Stort rum vs. bekvämt rum

KSF

Trådstartare
Vi har två sovrum i lägenheten, ett större och ett mindre. Har tidigare haft det lilla, tycker det är något litet (inte så fasligt egentligen när man sover själv) nu är det stora ev. ledigt. Delar lägenheten med ett yngre syskon som nu frågat om vi då ska byta rum eftersom jag vill ha en ny jättesäng och min jättegarderob inte riktgt får plats med den.

FAST även om det stora är större (stort är alltid bra) har den några nackdelar:
  1. Väggarna är bege inte vita... Behöver då ev. fixa om alla kuddar, överkast, gardiner etc. Jag har idag ett blått tema på allt och är inte säker om väggarna går i hop med det.
  2. Dimmbart ljus i det lilla rummet, ej i stora
  3. Utsikten... det fönster jag har nu vätter ut mot innegården och skogen (visserligen störs min frid av idiotungar på bobbycars kl 7 på morgonen, men fint är det. Vill strypa dem när hjulen går runt runt runt asfalten i 2h) Utsikten från det stora är över balkongen ut mot parkeringen...
  4. Sista problemet är RÖR, det går värmerör från elementet i båda rummen, mina går lågt längs väggen. Men det andra rummet har dem synligt på en vägg (i ett hörn visserligen), fult och opraktiskt. Hur döljer man något sådant om jag beslutar mig byta?

Allt detta benar ned till att jag ifrågasätter om det hela är det värt för under 4 kvadrat extra?

Dilemmat är att ska detta göras måste vi göra det imorgon...
 
Vi har två sovrum i lägenheten, ett större och ett mindre. Har tidigare haft det lilla, tycker det är något litet (inte så fasligt egentligen när man sover själv) nu är det stora ev. ledigt. Delar lägenheten med ett yngre syskon som nu frågat om vi då ska byta rum eftersom jag vill ha en ny jättesäng och min jättegarderob inte riktgt får plats med den.

FAST även om det stora är större (stort är alltid bra) har den några nackdelar:
  1. Väggarna är bege inte vita... Behöver då ev. fixa om alla kuddar, överkast, gardiner etc. Jag har idag ett blått tema på allt och är inte säker om väggarna går i hop med det.
  2. Dimmbart ljus i det lilla rummet, ej i stora
  3. Utsikten... det fönster jag har nu vätter ut mot innegården och skogen (visserligen störs min frid av idiotungar på bobbycars kl 7 på morgonen, men fint är det. Vill strypa dem när hjulen går runt runt runt asfalten i 2h) Utsikten från det stora är över balkongen ut mot parkeringen...
  4. Sista problemet är RÖR, det går värmerör från elementet i båda rummen, mina går lågt längs väggen. Men det andra rummet har dem synligt på en vägg (i ett hörn visserligen), fult och opraktiskt. Hur döljer man något sådant om jag beslutar mig byta?

Allt detta benar ned till att jag ifrågasätter om det hela är det värt för under 4 kvadrat extra?

Dilemmat är att ska detta göras måste vi göra det imorgon...

1. Blått borde gå ihop med beige.
2. Går väl att fixa även i stora rummet relativt enkelt?
3. Fulare utsikt men kanske mindre störande ljud?
4. Ställ en stor blomma för.
 
  • Gilla
Reactions: KSF
  1. Tja, några liter färg och en förmiddag och du har vita väggar även i stora rummet.
  2. Använder du verkligen dimern eller? Satsa på punktbelysning istället?
  3. Jag hade LÄTT valt frid och lugn före utsikt. LÄTT.
  4. Är det en öppen yta - ställ något för. Stol, krukväxt t ex.
 
Vi har två sovrum i lägenheten, ett större och ett mindre. Har tidigare haft det lilla, tycker det är något litet (inte så fasligt egentligen när man sover själv) nu är det stora ev. ledigt. Delar lägenheten med ett yngre syskon som nu frågat om vi då ska byta rum eftersom jag vill ha en ny jättesäng och min jättegarderob inte riktgt får plats med den.

FAST även om det stora är större (stort är alltid bra) har den några nackdelar:
  1. Väggarna är bege inte vita... Behöver då ev. fixa om alla kuddar, överkast, gardiner etc. Jag har idag ett blått tema på allt och är inte säker om väggarna går i hop med det.
  2. Dimmbart ljus i det lilla rummet, ej i stora
  3. Utsikten... det fönster jag har nu vätter ut mot innegården och skogen (visserligen störs min frid av idiotungar på bobbycars kl 7 på morgonen, men fint är det. Vill strypa dem när hjulen går runt runt runt asfalten i 2h) Utsikten från det stora är över balkongen ut mot parkeringen...
  4. Sista problemet är RÖR, det går värmerör från elementet i båda rummen, mina går lågt längs väggen. Men det andra rummet har dem synligt på en vägg (i ett hörn visserligen), fult och opraktiskt. Hur döljer man något sådant om jag beslutar mig byta?

Allt detta benar ned till att jag ifrågasätter om det hela är det värt för under 4 kvadrat extra?

Dilemmat är att ska detta göras måste vi göra det imorgon...
Skulle inte falla mig in att låta mig dikteras av sådan utpressning.
 
Skulle inte falla mig in att låta mig dikteras av sådan utpressning.

Vilken utpressning? Det yngre syskonet har FRÅGAT om de ska byta rum? Vad läser du in utpressning någonstans? För att det måste ske imorgon? Kan ju lika gärna bero på det äldre syskonet eller saker som ingen av dom kan styra eller vad som helst. Dessutom - i mina ögon - är den äldre, alltså TS, vinnaren i detta byte.
 
Vilken utpressning? Det yngre syskonet har FRÅGAT om de ska byta rum? Vad läser du in utpressning någonstans? För att det måste ske imorgon? Kan ju lika gärna bero på det äldre syskonet eller saker som ingen av dom kan styra eller vad som helst. Dessutom - i mina ögon - är den äldre, alltså TS, vinnaren i detta byte.
Själv läser jag trådar innan jag svarar.
 
Själv läser jag trådar innan jag svarar.
Vad bra, visa mig då var det står utpressning för jag hittar det då inte. TS behöver ett större rum då hon vill köpa en jättesäng som inte får plats i det lilla rummet. Nu har syskonet frågat om hon vill byta. Dock finns det några saker som gör att TS tvekar om det större är bättre (inget som jag ser som negativt men det är ju en smaksak) och ska man byta måste det ske imorgon.

Möjligt jag blivit tillfälligt ordblind iof. Vem fasen vet?!
 
Vad bra, visa mig då var det står utpressning för jag hittar det då inte. TS behöver ett större rum då hon vill köpa en jättesäng som inte får plats i det lilla rummet. Nu har syskonet frågat om hon vill byta. Dock finns det några saker som gör att TS tvekar om det större är bättre (inget som jag ser som negativt men det är ju en smaksak) och ska man byta måste det ske imorgon.

Möjligt jag blivit tillfälligt ordblind iof. Vem fasen vet?!
1 dygns tidsfrist = utpresnning utan betänketid.
 
Okej uppdatering för att klargöra. Både jag och bror är över 18 och myndiga, vad vi bråkar om i vår lägenhet är väldigt lite vi är ju vuxna människor. Vi utpressar inte varandra över 4 kvadrat! (Pappas lägenhet som vi får bo i, tur det bostadsmarknaden i Uppsala är kass...) Anledningen att det måste ska imorgon är logistik och styrkekraft, då vi måste vara flera för att montera ned och upp 2 jätte garderober+ bil med släp etc.

@vallhund @WhoIsItAgain
 
Måste vara en väldigt STOOOOR lägenhet om man behöver bil med släp för att byta rum med varandra. Vad har er ålder med saken att göra?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 698
Senast: Takire
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: LillaMusse
·
Övr. Barn Några här läste kanske min tråd om att jag och barnen ska flytta så fort vi får lägenhet på närliggande orten. Jag har 7 år efter min...
2
Svar
27
· Visningar
3 384
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Nu har det äntligen hänt:) Jag ska få omgjort i alla rum med nya tapeter av min hyresvärd. Även köksgolvet ska bli nytt:love: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 685
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp