Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 257

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig.
Jag väntar på att få insulinproducerande öar så min diabetes bli hanterbar. När jag godkändes sa de att väntetiden var 2 månader till 2 år.
Jag har väntat 2,5 år.
Ringde och pratade med dem och de sa att de senaste åren har de bara transplanterat EN till TVÅ om året!!

Min lägenhet är generellt väldigt kall på sommaren och varm på vintern vilket är skönt. Det är dock mellanperioderna som är jobbiga, antingen för kallt eller för varmt :p
Ahh, jag vill aldrig ha mer än 19 grader i huset och 14-15 i sovrummet så jag längtar tills det äntligen blir svalare.

När man istället för datum uppger "vecka". VEM har koll på vilket veckonummer man är i?!? Är det nåt typiskt svenskt? Min brittiske man tycker det är obegripligt. Jag med! Jag måste kolla i en almanacka för att se vad de menar.
Jag har barnen hos mig varannan vecka så för mig är veckonummer avgörande för att se om jag kan göra något eller inte :p Tror dock inte det är hela förklaringen till svenskarnas fäbless för veckonummer, och jag hade nog en grundläggande veckokoll redan innan barn. Ofta bättre än datum faktiskt 😁

Stör mig på mina kollegor. Stormöte idag och jag är den ende som ställer frågor med någon form av kritiskt intresse. Alla andra satt bara tysta eller var positiva. Störigt nog i sig att ingen annan verkar ha kritiskt tänkande men sen fick jag veta att flera andra hållit med mig men varit tysta. Och detta är personer som o vanliga fall inte alls brukar hålla tyst i denna situationen och inte heller är rädda för att utrycka sina åsikter. Men då fick istället jag sitta där som ensam dåre och vara negativ :(

Svårt att beskriva känslan som väcks i mig, men blev i alla fall väldigt besviken även om det är upp till var och en så klart. Jag har bara så svårt att hålla tyst och vill inte att allt som sägs ska få stå oemotsagt utan ändå väcka lite tankar. Men skönt att inte behöva vara ensam om det :(

Så där brukar det vara på våra möten också. Det är jag och ett par till som öppnar käften.
Stör mig på mina kollegor. Stormöte idag och jag är den ende som ställer frågor med någon form av kritiskt intresse. Alla andra satt bara tysta eller var positiva. Störigt nog i sig att ingen annan verkar ha kritiskt tänkande men sen fick jag veta att flera andra hållit med mig men varit tysta. Och detta är personer som o vanliga fall inte alls brukar hålla tyst i denna situationen och inte heller är rädda för att utrycka sina åsikter. Men då fick istället jag sitta där som ensam dåre och vara negativ :(

Svårt att beskriva känslan som väcks i mig, men blev i alla fall väldigt besviken även om det är upp till var och en så klart. Jag har bara så svårt att hålla tyst och vill inte att allt som sägs ska få stå oemotsagt utan ändå väcka lite tankar. Men skönt att inte behöva vara ensam om det :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat