Studsmatta?

Sv: Studsmatta?

KL
Vi har flyttat till hus och eftersom vår snart femårige son tycker att det är tråkigt att vara i trädgården om man inte spelar fotboll med honom, tänkte vi kanske köpa en studsmatta till honom. Den vi tänkte är ganska liten (typ 1 m i diameter) och inte väldigt hög. Jag tror helt klart att han klarar det, men vågar jag det med tanke på studsmatteriskerna ni alla pratat om? Vågar jag lämna honom ensam (dvs gå in i huset eller runt hörnet) med den ibland?

Jag skulle hellre välja att köpa en större studsmatta men med skyddsnät (en mindre studsmatta gör det lättare att studsa av vid en felstuds, på en större matta är chansen större att barnet är kvar på mattan). En 5-åring som hoppar ensam (utan att blanda in voltförsök etcI på en stor matta med skyddsnät runtom inbillar jag mig löper rätt liten risk för allvarligare skador.

Jag tycker det är toppen att barn aktiveras att röra sig och det gör de med studsmatta.
 
Sv: Studsmatta?

Jag skulle hellre välja att köpa en större studsmatta men med skyddsnät (en mindre studsmatta gör det lättare att studsa av vid en felstuds, på en större matta är chansen större att barnet är kvar på mattan). En 5-åring som hoppar ensam (utan att blanda in voltförsök etcI på en stor matta med skyddsnät runtom inbillar jag mig löper rätt liten risk för allvarligare skador.

Jag tycker det är toppen att barn aktiveras att röra sig och det gör de med studsmatta.

Som jag skrev tidigare:
Det finns inga skyddsnät att köpa här (vi bor inte i Sverige) och det var väl också därför jag tänkte att vi kunde köpa en liten för att de är lägre och inte så högt att ramla nedför.
Men jag inbillar mig också att om han hoppar själv så är inte riskerna så stora. Och jag tror nog faktiskt att han kommer att tycka att det är roligt mer än första dagen. Men sånt är ju alltid så svårt. Första veckan när vi var i nya huset och vår flytt ännu inte kommit, fick han välja en lite större leksak i affären. Annars får han bara leksaker på födelsedag och jul. Han valde ett uppblåsbart rymdskepp med "bollhav" i. Den tröttnade han på inom en timme...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Med värme minns Monia Häggkvist sin tvååring Zelensia. Den största chocken över att hästen är död har lagt sig – men fortfarande ställer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Efwa
·
Hästvård Min tvååring har varit svullen i båda kotorna bak i några dagar. Ingen ömhet, hälta, feber och ingen direkt värme att tala om. En...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp