Studsar och slår i transporten

Jaha då är jag med igen... blev lite förvirrad ett tag! :o :)
Hur som helst är det ingen skillnad på att resa dit eller hem... Vilket jag antar betyder att det inte har med själva jobbet att göra?!
 
.......ska du in och träna på torsdag... då kanske vi äntligen kan säga hej. Eventuellt åker jag dit också :idea:

Låter inte kul med transportproblem.

Du har säkert koll på att hon inte har ont eller är rädd.

Jag hade nog lastat och kört en himla massa mil tills hon slutar slå.
Då kommer ju inte belöningen (att få gå ut ur transporten) när hon är dum utan när hon står still.
Antingen ger hon sig eller också blir hon väl ännu värre och .....suck......tänk om det fanns en individuell instruktionsbok för hur de små liven reagerar i olika situationer.......kom på den bästa lösningen av allt :idea: anlita en hästpratare ........då måste du ju få veta både om hon är rädd,om hon har ont eller om hon har ett förskräckligt liv för att hon är travare (ironisk :devil:)
 
Har du provat ta bort mellanväggen?
Tror absolut att det skulle fungera även för din häst.
 
Om hon var på väg över bommen med luckan nere så kanske hon är lite bakskygg? Tycker kanske det är obehagligt att inte ha uppsikt över vad som händer bakom henne men blir rädd när hon ser vad som händer. Jobbigt isf men det kanske kan vara en förklaring?
 
har ju missat massa svar ju :(
Vi kommer in nu på Torsdag... ni då?

Oj, då får vi nog åka runt... för hon ger sig icke på vähgen till e-tuna iallafall och längre än så orkar ja inte åka :o

Där sa du ju nå! Det är ju hennes hemska liv som är orsaken! Ska genast rycka av skorna, täcket och kasta ut na i hagen! :idea:
 
Vi var där i lördags och ska nog in på onsdag igen.....tråkiga vägar hemma nu. Bambi på hal is :(

Lycka till på torsdag !
 
Jo tack... skulle kört idag.. men det vart ridning istället.. men i skogen var det så tungt så hon orka inte ens trava utan de vart galoppjobb istället... :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej. Jag vänder mig hit då jag är i behov av andras erfarenheter, tips och lösningar på hur man kan göra när man har en 1 åring som går...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 986
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 250
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 801
Senast: Luff
·
Hästhantering Jag har en unghäst på 175 som är ganska högrest. Vi har nu en boj bravo med takhöjd på 2.20m. Nu när jag ska lasta honom så kastar han...
2
Svar
27
· Visningar
3 830
Senast: tuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp