Storlekar på Rambo / Amigo täcken i förhållande till "andra märken"

Sv: Storlekar på Rambo / Amigo täcken i förhållande till "andra märken"

Svarar som jag gjort i en annan HW-tråd.

Horsewares storlekar mäts på ett lustigt sätt. Det medför att översättningen haltar. Horseware menar att:
5.6=115
5.9=125
6.0=130
6.3=140
6.6=145
6.9=150
7.0=155
7.3=160

Dock menar flera svenska återförsäljare att storlekarna är närmare detta (tabellen nedan) än vad HW anser:
5.6=120
5.9=130
6.0=135
6.3=145
6.6=150
6.9=155
7.0=160
7.3=165

Detta medför naturligtvis att bedömningen av hur horseware´s storlekar är skiljer sig. Detta är även anledningen till att de som tror att 6.0 blir för lite om deras hästar har 135 i andra täcken blir överraskade av hur stora 6.3 är.

Samtidigt så det som jag tycker är konstigt är det att det skiljer sig så inom HWs storlekar. En sak om de var stora rakt av, men när vissa är normala och andra stora.

Det är ju tur att det står både och på förpackningarna iaf. :D

Ja jisses vilken djungel de är...
Jag ska då beställa mina över nätet, men har särskillt kolat me dem så jag verklgen får skicka tillbaka dem om de inte passar, men är ändå surt om de skulle vara så...man vill ju inte behöva vänta X-antal veckor igen. :(

Men ja ja...de kommer iaf bli ett Rambo California och ett Amigo stalltäcke till att börja med. :) Californiat blir en ny erfarenhet för mig, hoppas jag blir nöjd med de!! :p
Håller med er som tycker att de ofodrade passar bäst till "skal"...

Tack för alla svar!!

KL

Hej hopp!!
Är också ute i täckesletarvärlden, och jag har tidigare haft Amigo-täcken till min grabb..

Tyvärr så har han hamnat i täckesbitarhagen och han och hans polare roar sig med att slita i täckena på varandra vilket har resulterat i att hans täcken är trasmattor..

Därför känner jag nu lite att jag kanske inte vill lägga 3000 på ett täcke som de lyckas strimla efter några veckor.

Ni som är i samma situation... vad gör ni??

Ha en bra dag!

Därför känner jag nu lite att jag kanske inte vill lägga 3000 på ett täcke som de lyckas strimla efter några veckor.

Ni som är i samma situation... vad gör ni??

Ha en bra dag!

I den situationen har jag haft Rambo på den som riskerar att bli biten på. Dock har jag inga strimlare bara de som leker med varandra.

I din situation hade jag försökt med anti-bit sprej eller anti-bit klet. Annars hade någon annan med samma problem haft ett horseware underst och sedan ett billigt tex börjes över. Så det som blir strimlat bara kostar ca 199:-.

Ja, det kan faktiskt vara en ide... ett bättre täcke under och ett slit och slängtäcke över.... Tack för tipset!!

Anti bit är ju också bra, men tyvärr tror jag inte att det funkar så jättebra för dessa grabbar...

Ha en bra dag!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som... 2
Svar
20
· Visningar
2 485
Senast: blayenka
·
Utrustning Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas! Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga... 2
Svar
32
· Visningar
3 948
Senast: Emor
·
Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
1 089
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 310
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI