Strul med ett internetköp från privatperson

Jag tror att @mandalaki är skyldig till omfattande bedrägerier genom att skicka stora antal sticklingar till ovetandes kunder och tjänar storkovan på alla de tjugolappar som ansamlas. Här försöker hen bara komma undan genom att anföra stickspår utan koppling till rotorsaken.

(Förutom att man sällan blir polisanmäld verkar bedrägerier i 20-kronorsklassen där man antas posta fysiska varor vara ungefär lika lukrativt som att sitta utanför ICA och tigga.)
Du kan få den här fina orkidésticklingen för en 50-lapp! Bukekompispris :)
QrYBKG4.jpg
 
Gjort??
Ser inte alla orkideer ut sådär när de kommit hem från affären??
I det här fallet är det så! Den här är köpt på en handelsträdgård för tillgodokvittot jag fick när en annan, mindre orkidé tappat blommorna och dött på tre veckor efter att jag köpt den. Så snabbt brukar inte ens jag ta död på en växt, och de tog tillbaka den direkt.

Jag hade betalt 199 för den första orkidén. Senare köpte jag en exakt likadan, från samma odlare, i livsmedelsbutiken, för 99. Den blommar fortfarande, flera månader senare. Jag tror att handelsträdgården kanske vattnar ihjäl sina, båda har varit dränkta med vatten när jag köpt dem. Den prunkande saken på bilden började vissna efter en dryg månad, sedan dog den. Never den handelsträdgården igen.
 
I det här fallet är det så! Den här är köpt på en handelsträdgård för tillgodokvittot jag fick när en annan, mindre orkidé tappat blommorna och dött på tre veckor efter att jag köpt den. Så snabbt brukar inte ens jag ta död på en växt, och de tog tillbaka den direkt.

Jag hade betalt 199 för den första orkidén. Senare köpte jag en exakt likadan, från samma odlare, i livsmedelsbutiken, för 99. Den blommar fortfarande, flera månader senare. Jag tror att handelsträdgården kanske vattnar ihjäl sina, båda har varit dränkta med vatten när jag köpt dem. Den prunkande saken på bilden började vissna efter en dryg månad, sedan dog den. Never den handelsträdgården igen.

Det är därför mina lever och mår bra, jag vattnar ytterst sällan :p Växter som vill ha mycket vatten ska inte bo hos mig :cautious:
 
Har köpt många sticklingar från olika säljare och de flesta brukar skriva ut om de har rötter eller inte. Står det inget förutsätter jag att de inte har det. Däremot brukar de ju vara betydligt längre än 3 cm. Det tycker jag man kan få lov att sura över om man orkar.
 
Det är därför jag köper orkidéer också. Mina har aldrig mått bättre än när jag åkte till Grekland i en månad och lämnade dem åt sitt öde. De hade fått knoppar när jag kom hem!
Det beror på att orkidéer per definition inte är växter.
Växter ska ha vatten och näring regelbundet. :mad:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 959
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 934
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 952
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp