i specen?
Edit: testade med meningen jag beställde i morse. Funkar inte.
Har skrivit i inlägg #310 varför det inte funkar.Ingen aning. Jag äter inga mediciner.
Men isf hade jag skrivit datum på kartongen.
Har skrivit i inlägg #310 varför det inte funkar.
Och då är det bra mycket enklare att sätta en notis i kalendern. Men grejen är att jag inte tycker det ska behövas, jag tycker systemet ska känna av innan att det inte går att beställa.Jo, jag såg det men då får du ju spara kartongerna fram till nästa beställning.