Sv: Surt..

Nu efter nattens nedkomst och alltihop kan jag ju berätta att Kalmar INTE är galoppbana den här gången.

Eftersom hästen inte startat på 7 månader gjorde vi upp att han skulle få ett snällt upplägg och köras invändigt om det blev "ledigt" där. Och det blev det ju direkt efter start. Sen släppte kusken till en som i sin tur... Vips fjärde inner och där satt han till någonstans i början av upploppet.
Första utan pengar iofs, men nu vet jag lite mer vad hästen går för och nästa gång kommer han att få ett offensivare upplägg om möjligt. Och nu har vi ju åtta månader till på oss att fixa kroppen och göra honom ÄNNU bättre. ;)

(Han hade 24% återhämtning efter loppet så han tål nog liiite tuffare upplägg :D )

/// ghost
 
Sv: Surt..

ghost skrev:
(Han hade 24% återhämtning efter loppet så han tål nog liiite tuffare upplägg :D )

/// ghost

Ingen dålig årsdebut!! Och "Vältränat" :bow:
men sumpade ju en "tjuga" :crazy:
 
Sv: Surt..

Men är det inte såhär, att en bra häst får sina pengar.....man kan inte ha otur hur många ggr somhelst i ett lopp.....antingen får man ju byta kusk då eller nåt annat...otur kan man ha nån gång ibland, men för övrigt har man nog en för dålig häst eller för dålig kusk...*hukar* för de stenpreparerade snöbollarna :rofl:

Men ärligt...sina egna hästar har alltid otur, andras är bara dåliga.....
 
Sv: Surt..

martha skrev:
Men är det inte såhär, att en bra häst får sina pengar.....man kan inte ha otur hur många ggr somhelst i ett lopp.....antingen får man ju byta kusk då eller nåt annat...otur kan man ha nån gång ibland, men för övrigt har man nog en för dålig häst eller för dålig kusk...*hukar* för de stenpreparerade snöbollarna :rofl:

Men ärligt...sina egna hästar har alltid otur, andras är bara dåliga.....
Slut på snö här :p Så det blir "bara stenar" :D
Håller med! Därför har jag satt upp mål/krav... i andras ögon lite hårda kanske...
En kompis (god vän tom som "känner mig :confused: ) sa efter förra året att det var tur du fick minst en seger annars hadde du väl slutat
el köpt ny häst el lämnat till proffs :angel:
Han sa att han hade "gett mig 10 starter"
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Surt..

Tur och otur jämnar ut sig. Som Kari säger, en häst har inte 0 poäng för den haft otur... ;) Bra hästar tjänar sina pengar förr eller senare.

Exemplet jag drog tidigare om hur man vinner från 12 över 1640 meter med bil var mycket tur. Denna hästen satt fast många gånger och det kan man kalla för otur. Sanningen var att han var inte tuff och stark nog att dra tåget sista 800 i tredjespår och då fick man köra lite på chans istället.
 
Sv: Surt..

Köpte sån där Boxtavla med resultat m,m på och BR har faktiskt tjänat 1.900:-/månaden segerproc 8% platsproc 20% ngt ungefär...
 
Sv: Surt..

Synd på din "tjuga" men det kommer flera tåg. ;) Jag tror du kommer att få tillbaks den om du har lite tålamod. :idea:

/// ghost
 
Sv: Surt..

ghost skrev:
Synd på din "tjuga" men det kommer flera tåg. ;) Jag tror du kommer att få tillbaks den om du har lite tålamod. :idea:

/// ghost
tror
jag med!! har bara 4:- kvar på Interbetkontot pga all "kompistjugor" så jag får fylla på tills dess...
 
Sv: Surt..

Oj, vad många tummar man måste hålla nu när "tussilagon blommar" .......
 
Sv: Surt..

ja nu blir det fullt upp att kolla både kompisarnas och bukefalisternas pållar.....jag får be om ursäkt om jag missar nån :bow:

*martha som missade Ina79:s start på ärjäng :o *
 
Sv: Surt..

Nää, jag skiter idet..han får bli pensio nu, jag ,måste ta beslutet och inte vela fram o tillbaka...så i maj får han bara göra nya barn :D
 
Sv: Surt..

nilema skrev:
Apropå tussilago: hur ser det ut för dig Martha? läste nånstans om monté?

När "Martha" kommer till Sundbyholm och rider monté ska jag att göra allt för att inte missa den upplevelsen :d :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det blir ju bättre av att jag har värsta jobb pressen på mig just nu. Självklart...
Svar
14
· Visningar
1 561
Senast: Inglorion
·
Trav Har fått ett erbjudande att ta en travare gratis som inte fungerar i travet, den skrivs helt enkelt över endast till mig, annars säljs...
Svar
10
· Visningar
1 971
Senast: giffan
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 538
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp