Bukefalos 28 år!

Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Absolut. Tycker det är verkligen märkligt att hästen kan se ut så där i så "stora" sammanhang så som Globen, inför världens dressyrfolk. Kanske ingen hade tillräckligt med skinn på näsan för att verkligen göra en anmälan?



Jag brukar säga som så att om man gör såhär på tävling,öppet, vad gör man inte då hemma är ingen ser.:confused:

Hästen heter Whisper.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

När det gäller ful drivning med körspö är det knappast något man övar på hemma utan något som sparas till de sekunder där dt kan göra skillnad.
Drivning med elpåfösare går ju inte att tillämpa på banan. Hemma kan jag bara tänka mig att det används av rena idioter som ett sista försök att få hopplösa hästar att tända.
PL
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Det är inte alls OT, även om det inte hör till trav, MT ska självklart diskas och till det en avstängning.

Nu har jag inte hunnit läsa ridsport men jag hoppas verkligen de skriver om detta. Nu så är dressyrskribenten där ett menlöst vrak och månar om att hålla sig sams med alla dressyrmisshandlare, så jag undrar...ska kolla tidningen...annars ska jag sannerligen maila.:mad:

Jag vill gärna hållas uppdaterad om du hör något om fallet :)
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

När det gäller ful drivning med körspö är det knappast något man övar på hemma utan något som sparas till de sekunder där dt kan göra skillnad.
Drivning med elpåfösare går ju inte att tillämpa på banan. Hemma kan jag bara tänka mig att det används av rena idioter som ett sista försök att få hopplösa hästar att tända.
PL

Ang. Grispåfösare så hörde jag för längesen (80-talet ungefär) av en gammal travtränare om tiden då "han var ung" och det tydligen var vanligt med alternativa metoder som el o slå osv..
Att kör man el så springer den 3 gånger till, sen gör den aldrig mer något.

Jag vet inte, men det kanske är så att det funkar så? Frågan är ju för vem det skulle vara värt?
60 000 på låg ni om man lyckas vinna?
1 miljon i första elitloppet, men sen ha en häst som inte vill mer o inte kunna tävla mer på den nivån om de pengarna?

*bara funderingar*

Sen tror jag inet Ginnes menar att man tränar med pisk hemma för att slå in löpglädje, utan mer att man inte har problem att ta till våld i alla situationer.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ja, om hon slog hästen med julgranen då..
Svårt ha fantasi nog att få det till att något annat skett som får det precis se ut som piskrapp på rumpan faktiskt :eek:

ja då är det alldels förskräckligt, ska se om jag hittar nån info om det, självklart kan hon ju tagit hästen avsides också..usch!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

ja då är det alldels förskräckligt, ska se om jag hittar nån info om det, självklart kan hon ju tagit hästen avsides också..usch!

kl

Tydligen inga speciella regler heller inom dressyren för ekipaget startade och blev 6:a

Undrar just vilka det är som har helstängt på sig :crazy:

AM
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

En kompis till mig har jobbat hos MT. Det är nog inga julgranar, tyvärr. :angel:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Att försvara felaktigheter inom en disciplin genom att kasta skit på en annan blir bara löjligt!!!!!
Fula eller okunniga träningsmetotder förekommer inom alla discipliner o skall alltid motarbetas.
PL
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

När det gäller ful drivning med körspö är det knappast något man övar på hemma utan något som sparas till de sekunder där dt kan göra skillnad.
Drivning med elpåfösare går ju inte att tillämpa på banan. Hemma kan jag bara tänka mig att det används av rena idioter som ett sista försök att få hopplösa hästar att tända.
PL

:bow:Bra sagt:bow:

jag har bara sett 2 tränare piska sina hästar för fullt hemma båda är anmälda till STCs diciplins nämnd och till polis inget hände utredningarna lades ned PGA brist på "bevis". Rättare sagt dom ville inte göra något:cry::mad:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sen tror jag inet Ginnes menar att man tränar med pisk hemma för att slå in löpglädje, utan mer att man inte har problem att ta till våld i alla situationer.

Vad det handlar om är att våld är sista utvägen om människor kan komma till skada. Det är något som jag värderar mycket högre än någon häst är det en människa det valet är enkelt. Kan man rädda en människa från att bli skadad av en häst kommer hästen alltid i andra hand.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Vad det handlar om är att våld är sista utvägen om människor kan komma till skada. Det är något som jag värderar mycket högre än någon häst är det en människa det valet är enkelt. Kan man rädda en människa från att bli skadad av en häst kommer hästen alltid i andra hand.

Ja?
Nu fattar jag inte riktigt ditt inlägg?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ja?
Nu fattar jag inte riktigt ditt inlägg?

Ända gången jag skulle kunna skada en häst är om hästen skadar en människa.
En människas liv är alltid viktigare än en häst. = sista utvägen om inget annt går att göra. Vid tex en olycka eller liknande. (tog upp detta efter som det har förekommit DR i tråden)
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ända gången jag skulle kunna skada en häst är om hästen skadar en människa.
En människas liv är alltid viktigare än en häst. = sista utvägen om inget annt går att göra. Vid tex en olycka eller liknande. (tog upp detta efter som det har förekommit DR i tråden)

Jo, det förstod jag ;)
Kunde bara inte sätta in det i sammanhanget riktigt.. Men nu är jag med igen :)
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag vill gärna hållas uppdaterad om du hör något om fallet :)



Jag undrar var du hittat bilden?:confused:, har kollat både i ridsport, på nätet, och genom privata kontakter och ingen har hört eller sett något.

Det jag tycker är konstigt möjligtvis är att det bara finns en bild, om nu en person såg detta och tog kort så borde den antagligen tagit flera? och så många ränder är väl omöjligt att få dit utan att någon mer än just fotografen ser, och då tar man väl fler kort, jag undrar...??:confused:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag undrar var du hittat bilden?:confused:, har kollat både i ridsport, på nätet, och genom privata kontakter och ingen har hört eller sett något.

Det jag tycker är konstigt möjligtvis är att det bara finns en bild, om nu en person såg detta och tog kort så borde den antagligen tagit flera? och så många ränder är väl omöjligt att få dit utan att någon mer än just fotografen ser, och då tar man väl fler kort, jag undrar...??:confused:

Kolla tråden Travet är djurpågeri o fråga personen som först la ut bilden.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag undrar var du hittat bilden?:confused:, har kollat både i ridsport, på nätet, och genom privata kontakter och ingen har hört eller sett något.

Det jag tycker är konstigt möjligtvis är att det bara finns en bild, om nu en person såg detta och tog kort så borde den antagligen tagit flera? och så många ränder är väl omöjligt att få dit utan att någon mer än just fotografen ser, och då tar man väl fler kort, jag undrar...??:confused:

http://foxygirl.blogg.se/2008/november/
Ursprungskällan.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Svär sig fri??? Efter programmet i kvällsöppet igår verkar det föga troligt.
Stor eloge till Anders Darenius vill jag ge som verkar tänka på hästarnas väl.
Det är så man bli illamående när man ser hästar som det rinner blod ur munnen på och ingen reagerar, varken publik, fotografer, journalister eller någon annan, och hästar som piskas i mål, det är helt ofattbart att de inte blir diskade. Väldigt strongt också av Thomas och Disa att våga berätta om hur det faktiskt förhåller sig hos ÅS. Jag lider såå med dessa hästar...:cry:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Svär sig fri??? Efter programmet i kvällsöppet igår verkar det föga troligt.
Stor eloge till Anders Darenius vill jag ge som verkar tänka på hästarnas väl.
Det är så man bli illamående när man ser hästar som det rinner blod ur munnen på och ingen reagerar, varken publik, fotografer, journalister eller någon annan, och hästar som piskas i mål, det är helt ofattbart att de inte blir diskade. Väldigt strongt också av Thomas och Disa att våga berätta om hur det faktiskt förhåller sig hos ÅS. Jag lider såå med dessa hästar...:cry:

Snälla , ta reda på VARFÖR hästarna blöder ur munnen innan du hasplar ur dig. Bilderna är från helt olika sammanhang & en av dem uppkom i en trång situation i ett storlopp utomlands.

Har du aldrig bitit dig i tungan/kinden?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Svär sig fri??? Efter programmet i kvällsöppet igår verkar det föga troligt.
Stor eloge till Anders Darenius vill jag ge som verkar tänka på hästarnas väl.
Det är så man bli illamående när man ser hästar som det rinner blod ur munnen på och ingen reagerar, varken publik, fotografer, journalister eller någon annan, och hästar som piskas i mål, det är helt ofattbart att de inte blir diskade. Väldigt strongt också av Thomas och Disa att våga berätta om hur det faktiskt förhåller sig hos ÅS. Jag lider såå med dessa hästar...:cry:


Jag missade programmet igårkväll är det ngn vänlig själ som har tid och engagemang att återge det i korta drag, vad som kom fram?

:bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om Åke Svanstedt fälls sänks en av travets största profiler. Travsporten? Inte mycket. Svanstedt blir bortstädad, bortglömd...
Svar
1
· Visningar
1 021
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Den holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven, världsetta och OS-guldmedaljör, kommer till Scandinavium och Göteborg horse show...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp