Super Arnie

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 041

Görel

Trådstartare
Moderator
Har hört från flera insatt i trav att Super Arnie ger speciellt temperament, kan någon berätta för mig vad det innebär?

Delar stall med två travare där ene har honom till farfar (via Igor Brick) och den andre till mormorsfar, och vill gärna lära mig lite om travstammar. Den förste tävlas och vann härom dagen, han har en oerhörd framåtanda. Den andre är född i år och är än så länge bara rar och vänlig.

Sv: Super Arnie

Det här är en valack respektive hingst. Valacken har ett enormt driv i sig framför sulky eller under ryttare men är trevlig och vettig att hantera från marken, kan inte påminna mig att han varit dum en enda gång när jag varit med. Jag tycker han har ett underbart temperament!

Det är flygmaskiner.
Och som alla flygmaskiner kräver dom en bra pilot,annars kan det lätt bli crash,boom,bang.

dom Super Arnie jag har haft har haft ett:devil: humör och vart ganska heta men dom är så otroligt charmiga iaf så det går inte låta bli att falla för dom :love: det är i regel fina travare med bra kapacitet som han lämnar oftast är det psyket som ställer till det lite :crazy:

*hugger en knapp* hmm, undrar om det är Super Arnie som ställt till dig för mitt sto? Hon har ett sjuhelsikke humör, hennes sätt eller inget sätt. Super ranghög även om hon bara är 5år. Kan bli välldigt på, och får hon inte som hon vill så blir hon stressad. Har inte världens bästa psyke.
Nu är hon dock inte travhäst, då hon blev för stressad för det livet tydligen. Men hon är fin att hobbyköra!
Hon är E: Yankee Mustang UE: Super Arnie

Super Arnie's morfar Arnie Almahurst är känd inom travvärlden för att lämna kapabla men samtidigt, i många fall,heta hästar. D.v.s. de vill springa fortare än kusken vill på tävlingsbanan. Därför försöker de flesta som tränar unghästar efter den stammen att vara noga med att inte köra för fort för tidigt i träningen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa... 2
Svar
25
· Visningar
5 730
Senast: Lavinia
·
A
Hästmänniskan Jag har en unghäst som jag tyckte mig nästintill ha hittat den perfekta stallplatsen. Stora och kuperade hagar, lekkompisar och schysta... 2
Svar
38
· Visningar
5 064
Senast: zillax89
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 758
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31