Strö som inte luktar så mycket

Jag har gjort så i lösdriften, tjockt med halm underst som får ligga till sen en- två veckor och sedan ännu tjockare på med spånpellet. Men för att inte halmen ska krypa upp när de går på den måste man ha ett rejält lager överst.

Av vilken anledning? :) tänker vilken funktion/fördelar du tycker det ger? Tänker eftersom det inte känns som en jättevanlig lösning utan snarare är det väl vanligare med tvärt om!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
929
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 303
Senast: warg
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 784
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp