Bukefalos 28 år!

strålbenshälta....

A

alltidhvit

en häst som har haft strålbenshälta ska man väl sko med speciella skor. en häst i vårat stall har haft det och den skos med vanliga skor med en gummisula närmast hoven. är det bra eller vad skulle ni rekomendera???
 
jag hade en häst som hade kronisk strålbenshäla... hon fick PG skor (plast och gummi skor) hon blev ju aldrig bra... men skorna gorde att det blev som att gå i jumpadojjor..
 
Finns olika sätt att sko dessa hästar.Tex tåriktad ringsko med sula,äggsko med spång osv.Beror ju lite på hur hästen mår.Ingen rolig diagnos... :(
 
Är nog olika från häst till häst och vad ägarens hovslagare tycker. Har en kompis med en häst som precis fått strålbenshälta, hon går med PG.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto som har otroligt kassa hovar. Skos i dagsläget med limskor pga att det inte finns någon hov att sätta...
Svar
6
· Visningar
925
Hästvård Hur tycker ni det funkat med limskor på häst som tappar "vanliga" skor. Min har inte så mycket kvar att spika i längre efter ett...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Lejd
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 798
Senast: Luff
·
  • Artikel
Hästnyheter Att träna och tävla barfota har blivit alltmer vanligt inom flera hästsportdiscipliner. Tillsammans med ett forskarteam vid SLU valde...
Svar
13
· Visningar
1 110
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp