Bukefalos 28 år!

Storlekar Sprenger?

Sv: Storlekar Sprenger?

Och här är tydligen storlekarna jämna cm?

http://www.adsekeridsport.se/for-hasten/sprenger/3-delat-eggbett-sprenger-dynamic-rs-wh-ultra.html

Finns det både 115 och 120 beroende på vilket bett (vissa jämna cm och vissa halva cm)? jag kollar alltså inte brodongbett/stångbett nu om det skulle vara något sådan (enda jag kommer på, jag är inte dressyrryttare dock :p).

Hästen passar jättebra i och trivs med ett dynamic RS 115 mm men jag hade velat ha något att variera med nu när jag för en gångs skull har hela TVÅ träns. Haha. Trodde det skulle vara så enkelt att antingen fanns betten i 115 mm eller så var nästa 125 mm?

*föörvirrad*
 
Sv: Storlekar Sprenger?

Gällande första frågan måste du välja materialet innan du kan välja storlek. Men hur de mäter storlekarna har jag ingen aning om.
 
Sv: Storlekar Sprenger?

Lätt hänt ;) Jag funderade länge när jag upptäckte samma grej på nån annan sida första gången
 

Liknande trådar

Utrustning Vad är skillnaden med den lilla rullen? Mot ett vanligt Dynamic RS...
Svar
2
· Visningar
1 956
Utrustning Ända sedan jag såg Bomberbits Happy Tounge har jag velat testa något liknande. Har dock inte fått tummen ur utan växlar mellan två olika...
Svar
8
· Visningar
6 142
Utrustning Tänkte testa att rida min häst på Sprenger men har svårt att bestämma vilket jag ska välja... Så ni som har någon av följande modeller...
Svar
17
· Visningar
1 370
Senast: Lancet
·
P
Utrustning Nu vill jag har lite klarhet på bettfronten. Nu är det så att jag oftast rider min häst på vanligt tvådelat bett, men varvar då och då...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp