Bukefalos 28 år!

Svar snabbt snälla!

K

knäppis

Hej! Om man misstänker pålagringar eller artros är det lönt att röntga då eller kan man behandla på något sätt ändå?
 
Sv: Svar snabbt snälla!

röntga o hoppas på det bästa. bra o veta i vilken utsträckning det handlar om och vart exakt
 
Sv: Svar snabbt snälla!

Jag förstår inte din fråga. Röntgen är ett diagnostiskt hjälpmedel, som hjälper till att visa exakt var och på vilket sätt leden är skadad. De flesta veterinärer vill nog inte vara utan bilderna som stöd för sin bedömning.
mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
407
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: misswilma
·
Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 952
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: KLilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp