Sv: Surt..

Finns det ingen smålänning här som ska till Kalmar i morgon då??? :angel:

Jag ska dit även om det också är en "galopp-bana". :crazy:

/// ghost
 
Sv: Surt..

Lines skrev:
Gävle är en riktig galoppbana!ALDRIG haft en felfri häst där,då räknar jag in passhästar med.Gissar på ett 20tal starter!
Ni måste ju träna så dom kan springa så fort som det går på den banan ;)
Ifjol på E3 var det ju rekord "hela tiden" :bow:

BR som är galoppbenägen har ALDRIG galopperat där...
 
Sv: Surt..

jari skrev:
Ni måste ju träna så dom kan springa så fort som det går på den banan ;)
Ifjol på E3 var det ju rekord "hela tiden" :bow:

BR som är galoppbenägen har ALDRIG galopperat där...

Skönt att höra.....då kanske man törs anmäla i alla fall ;)

LINES: Din hästs mamma galopperade aldrig på Gävle....nästa gång du startar där blir det vinst och nytt rekord :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Surt..

cämela skrev:
känner likadant som du..vissterligen har min häst bara gjort 3 starter 4 imorgon men hon har galloperat i alla :( och et är så svårt att komma med i nolloppen å fristarterna är slut. hoppas poletten kan trilla ner nångång!
Då är du oxå nära att få kvala om då :smirk:

Men ruska hästen ordentligt innan loppet, så kankse poletten ramlar ner.. :banana: :bump:
 
Sv: Surt..

bulan skrev:
Kan vara kul att få se en galning... hmm... eller sa du INTE :confused: :confused: . Kan iallafall vara en bra förberedelse att veta hur jag själv kommer att bete mig när det är dax :eek:
:rofl: Alltså- Humlan är min häst smeknamn... Hon är ´lite speciell... det är hennes matte oxå, men hon slipper vara i boxen.. ;)
 
Sv: Surt..

mmm..ikväll fick hon en fin rygg och unerupploppet hejlös oprovocera gallopp. en riktig fegis som galloperar irekt nåt krävs av henne. :mad: jaja. sånt är livet..
 
Sv: Surt..

ghost skrev:
Finns det ingen smålänning här som ska till Kalmar i morgon då??? :angel:

Jag ska dit även om det också är en "galopp-bana". :crazy:

/// ghost

Det är inget mer fel på Kalmar än att det är för långt bort och att varmvattnet i samtliga gäststall tar slut exakt samtidigt som lopp 7 går i mål... :crazy: I övrigt tycker jag Kalmar är en fin bana. :bump:
 
Sv: Surt..

Den där gröna studsande saken har bra galopp-takt ja. :crazy: :rofl: :rofl: :rofl:

Egentligen är det nog så att EN av TRE hästar har galopperat på Kalmar så jag hoppas på TRAV i kväll.

Vad bra att jag inte startar i lopp 7 då! :D

/// ghost
 
Sv: Surt..

nu du! nu fick hon spår 1. dvs spets från start till mål (haha man kan ju hoppas)
 
Sv: Surt..

inbyflickan heter hon. det värsta är ju när man vet hur kapabel hästen är. hon ahr haft problem i munnen förut och åkte 150 mil tor för operation et är borta nu men änå å om tar i högertömmen för mkt så galloperar hon,. så det är bara att ladda ooch köra så länge lampan lyser på torsdag haha.. vad heter dina hästar?
 
Sv: Surt..

cämela skrev:
inbyflickan heter hon. det värsta är ju när man vet hur kapabel hästen är. hon ahr haft problem i munnen förut och åkte 150 mil tor för operation et är borta nu men änå å om tar i högertömmen för mkt så galloperar hon,. så det är bara att ladda ooch köra så länge lampan lyser på torsdag haha.. vad heter dina hästar?
Precis så tänkte vi gör på tisdag... Det är vinna eller försvinna som gäller ;)
Men jag har ännu inte lyckats klura ut hur man vinner från 11 spår auto... :confused:
O på sundbyholm brukar de alltid få fuska bort och köra långsamt i ledningen, tills sista 700m, då ska ALLA gå :smirk:

Mina heter Decet et Dolor (Humlan), Lisa Crown och Diesel Doris :D
 
Sv: Surt..

spår 11 attans. jaja et är bara tuta och köra så länge lampan lyser haha. ska hålla tummarna :)
 
Sv: Surt..

Ni är tippade 4:a i programmet så vi är fler som tror och hoppas på en bra placering :d

Apropå programmet.....vad tycks om den "nyutarbetade" varianten ?
(Vi är lite inblandade där.... :angel: )
 
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Men jag har ännu inte lyckats klura ut hur man vinner från 11 spår auto... :confused:

Jag har ett recept från 12 spår över 1640 med bil men med 11 vet jag inte... Detta användes av min gammelpålle vid ett tillfälle på Kalmar en fredagen den 13:e... :D

Kusken ska prova lite framåt från start, hamna i tredje/fjärde spår i början på kurvan och ta upp och backa ner, sätta sig i femte invändigt lugnt och fint... När det är 400 meter kvar så ska man alltjämt sitta kvar som femte på innerspår. Ni som varit på Kalmar vet att man ser upploppet rakt framifrån och det är helt omöjligt att se sin häst om det är någon framför... Mitt hopp om att få pengar i detta tillfälle var lika med noll men ca 100 kvar hör jag referenten säga min hästes namn och han kommer ut i andra spår och blåser till och vinner med en längd. :bump: Det som hände var att alla andra kom ut ett spår så att min kunde gå rakt fram till rygg på ledare, den utanpå tröttnade och min kom loss perfekt 75 kvar och hann förbi i god tid.

OBS! Detta recept fungerar bara med tvärspeedig häst och om de andra kuskarna flyttar på sig. :D

Misströsta inte Humlan, 9 eller 10 blir struken, Humlan får en bra rygg och hamnar i 2:a utvändigt... ;)
 
Sv: Surt..

lsz skrev:
Ni är tippade 4:a i programmet så vi är fler som tror och hoppas på en bra placering :d

Apropå programmet.....vad tycks om den "nyutarbetade" varianten ?
(Vi är lite inblandade där.... :angel: )
Ja? Hur är det möjligt att vara tippad, när man har minst pengar, sämst rekord och sämst spår? :confused:
Fast i detta fallet, kan det ju vara en stor fördel om man anses vara en "bra rygg" och blir nedsläppt...

Jag tyckte nya programmet var väldigt bra! :bow:
 
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Ja? Hur är det möjligt att vara tippad, när man har minst pengar, sämst rekord och sämst spår? :confused:
Fast i detta fallet, kan det ju vara en stor fördel om man anses vara en "bra rygg" och blir nedsläppt...

Jag tyckte nya programmet var väldigt bra! :bow:

Minst pengar, sämst rekord och sämst spår, men bäst häst kanske, vad vet jag ;)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 518
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det blir ju bättre av att jag har värsta jobb pressen på mig just nu. Självklart...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Inglorion
·
Trav Har fått ett erbjudande att ta en travare gratis som inte fungerar i travet, den skrivs helt enkelt över endast till mig, annars säljs...
Svar
10
· Visningar
1 969
Senast: giffan
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 533
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp