Svar snabbt snälla!

K

knäppis

Hej! Om man misstänker pålagringar eller artros är det lönt att röntga då eller kan man behandla på något sätt ändå?
 
Sv: Svar snabbt snälla!

röntga o hoppas på det bästa. bra o veta i vilken utsträckning det handlar om och vart exakt
 
Sv: Svar snabbt snälla!

Jag förstår inte din fråga. Röntgen är ett diagnostiskt hjälpmedel, som hjälper till att visa exakt var och på vilket sätt leden är skadad. De flesta veterinärer vill nog inte vara utan bilderna som stöd för sin bedömning.
mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 909
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: KLilja
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Min EMS-ponny skall börja behandlas med Metformin. Veterinären har tyvärr gått på semester och jag ska försöka få tag på någon av...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: M_Elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp