Svårfödda fd galoppörer. Då och nu!

Sv: Svårfödda fd galoppörer. Då och nu!

Har själv fullblod , två i träning, ca 430 kg 160 cm, i bra nog skicka att förhoppningsvis komma in på pengar. De är tunna. Noll fett, bara muskler.

Din ser välmående ut! Min såg ut som din från början...

Såldes som ridhäst på våren då hon vägde 450 kg, 160 cm. Nye ägaren trodde att det räckte med hage i skogen... Tror att då hon såg att hästen tappat att vågen då stod på 400 kg...

Fullbloden är underbara:love:, men man måste vara medveten om att de kräver mer foder än en nordsvensk.
 
Sv: Svårfödda fd galoppörer. Då och nu!

tack!

Jo fast på min första bild så har hon promenadridits/vilat och lite tömkörning i skogen = inga muskler.. så hon borde fettat på sig å vägt mer :crazy:
Men starthästar kan ju inte vara feta :p

hoppas på pengar på dina då!!! :banana:

ska försöka ta ett från nu.
Problemet med min är att hon ser kantig ut på alla kort, men när man klämmer på henne så har hon HULL nu (sen saknas muskler på sina ställen, tex överlinjen...).
Över revbenen är hon nästan lite "fet" för att vara fullblod...
Men hon är söt oavsett :love::angel:
 
Sv: Svårfödda fd galoppörer. Då och nu!

Inte för att vara taskig, men din häst som 3-åring var verkligen bland det gräsligaste...

Tur att hon blev så fin sen!!! Ankungen som blev svan verkligen!!! :bow:

OT: hur går det hos fodervärden, du har inte skrivit på ett tag, fullt upp eller ;)
(grattis till sötungen!)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 515
Senast: Blåabär
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 882
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 134
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp