Studsmatta?

Sv: Studsmatta?

Nej. Jag ville kanske inte kolla hela tiden, kanske läser eller löser korsord, men jag skulle sitta i närheten ifall det skulle hända något.
 
Sv: beror på

Hur risktagande är barnen?

glt

En tvååring är totalt opålitlig, de förstår inte begreppet "risk" över huvud taget, de har ingen hållbar verklighetsuppfattning och de allra flesta tvååringar har ingen impulskontroll.
 
Sv: Studsmatta?

Igår när jag kom hem så såg jag att min svägerskas barn, 2 och 4 år gamla, hoppade på vår studsmatta. Själv stod hon nere i trädgårdslandet med min svärmor och pratade...Trädgårdslandet ligger så till att hon INTE hade översyn över sina barn...

Jag personligen skulle aldrig lämna så små barn ensamma, dessutom bor vi på en bondgård så vad är det som säger att inte de små barnen klättrar ner från studsmattan och bestämmer sig för att ta en titt på gårdens alla maskiner.

Visste hon ens om att barnen var uppe på studsmattan? Små barn gör inte alltid som man säger till dem och behöver relativt mycket tillsyn. En tvååring kan man inte lämna ensam några längre stunder och en fyraåring är inte stor nog att vara "barnvakt" åt en tvååring.

Olyckor sker så fort när små barn är inblandade. Sa du något till din svägerska?
 
Sv: Studsmatta?

Igår när jag kom hem så såg jag att min svägerskas barn, 2 och 4 år gamla, hoppade på vår studsmatta. Själv stod hon nere i trädgårdslandet med min svärmor och pratade...Trädgårdslandet ligger så till att hon INTE hade översyn över sina barn...

Jag personligen skulle aldrig lämna så små barn ensamma, dessutom bor vi på en bondgård så vad är det som säger att inte de små barnen klättrar ner från studsmattan och bestämmer sig för att ta en titt på gårdens alla maskiner.

Jag släpper aldrig min 2 åring med blicken ens :o inte var vi än är..
 
Sv: Studsmatta?

Vi har en sån där stor studsmatta hemma fast med skyddsnät. Där hoppar våra två barn 3,5 å 2,5 år själv. Vi brukar ju vara i trädgården när dom hoppar men inte så att man står och tittar på dem hela tiden. De är iaf jätteduktiga.
 
en meter

en normal studsmatta är väl ca en meter hög. den står på gräs.

med normal rörelsutveckling och vikt kan tvååringen inte hoppa särskilt mycket högre i kanten av mattan.

en meter, ner på gräs. Han slår sig. Kanske ordentligt. Inte värre än så.

Förmodligen gör han inte om det. Smärta är bra för impulskontroll.

glt
 
Sv: Studsmatta?

Det är väl det som är problemet med studsmattor, att barnen inte bara slår sig...Jag är för learning by doing, men när det gäller studsmattor är det väl vanligt med arm och benbrott också?
 
brott

brott kan inte uteslutans, men för det mesta kväver det lite mer fart och höjd än en två-åring kan åstadkomma.

Det sannolikaste är att allt går bra, bland de osannolika senariona är att hans slår sig de troligaste.

och skulle alla osanolikheter slå till är ett armbrott inte hela världen.


glt
 
Sv: brott

brott kan inte uteslutans, men för det mesta kväver det lite mer fart och höjd än en två-åring kan åstadkomma.

Det sannolikaste är att allt går bra, bland de osannolika senariona är att hans slår sig de troligaste.

och skulle alla osanolikheter slå till är ett armbrott inte hela världen.


glt

Varför ens chansa? :confused:
 
Sv: Studsmatta?

Små barnarmar och barnben kan fastna i studsmattans kanter när barnet trillar av. Det kan bli rätt räliga frakturer, även om de flesta är okomplicerade. Jag har sett ett par nackskador också.

Ett mindre barn kan få en jäkla skjuts och studsa ganska högt om ett större barn hoppar samtidigt. Det är inte samma sak som att trilla en meter från stillastående.

På akuten kallar vi studsmattor för frakturgeneratorer.
 
precis

I värsta fall slår man sig ordentligt och bryter ett ben eller så. För det allra mest händer inte det.

glt
 
Bup

om tvåring har impulser att slänga sig ut med huvudet före och inte en gnutta genetisk självbervarelsedrift.....

då är det nog bäst att åka till BUP.
 
Sv: Bup

om tvåring har impulser att slänga sig ut med huvudet före och inte en gnutta genetisk självbervarelsedrift.....

då är det nog bäst att åka till BUP.

URSÄKTA??? Vad baserar du de orden på? Har du haft en 2 åring själv och sett hur de kan vara?
 
Sv: Studsmatta?

Jag tror hon hjälpte barnen upp och lämnade dem. De är så små så den minsta tar inte sig upp själv...Nä, jag sa inget! Jag har lärt mig att tiga!

Ännu värre var det igår när jag mötte fyraåringen knatandes själv på gården med alla tunga maskiner som kommer farandes! Då visste både mormor och svägerska vart fyraåringen var.

Jag tycker det är ganska vanligt i lantbruksmiljöer att barnen får springa lite vind för våg. Jag tillhör nog de mest daltiga, mina barn fick inte vara själva nere på gården förrän de var 10 år

Han som är åtta får studsa utan tillsyn på studsmattan. Men jag tycker att när han har kompisar här så slänger jag ett getöga på dem då och då och ser till att de håller sig till reglerna.
 
Sv: Bup

om tvåring har impulser att slänga sig ut med huvudet före och inte en gnutta genetisk självbervarelsedrift.....

då är det nog bäst att åka till BUP.

:D Jag tror inte du har så stor vana av små barn. Eller ens barn över huvud taget? :angel: ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 450
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Med värme minns Monia Häggkvist sin tvååring Zelensia. Den största chocken över att hästen är död har lagt sig – men fortfarande ställer...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Efwa
·
Hästvård Min tvååring har varit svullen i båda kotorna bak i några dagar. Ingen ömhet, hälta, feber och ingen direkt värme att tala om. En...
Svar
1
· Visningar
377
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp