Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 868

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag förstått rätt är det både sötningsmedel och socker i vanlig coca cola numera också. Jag dricker bara pepsi max eller cola zero när jag dricker då jag tycker att läsk är äckligt sött annars, men vanlig cola har numera blivit äcklig pga kombinationen. Det ena eller det andra för mig, inte både ock tänker jag. Äckligt.
Vart tvungen kolla på burken i kylen men vanlig coca cola innehåller bara socker. Iaf de senaste jag köpt.

Tydligen har de nu börjat sälja en sockerfri tonic water, älskar tonic men det är ganska mycket socker. Smakar i princip identiskt. Väntar på att det ska finnas ginger ale och grape tonic sockerfritt. För ett hundra år sedan fanns det sockerfri Pommac vilket var det godaste jag druckit.

Om jag förstått rätt är det både sötningsmedel och socker i vanlig coca cola numera också. Jag dricker bara pepsi max eller cola zero när jag dricker då jag tycker att läsk är äckligt sött annars, men vanlig cola har numera blivit äcklig pga kombinationen. Det ena eller det andra för mig, inte både ock tänker jag. Äckligt.
Åh jag höll på att få hjärtsnörp 😅 nej min oöppnade coca cola i kylen har precis som de andra i tråden endast socker i sig!

Pollen, herregud! Idag satte det sig verkligen på andningen för mig, otroligt obehagligt. Vi gick i parken här i stan och jag glömde plötsligt att de har 3747282 ekar där, dessutom flög det runt något sorts fröludd i luften. Allt sammantaget tog kål på mig 🫠

(Men nu, hemma och inne, känns det bättre!)

Ja det är galet tråkigt och vill du ha läsk på Max så är det bara coca cola som går att få, alla andra dryckerna har blivit zero.

Japp och det är odrickbart, samma sak med Zingo, 7up och Pepsi. Jag har börjat läsa innehållsförteckningarna på läsk.

Och sedan är det ju inte bara sötningsmedlet i läsk som ställer till det. Tex kvarg har jag i princip aldrig kunnat äta för det är sötningsmedel i det.
VA! Har Zingo OCKSÅ blivit med sötningsmedel nu??? 😭

Fast de flesta sockerfria finns ju söta också. Vad är problemet?
Själv blir jag glad. Det innebär att jag kan dricka Zingo också
Nej, det är precis det de snart inte gör längre. Problemet är att man blandar sötningsmedel även i de som förut bara innehöll socker, vilket gör att man får bismaken av sötningsmedel när man inte vill ha det. Plus att jag inte VILL dricka en massa sötningsmedel. Det räcker gott med alla andra kemikalier man får i sig.

Nej, det är precis det de snart inte gör längre. Problemet är att man blandar sötningsmedel även i de som förut bara innehöll socker, vilket gör att man får bismaken av sötningsmedel när man inte vill ha det. Plus att jag inte VILL dricka en massa sötningsmedel. Det räcker gott med alla andra kemikalier man får i sig.
Jag måtte bo under en sten eller i ödemarken. Ser mest sockersöta drycker. Inblandning i sockerdricka har jag inte stött på än.

Grejen är att sockervarianten innehåller både socker och sötningsmedel. Eftersom sötninhsmedlen ofta är billigare än socker. Tyvärr blir det lätt jätte, jätte sött

Till och med sylt är ibland boostad med extra sötningsmedel
För mig blir det inte sötare, utan det blir bara en väldigt obehaglig bismak. Ja, och det är förmodligen som du säger att när socker blev dyrare för ett tag sedan började läskföretagen blanda i sötningsmedel istället... :wtf:

Grejen är att sockervarianten innehåller både socker och sötningsmedel. Eftersom sötninhsmedlen ofta är billigare än socker. Tyvärr blir det lätt jätte, jätte sött

Till och med sylt är ibland boostad med extra sötningsmedel
Jag upplever också att de blivit sådär extremsöta, smaken går liksom inte fram för all sötma på något vis. Äckligt är det. Dålig kombination, ska vara antingen eller tycker jag.

Jag måtte bo under en sten eller i ödemarken. Ser mest sockersöta drycker. Inblandning i sockerdricka har jag inte stött på än.
Läser du på innehållsdeklarationen ser du att de vanliga dryckerna med socker i även innehåller sötningsmedel. Det går sällan hem hos de som föredrar läsk med socker eller läsk utan socker eftersom tex kombinationen gör läsken odrickbar på olika vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka