Bukefalos 28 år!

Studenter i stockholm, som bor själva

sockerdricka

Trådstartare
(okej missvisande titel men gick inte att ändra. Jag menar ni som bor i lägenhet eller så, alltså inte bor hos föräldrar). Klarar ni er på CSN? Vad har ni för kostnader varje månad för lägenhet, mat osv?

Pluggade och bodde i lund för ca 1,5 år sen och levde då på csn....inte fasligt längesen men å andra sidan fanns det mycket som var studentanpassat (såsom att gå ut, äta ute osv) så man kunde leva ganska bra på csn.

Det är ju så satans dyrt att här hemma i Stockholm så vill gärna höra hur ni andra studenter upplever det. Har bott hemma hos päronen ett år nu men det funkar inte längre så ska iväg och kolla på annat boende nu på söndag.

Sååå, berätta gärna!
 
Senast ändrad:
Sv: Studenter i stockholm, som bor själva

De jag känner jobbar lov men inte under terminerna om jag minns rätt.
 
Sv: Studenter i stockholm, som bor själva

Jag jobbade på sommrarna och då klarade jag mig ganska bra. Men jag levde ganska fattigt, gick inte ut och åt så ofta etc. Men tror absolut man kan klara sig om man hittar ett relativt billigt boende.
 
Sv: Studenter i stockholm, som bor själva

Vet inte inte om jag är så representativ men bor i villa i Vallentuna med min familj, dvs sambo, barn, hund och så har vi varsin bil för att kunna ta oss runt. Med ett extrajobb som drar in några tusenlappar per månad har man väl inte sämre inkomst än en vanlig lågbetald arbetare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 438
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 059
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 324
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp