Bukefalos 28 år!

Storkissare - vilken blöja på natten?

vilse

Trådstartare
Sonen är 14 månader, och kissar som bara den.
Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(

Han lägger sig runt 19, oftast byter jag blöja vid 12-01, antingen för att den är propp full, eller för att den redan börjat läcka.
Runt 7 går vi upp, då är den proppfull igen, och ibland läckt även då.
Han väger ca 10.5-11 kg, haft stl 4 (upp till 18 kg), och provade nu denna veckan med stl 5 (11-25 kg). Ingen skillnad.

Han äter gröt till kvällsmat, åt innan 1 flaska välling under natten (men det har vi kunnat ta bort sista veckan så förhoppningsvis håller det i sig). Dock dricker han en del vatten. Vaknar ofta på natten för att ta sig en slurk (fixar själv så jag vet inte hur ofta). Totalt blir det väl ca 1 flaska vatten per natt, men det variera ganska mycket.

Några tips på vad vi kan göra för att inte jämt och ständigt behöva vakna upp i en blöt säng?
Vattnet vill jag gärna inte ta bort, framför allt inte nu när det är så varmt... Och han dricker ju troligen för att han är törstig...
Har försökt begränsa vattnet på kvällen en period, men det gjorde bara att han drack ännu mer under natten.
Kan inte få i honom mer vatten under dagen än vad han dricker nu.

Har även provat liberos blöjor, men de är ännu sämre.

Några tips? Finns det några superblöjor att använda under natten?
 
Jag vill minnas att Änglamarks blöjor gjorde tricket hos oss när det var mycket kissande på natten.
 
Kanske att du kan sätta på ett par boxer kalsonger över blöjan. Så hade vi ett tag. Då kunde vi gå upp en storlek i blöja utan att den flaxade omkring.

Det är jobbigt med storkissare. Vi har en fortfarande som fyller 5 i augusti. Kompisarna har en 7,5 åring som vaknar i blöt säng ungefär 3 gånger i veckan.

Mvh Miks
 
Jag skulle försöka gå upp ännu en storlek på blöja, ev med kalsong utanpå och försöka slussa ut vattenflaskan på natten.
 
Ska absolut prova både änglamarks blöjor (coop va?) samt att gå upp ytterligare en stl och så köpa hem några kalsonger...

Vattenflaskan ska försöka avvänjas, men först ska vi ha kommit in helt i rutinen att inte dricka välling :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 276
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 538
Senast: Glimra
·
Gravid - 1år I lite mer än två veckors tid har vi haft projektet sluta nattamma, det blev avbrutet två nätter förra veckan när Cornelis var magsjuk...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 318
Senast: _Maria_
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 283
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp