Men dom kan inte svara på om DU orkar, kan eller vill lägga tiden, pengarna och engagemanget på det. Därför är det vettigt att fundera på det innan.Jag räknar med att sådant där får man svar på när man går kursen.
Och odla har jag ju redan erfarenhet av, dock ej hur man gör det effektivt i större skala. Jag har noll koll på t.ex. utrustning som kan behövas för att klara det.
Att gå kurser för att lära sig nytt är alltid bra. Men som @dobbis var inne på tidigare känns det som att det krockar, du har inte koncentrationen för att läsa skönlitteratur men du vill plugga, om du inte hinner få upp dina egna grönsaker i tid mår du dåligt men du vill odla för att sälja osv.
Att räkna med att en kurs på 25% hinner lära dig tillräckligt om både själva odlingen och om företagandet runt omkring känns som önsketänkande. Jag har utbildat mig i 4 år (heltidsstudier) och har läst rena företagskurser flera vändor, första gången var i gymnasiet. Senaste utbildningen på 2 år läste vi separata kurser om marknadsföring, ekonomi, logistik osv. Bara marknadsföring var på 12 veckor om jag inte minns fel. Ändå anser jag att jag egentligen kan för lite om alla dom delar. Kanske är det dålig undervisning, kanske är jag bara korkad som inte förstått på en gång eller så krävs det mer tid.
Men jag tror inte enbart odlingskursen kommer ge dig alla svar.
Jag hade gått den för nöjes skull, känt efter om det är nått att vidareutbilda sig inom, men kanske inte räknat med att den kommer vara starten på eget företag inom odling.