Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Istället sitter travgubbarna på rad och ifrågasätter och misstror... usch osmakligt!! Jag mådde illa efter programmet igår. :cry:

Jag mådde ialla av att se hästen i sulkun bli piskad av kusken!! trots att den gjorde sitt bästa för att springa så fort den kunde men fick bara mer pisk...
men det är väl bara normal drivning??


Jaha, var det drivningen som fick dig att må illa. Jag fick uppfattningen att det var ngt annat som var osmakligt. Vet inte var jag fick det ifrån. :confused:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Har du?? Kan du namnge dom då?? Har de också vittnat i tv?? Skulle nog inte tro det va...


Tv behövs inte att de ställer upp i, bara hos polisen. Skulle du vilja bli dömd på de grunderna?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sår på tungan gör fruktansvärt ont-det kan mina patienter intyga;vid fraktur av tand/fylln uppstår snabbt ett sår på tungan i reg. ,som är mycket smärtsamt.
Allt annat är humbug och -det tar tid att läka pga. den mångfald av bakt. som finns i munnen !
Det fungerar exakt likadant i hästens mun !

Akuta små bitskador läker mycket snabbt. Du kan inte jämföra dessa sårskador med kroniska nötningskador efter tänder/bett etc. Har du aldrig bitit dig i tungan när du tuggat falafel?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Akuta små bitskador läker mycket snabbt. Du kan inte jämföra dessa sårskador med kroniska nötningskador efter tänder/bett etc. Har du aldrig bitit dig i tungan när du tuggat falafel?


:confused: Är det bättre eller sämre att tugga falafel när man biter sig i tungan.

*bara glad undrande*
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jaha, var det drivningen som fick dig att må illa. Jag fick uppfattningen att det var ngt annat som var osmakligt. Vet inte var jag fick det ifrån. :confused:

Ja grisfösningen är också osmaklig! Flera andra personer på travzonen. se skriver också om att grisfösning används. De flesta inläggen går dock ut på att förlöjliga både Thomas som "läspande Skalleper" och Disa som en "flata"..
suck säger jag bara!!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag mådde ialla av att se hästen i sulkun bli piskad av kusken!! trots att den gjorde sitt bästa för att springa så fort den kunde men fick bara mer pisk...
men det är väl bara normal drivning??

Nej, den var garanterad en drivning som gav böter o säkerligen avstängning.

Men det var ju inte det du talade om, utan de travgubbar som satt o misstrodde den lilla flickan!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ja grisfösningen är också osmaklig!


Nej :eek: Drev de med grisfösare i ett inslag, det missade jag.



Flera andra personer på travzonen. se skriver också om att grisfösning används. De flesta inläggen går dock ut på att förlöjliga både Thomas som "läspande Skalleper" och Disa som en "flata"..
suck säger jag bara!!

Precis. Förstår inte hur man kan basera fakta på ngt man sett på Tv. Man vet ju hur peroner drivs för att få sina 15 minutrar eller hur sensationsprogram vinklar sina program för att vi tittare ska förfasas. Och sedan sitta på ett forum och dömma utifrån detta. :grin:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

:confused: Är det bättre eller sämre att tugga falafel när man biter sig i tungan.

*bara glad undrande*

Tulipanaros är ju vegan så hon ätaer sannolikt inte kola som ju medför en kraftigt ökad risk för tungbitning.:idea:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Vad är det för nervärderande i travgubbarna?? Jag har inte sagt "lilla travspojken" med betoning på liten som Humlan gjorde.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Vad är det för nervärderande i travgubbarna?? Jag har inte sagt "lilla travspojken" med betoning på liten som Humlan gjorde.

I mina ögon så är travgubbe lika fult som liten flicka. Men jag hade glömt, det var bara ditt sysätt som räknades.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Abropå synsätt så kommer jag se på loppen med helt andra ögon nu, och jag hade inte heller förväntat mig att du skulle kunna tycka att någons annans synsätt är viktigt om de går stick i stäv med din uppfattning.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Du är för mkt!! Nervärderande ton???

Absolut inte, jag tycker Disa var väldigt duktig o modig!!:bow:

Det var ditt sätt, du tyckte trav GUBBARNA misstrodde den lilla flickan som vågade sätta sig upp mot dem!

Jag vet inte, GUBBE är väl oxå nedvärderande??
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

I mina ögon så är travgubbe lika fult som liten flicka. Men jag hade glömt, det var bara ditt sysätt som räknades.

Vart är de fula i liten flicka?
Var mest en beskrivning om den lilla modiga flickan som vågade stå upp mot de stora travgubbarna ;)
Och de elaka farbröderna trodde inte på den lilla flickan o dömde inte Svenen på stört o därför mådde lllfi illa..
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Absolut inte, jag tycker Disa var väldigt duktig o modig!!:bow:

Det var ditt sätt, du tyckte trav GUBBARNA misstrodde den lilla flickan som vågade sätta sig upp mot dem!

Jag vet inte, GUBBE är väl oxå nedvärderande??

Disa är knappast nån liten flicka... eller??? Hon är fullt vuxen, och travgubbarna var gubbar, dvs äldre herrar i 50-60 års åldern!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Rätt ska vara rätt...

liten flicka är lika fint som gammal gubbe


Sedan förstod iaf jag motsatserna du gjorde i ditt inlägg.

Även om jag anser att personen betedde sig som en liten flicka. Vuxna människor anmäler det dom ser på stubinen det de ser. Inte ett par år senare lämnar in sin häst på träning till den dom nu anklagar och "vet" använder el på hästarna. ( Om man nu ska se till den "fakta" som florerar.)


Och de elaka farbröderna trodde inte på den lilla flickan o dömde inte Svenen på stört o därför mådde lllfi illa..

Ja, det har du rätt i, en liten tjurig sådan oxå..... ;)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om Åke Svanstedt fälls sänks en av travets största profiler. Travsporten? Inte mycket. Svanstedt blir bortstädad, bortglömd...
Svar
1
· Visningar
1 017
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Den holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven, världsetta och OS-guldmedaljör, kommer till Scandinavium och Göteborg horse show...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp