Strassermetoden

Det här är inte riktat till någon speciell men varför blir det sånt påhoppande från ALLA/BÅDA håll när det gäller barfota/lösdrift osv. De som är för barfotagång och lösdrift håller på sitt medan de som skor håller på sitt. Däremot är de som skor VÄLDIGT kritiska till Strasser metoden medan de som är barfota mest rekommenderar barfota gång. Om det nu e så att Strasser kommit på ett bra sätt att få ordning på fång så är väl det helt underbart med tanke på hur många hästar per år som stryker med i denna sjukdom/förgiftning. Det har väl alla nytta av eller? Det är ju trots allt sant att hon och de som trimmar enligt vildhäst modellen har lyckats få massor med fånghästar att fungera igen. Jag vet inte hur det är m Strasser men vildhäst modellen ger iallafall smärtlindring åt de som behöver det. Sen å andra sidan är det ju åxå sant att endel hästar inte kan gå på lösdrift eller inte kan gå utan täcke. Det är väl ok. Allt som passar just den hästen är väl det bästa. Varför låsa sig vid modeller eller traditionellt tänkande? Kan man inte ta det bästa ur allt? För hästarnas skull. Det är klart man ifrågasätter det ena eller det andra men måste det vara med besk ton från båda håll? Vi har ju alla samma intresse och alla vill sin djur det allra bästa. Dela med er av det som bevisligen fungerar på era hästar istället för att haka upp er på sånt man ändå inte kan göra något åt. Jag själv har mina på lösdrift, en skodd alltid, två barfota. En måste alltid ha täcke så fort det blir en halv minusgrad ute. De andra klarar sig utan. En går på fri tillgång på hö två bantas. Allt för att det passar bäst åt just den hästen. Man måste ju åxå tänka på att en arab eller ett fullblod kanske inte klarar samma saker som en ullig shettis eller islänning gör. Dumt att dra alla över samma kam vare sig det gäller barfotagång eller skoning och uppstallning.
Ha det gott med era hästar :)
 
Tack för det avslutet. Äntligen nån som ser till olika individers behov! ;)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 469
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: miumiu
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 589
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp