Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Vi ska ha nytt kök och sitter och rekar vitvaror! Först alla dessa olika varianter, där man inte ens fattar vad det är för skillnad på dem, trots att man lusläser specarna?! Kvittar om det gäller diskmaskin, spishäll eller micro.
Och allt ska kopplas upp och plinga, varna för att det kokar över, tipsa om vilken värme du ska ha och när maten är klar, dörren är öppen eller nåt annat skitviktigt. Varför ska vi inte tänka själva? Hur vore det om vi kanske stod vid spisen medan man lagar mat istället. Det funkar också, jag lovar!

Det tråkiga är att så fort man kollar på lite bättre vitvaror, så kommer det en massa lull lull med, som jag inte vill ha. Det kommer ta tid det här...

Mitt gamla telefonbolag ger sig inte. Jag sa upp abonnemanget i juni. Uppsäjningstid 3 månader. De jagar mig fortfarande med "fantastiska" erbjudanden. Ja, jag meddelande redan vid uppsäjningen att jag bytte land. Det har jag givetvis upprepat. Nu svarar jag inte fler gånger. Hopplöst.

Får upp videos där en person intervjuar folk om deras favoritrestauranger i Stockholm, och det jag stör mig på är att det verkligen inte är variation i svaren.. det är Franzen, Tennstopet, Lilla ego, Riche... Bla bla. Kända och svindyra ställen. Ingen verkar våga sticka ut och tipsa om restauranger som ligger på mer "normala" priser och som kanske inte finns med på någon slags innelista..

Får upp videos där en person intervjuar folk om deras favoritrestauranger i Stockholm, och det jag stör mig på är att det verkligen inte är variation i svaren.. det är Franzen, Tennstopet, Lilla ego, Riche... Bla bla. Kända och svindyra ställen. Ingen verkar våga sticka ut och tipsa om restauranger som ligger på mer "normala" priser och som kanske inte finns med på någon slags innelista..

En måste ju ta chansen att klä julgranen (jaget) med statussymboler när en har chansen osv…

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka