Superhjältar

Jag älskar superhjältefenomenet men hatar de pubertala, sexistiska skitfilmerna som oftast släpps i genren. Det finns en liten skara undantag, men de är inte många. Tydligen lätt att föreställa sig 657483259 sorters superkrafter, men en rättvis genusrepresentation är det väl i princip Firefly som lyckas med.
Ja!

Och besvikelsen när Wolverine reste i tiden istället för Kitty "Shadowcat" Pryde i Days of Future Past filmen :rage:
 
Jag har precis kollat på Agent Carter- serien på Netflix och jag gillar en "do it yourself"-kvinna med jävlaranamma som inte ber om ursäkt för att hon är bättre än männen :) Annars har jag alltid gillat Buffy, stark och cool men samtidigt mänsklig och sårbar.
 
Jag skulle vilja kunna hela folk och fä! Vi följer mycket "hjälteserier" som Doctor Who, Supernatural och tidigare Heroes. Flash och Arrow ska tydligen vara bra men inte fastnat. Kollar även Gotham som är en toppenserie och handlar om alla karaktärers utveckling innan de blir skurkar/hjältar i Batman-universumet!
 
Jag har precis kollat på Agent Carter- serien på Netflix och jag gillar en "do it yourself"-kvinna med jävlaranamma som inte ber om ursäkt för att hon är bättre än männen :) Annars har jag alltid gillat Buffy, stark och cool men samtidigt mänsklig och sårbar.
Är inne på tredje genomtittningen av Agent Carter! Älskar serien och carter
 
:) Vilken superhjälte är coolast?
Om du hade någon speciell förmåga- vad skulle det vara? Själv skulle jag helst kunna flyga. Ibland vore det användbart att vara riktigt stark också...:)
Har ni några tips på serier/ böcker/ filmer etc med superhjältar?
Jag skulle vilja kunna läsa tankar/styra människor telepatiskt. Vore himla praktiskt att få folk att göra som jag vill .Styra saker telepatiskt vore väl förstås också fint då.
 
Jag skulle vilja kunna hela folk och fä! Vi följer mycket "hjälteserier" som Doctor Who, Supernatural och tidigare Heroes. Flash och Arrow ska tydligen vara bra men inte fastnat. Kollar även Gotham som är en toppenserie och handlar om alla karaktärers utveckling innan de blir skurkar/hjältar i Batman-universumet!

Första säsongen av Arrow var bra, andra :turd:
 
Serier som jag gillar är Agent Carter, Supernatural, Black Orphan, Vampire Diaries, Buffy, DareDevil.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 883
Senast: Twihard
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 846
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 062
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 316
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Dejtingtråden del 37
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp