Jag tycker inte om att slänga mig med begrepp, eller överdriva, men jag har ett regelrätt trauma från över 10 år tillbaks i tiden. Jag har lappat och lagat med de flesta personer som var inblandade, och lyckats avdramatisera det hela med tiden. Även om jag gick i terapi så sent som i vintras. Det finns dock en person som jag inte sett sen dess, alls, som plötsligt dök upp på mitt jobb för en dryg vecka sedan. Jag tror all färg försvann från mitt ansikte innan hen försvann in i en folksamling. Jag blev torr i munnen och fick hjärtklappning. Jag bearbetade det några dagar och benade ut varför det kändes som det gjorde, och kom fram till att känslorna inte är knutna till personen, utan att hen triggar traumat som främst är en händelse mellan mig och en annan person. Men jag har inte sett hen sen dess. Vi andra har repat oss tillsammans. Hen försvann (lägligt nog).
Jag intalade mig själv att det var obehagligt men förbi. Så ser jag hen igen, idag. Jag var i varje fall helt säker, men när jag skulle ta tjuren vid hornen och gå till cafeterian så sitter en annan person där. Rätt lik. Såg jag fel? Eller såg jag rätt, och ser en annan person nu?
Uuuugh det är mind-fuck detta. Om hen ska dyka upp här vill jag få det här överstökat så jag kan få arbetsro.