Superhjältar

stjarnhimmel

Trådstartare
:) Vilken superhjälte är coolast?
Om du hade någon speciell förmåga- vad skulle det vara? Själv skulle jag helst kunna flyga. Ibland vore det användbart att vara riktigt stark också...:)
Har ni några tips på serier/ böcker/ filmer etc med superhjältar?
 
:) Vilken superhjälte är coolast?
Om du hade någon speciell förmåga- vad skulle det vara? Själv skulle jag helst kunna flyga. Ibland vore det användbart att vara riktigt stark också...:)
Har ni några tips på serier/ böcker/ filmer etc med superhjältar?
Jag skulle vilja kunna flyga, eller vara osynlig. Fast stark vore också bra. Alla tre? :D

Såg nyss senaste Avengers. Riktigt bra tyckte jag!
 
Min favorit är inte någon superhjälte... Modesty Blaise :love: se ingen av filmerna, den första är :turd: :turd: och den andra :yuck:.

Annars är det väl Storm, Phoenix (Jean Grey), Rouge och Shadowcat från X-men som är favoriter (och nu snackar vi serierna, inte filmerna).

Från Avengers: Black Widow ;)

Från Agents of S.H.I.E.L.D: Melinda May, "The Cavalry" :up:

Filmer:
Avengers (och då också filmer i samma universum som Iron Man, Thor och Captain America)
X-men (inkluderat Wolverine-filmerna). Grinar när Jean Grey offrar sig.
Watchmen (läs serien också :love:)
Agents of S.H.I.E.L.D (TV-serie, riktigt bra)
Batman (speciellt de tre senaste :up:)
Fantastic Four (nja, inte så fantastisk)
Daredevil och Elektra (hoppa över, de suger)
Hellboy (:love:)
Hancock (bra bakisfilm)
Green Lantern (ännu en bakisfilm)
Spiderman och Superman (ingendera är min grej)
Hulk (nja... nej)

TV-serierna Fringe och Heroes är också väldigt bra.
 
Min favorit är inte någon superhjälte... Modesty Blaise :love: se ingen av filmerna, den första är :turd: :turd: och den andra :yuck:.

Annars är det väl Storm, Phoenix (Jean Grey), Rouge och Shadowcat från X-men som är favoriter (och nu snackar vi serierna, inte filmerna).

Från Avengers: Black Widow ;)

Från Agents of S.H.I.E.L.D: Melinda May, "The Cavalry" :up:

Filmer:
Avengers (och då också filmer i samma universum som Iron Man, Thor och Captain America)
X-men (inkluderat Wolverine-filmerna). Grinar när Jean Grey offrar sig.
Watchmen (läs serien också :love:)
Agents of S.H.I.E.L.D (TV-serie, riktigt bra)
Batman (speciellt de tre senaste :up:)
Fantastic Four (nja, inte så fantastisk)
Daredevil och Elektra (hoppa över, de suger)
Hellboy (:love:)
Hancock (bra bakisfilm)
Green Lantern (ännu en bakisfilm)
Spiderman och Superman (ingendera är min grej)
Hulk (nja... nej)

TV-serierna Fringe och Heroes är också väldigt bra.
Jag visste väl att jag kunde lita på att du skulle svara.:)
 
:) Vilken superhjälte är coolast?
Om du hade någon speciell förmåga- vad skulle det vara? Själv skulle jag helst kunna flyga. Ibland vore det användbart att vara riktigt stark också...:)
Har ni några tips på serier/ böcker/ filmer etc med superhjältar?

Jag skulle vilja ha åtta armar som en bläckfisk. Fatta vad snabbt jag skulle monterat sängar idag om man kunnat hålla på fler ställen.
 
Avengers (och då också filmer i samma universum som Iron Man, Thor

Jag höll med dig tills jag läste det här, Thor är riktigt riltigt usel. Faktiskt så usel att den är bra i sin uselhet, men ändå usel!

Annars vill jag slå ett slag för Sin City, även om det väl är mer av antihjältar eller nåt.
 
Jag höll med dig tills jag läste det här, Thor är riktigt riltigt usel. Faktiskt så usel att den är bra i sin uselhet, men ändå usel!

Annars vill jag slå ett slag för Sin City, även om det väl är mer av antihjältar eller nåt.

Jag sa inte vad jag tyckte om den, eller hur? ;) Jag bara listade de superhjältefilmer jag kunde komma på (och som kanske bor i min filmhylla :o). Sin City håller jag med om och serien är toppen.

Ska vi snacka kanske inte rakt av superhjältar finns ju Continuum, Sanctuary, Dr Who, Torchwood, Firefly samt Serenity, Arrow, Haven, Hex, Lost Girl och Dresden Files.

Och Supernatural då, kommer att grina när mitt maraton är slut för 10:an har inte kommit ut ännu och jag är på slutet av 8:an :o :cry:
 
Jag höll med dig tills jag läste det här, Thor är riktigt riltigt usel. Faktiskt så usel att den är bra i sin uselhet, men ändå usel!

Annars vill jag slå ett slag för Sin City, även om det väl är mer av antihjältar eller nåt.

Antihjältar de luxe: V for Vendetta :love: Satan vad jag grinar när jag ser den, total smärta.
 
Ja den är fantastisk på så många sätt (och rätt vidrig och obehaglig på andra)!

Och när du listade Thor med Iron man och andra bra filmer tänkte jag att du kanske blivit tokig eller nåt :p

Just doin' the list man, just doin' the list... :p

Jag hoppas du sett Firefly/Serenity?

Tillägg: FAN, fy på mig! Jag glömde Buffy :cry: också en av mina favoriter :love: :love: sista avsnitten i sista säsongen får mig att rysa, total girl/womanpower!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 316
Senast: Enya
·
Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: Knasibas
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 462
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp