Studentmössa eller inte

Jag hade min på syrrans student.
Jag tycker det är en jättetrevlig grej, som i "välkommen in i klubben, nu ska du firas!".

Jag ser inte hur man tar ifrån den nybakade studenten något, det är ju inte mössan man firar utan steget in i vuxenlivet och att skolan nu möjligtvis är slut.

Jag funderar på att köpa en teknologmössa, men det om något tar fokus från studenten så den lär jag inte använda om den inte efterfrågas.

(Jag tycker också att det blev många jag här! :p )

Jag är van vid traditionen att bära studentmössan när man besöker andra studentfiranden. De gånger jag har besökt studentfirande har jag således använt min studentmössa.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 736
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 298
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 413
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18